traveldag Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Husker spesielt en sak om et fly som såvidt hadde dunket nedi bakken under landing og skrapt opp og bulket litt. Ett sted stod det enkelt at at fly var uheldig under landing men at det var udramatisk og ingen passasjerer skadd. Noen andre omtalte samme hendelse med at flyet SMALT i bakken og EKSPLODERTE i et FLAMMEHAV Link/Kilde? nrk teksttv og tvnorge teksttv en gang rundt 1999 oppspinn fra din side med andre ord. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Var sammen med en gjeng som jeg viste det til, men noterte ikke datoen. Er 13 år siden, tross alt. Lignende forskjeller sees ukentlig for de som leser mange nyheter og teksttv sider. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 De vil ikke vise bilder av klær på åstedene på Utøya, klær fra folk som har svømt ut. Meninger? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 De vil ikke vise bilder av klær på åstedene på Utøya, klær fra folk som har svømt ut. Meninger? Helt greit. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) http://www.dagbladet...repet/18407373/ bra jobbet Politiet, 20 drept siste kvarteret..Er vel nesten utelukkende Norge at Politiet kan komme seg unna med en slikt, befolkningen her lever jo i en illusjon at politiet jobber for å beskytte folket er vel heller statens interesser de jobber for.. Endret 3. mai 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ønsker du å presisere mer standpunktet ditt her? Kanskje det bare er meg, men det har en litt morsom undertone, det virker som du insinuerer at politiet har deltatt i nedslaktingen av disse menneskene. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Det er ingenting som tyder på at politiets mangelfulle innsats skyldes noe annet en god gammel inkompetanse. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Never attribute to malice osv. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ønsker du å presisere mer standpunktet ditt her? Kanskje det bare er meg, men det har en litt morsom undertone, det virker som du insinuerer at politiet har deltatt i nedslaktingen av disse menneskene. Indirekte ja.. Med vilje nei, pga inkompetanse, Ja.. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Vi lever jo i et land hvor alt skal gjøres så grundig og forsiktig at det koster liv all den ventingen. Politiet burde vært på Utøya mye mye raskere. Sier sitt når NRK er der før politiet. Itillegg burde de skjøti han med sniper fra et helikopter. Men neida, vi skal ha en rettsak så Brevik blir dømt på lik måte med de som stjeler posten fra gamle damer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hva med politimannen på Utøya som ble drept aller først? Er det hans skyld siden han ikke umiddelbart skjulte seg i gresset, kravlet frem til ABB bakfra og så brakk nakken hans? Eller de andre 76 ofrene? Alle kunne jo ha drept ham hvis de hadde vært Rambo. Er det deres skyld at de ikke er Rambo? 5 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Hva med politimannen på Utøya som ble drept aller først? Er det hans skyld siden han ikke umiddelbart skjulte seg i gresset, kravlet frem til ABB bakfra og så brakk nakken hans? Eller de andre 76 ofrene? Alle kunne jo ha drept ham hvis de hadde vært Rambo. Er det deres skyld at de ikke er Rambo? Bebreide den som bebreides kan er jo mottoet her inne. Trodde du hadde fått med deg såpass. Captain Hindsight og company bor jo faktisk her inne. Endret 3. mai 2012 av vidarkri 3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Vi lever jo i et land hvor alt skal gjøres så grundig og forsiktig at det koster liv all den ventingen. Politiet burde vært på Utøya mye mye raskere. Sier sitt når NRK er der før politiet. Itillegg burde de skjøti han med sniper fra et helikopter. Men neida, vi skal ha en rettsak så Brevik blir dømt på lik måte med de som stjeler posten fra gamle damer. Man skal være forsiktig når man går inn i en ukjent situasjon, det eneste som var sikkert var at det var minst en mann som skjøt ungdom på en øy. Å være forsiktig da for å forhindre tap av styrker med den begrensede informasjonen man hadde virker veldig åpenbar for meg. "Sniper fra helikopter": Slikt fungerer kun i actionfilmer og Call of Duty. Hvis Breivik ikke hadde hatt en rettssak hadde det vært en faktisk grunn til bekymring. EDIT: Lett å være etterpåklok og påstå politiet burde ha spesialstyrker i hver eneste kommune i landet, men det er faktisk ikke oppnåelig. Endret 3. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 I Call of Duty hadde de vel strengt tatt brukt AC-130 Men ja, det er klart at hvis man hadde en sniper på fastlandet som hadde mulighet til å skyte Breivik tidligere, så hadde det vært flott. Synd det ikke var det. For her i virkeligheten er vi litt avhengig av hva som faktisk kunne skje. Og det som KUNNE skje var at et helikopter med plass til 3-4 stk. kunne tatt av fra Oslo, landet på et sikkert område (altså ikke Utøya) og de som var i Helikopteret kunne så tatt seg til Utøya. Høres det ut som om det hadde tatt noe særlig kortere tid? Nei... Tenkte meg det. En time er faktisk enormt raskt. 4 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 I Call of Duty hadde de vel strengt tatt brukt AC-130 Men ja, det er klart at hvis man hadde en sniper på fastlandet som hadde mulighet til å skyte Breivik tidligere, så hadde det vært flott. Synd det ikke var det. For her i virkeligheten er vi litt avhengig av hva som faktisk kunne skje. Og det som KUNNE skje var at et helikopter med plass til 3-4 stk. kunne tatt av fra Oslo, landet på et sikkert område (altså ikke Utøya) og de som var i Helikopteret kunne så tatt seg til Utøya. Høres det ut som om det hadde tatt noe særlig kortere tid? Nei... Tenkte meg det. En time er faktisk enormt raskt. ABB hadde tatt høyde for at en sniper kunne bli brukt, og det snakker han om i rettsaken. Inkompetanse hos politiet er kanskje ikke så viktig for deg inntil det er barnet ditt som drepes når det kunne lett vært unngått. Dette har heller ikke noe med Hindsight å gjøre, dette handler om at Politiet MÅ begynne være mer ydmyke ta til seg kritikk og unnskyld seg på lik linje som vanlig mennesker.. Gjort er gjort, jeg er ikke noe anarkist, jeg forstår viktigheten av politiet og det er derfor jeg synes det er ekstremt viktig at man kritiserer dem.. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 En skal aldri kritisere vet du. En skal aldri påpeke hvor svikt i systemer har medført alvorlig skade. En skal selvsagt ikke påpeke at det var flaks at deltatroppen ble sendt avgårde så kjapt, en skal ikke påpeke at det er flaks at deltatroppen i det hele tatt kom over til Utøya. En skal heller aldri påpeke at hvordan en skreller en appelsin og spiser en appelsinbåt ikke er et bevis på pedofili. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 What....? Dere lever i en syk verden, og jeg vil ikke delta i den. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Bra for med dine meninger er det ikke rart så mange ekstra liv går tapt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Mine meninger? Jeg mener at politiet gjorde så godt de kunne! Hvordan redder man liv ved retorikken her inne? Sørger for at absolutt ingen vil bli politi lenger, slik at terroristene kan herje fritt? Jippi! Forbanna psykopater, hele gjengen... Endret 4. mai 2012 av tofagerl 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå