Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg protesterer på vegne av barnemorderen og terroristen, fordi; det heter ikke "han skulle tømme ryggen", nei det heter; "han skulle bare inn å dreie en vase"

Er det ett sunnhetstegn at det spøkes om saken allerede?

Ja det er det. Men det er uansett tryggest å betale avlat i form av blomsternedleggelse feks. ved tinghuset dersom du ønsker å spøke på en slik måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den klovnen fra forsvarsbygg var rimelig usikker og unnvikende da det var snakk om kunnskapsnivået som krevdes for å lage den såkallt "triggeren" eller detonasjons ladningen og om det var mulig å gjøre dette alene, nå kan jeg ikke noe om akkurat det heller ei hva som er fremgangsmåten men reaksjonen og svaret til vitnet er etter min oppfatning bevis i seg selv... lurer på hva som kommer på bordet fremover.. Og sa ikke politi overbetjenten selv at "det må ha vært noen med kjennskap til våre interne rutiner" da han snakket om kaoset som oppstod før og etter bonben gikk av etter diverse tips dem ikke kunne spore på "lang" tid og flere ledd? utrolig at dette ikke ble belyst i media i ettertid...

• Liker 1
Lenke til kommentar

snip

for å ikke snakke om (spekulativt) hva bistandsadvokaten siktet til da hun spørte om mulige utfall og størrelsen til bomben breivik lagde i forhold til McViegh sin bombe i OKC95' , mer en dobbelt så stor for å muligens rive høyblokka sa forsvarsbygg (breicik; 950kg , mcveigh; 3200kg) , og såklart ikke den egentlige årsak til at FED bygningen i 95 delvis kollapset...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det ett sunnhetstegn at det spøkes om saken allerede?

Kanskje. Det kan også være et tegn på at det er noe alvorlig galt som foregår med media, når folk ikke tar det like seriøst lenger.

Det beste er at artikkelen er fra fengslingsmøte i februar :-)

Lenke til kommentar

Så at db faktisk har en rettsak-fri forside, det er en ganske gunstig deal.

AtW

Forsåvidt, om de så bare kan fjerne resten også så begynner vi å snakke om noe mer enn bare en gunstig deal. Fullstendig nedleggelse må vel være det optimale.

Lenke til kommentar

den klovnen fra forsvarsbygg var rimelig usikker og unnvikende da det var snakk om kunnskapsnivået som krevdes for å lage den såkallt "triggeren" eller detonasjons ladningen og om det var mulig å gjøre dette alene, nå kan jeg ikke noe om akkurat det heller ei hva som er fremgangsmåten men reaksjonen og svaret til vitnet er etter min oppfatning bevis i seg selv... lurer på hva som kommer på bordet fremover.. Og sa ikke politi overbetjenten selv at "det må ha vært noen med kjennskap til våre interne rutiner" da han snakket om kaoset som oppstod før og etter bonben gikk av etter diverse tips dem ikke kunne spore på "lang" tid og flere ledd? utrolig at dette ikke ble belyst i media i ettertid...

Og her beviser du egentlig ingenting annet enn at du har helt vanvittige standarder hva bevis anngår. Du synes en kar fra forsvarsbygg svarte unnvikende på ett spørsmål så da var alt sammen en stor sammensvergelse?

• Liker 3
Lenke til kommentar

vi får bare vente og se hva som kommer frem videre i saken. "ekspertene" på f.eks. nrk burde sparkes på dagen. De klarte til og med å prestere å skrive "Nights Templar" de to første dagene da det var snakk om denne påståtte fantasien til breivik. (Er fortsatt åpen for at det er en fantasi fra han sin side, mèn knigths templar bør egentlig alle vite hvem er, kan jo takke pensum og media for at dette ikke er tilfellet.) Man er visst angivelig en "ridder" i norge etter 8. grad i losjen, breivik var bare på 3. men er vel dokumentert hvordan denne sinnsforvirrede gutteklubben operer.

http://www.aftenpost...icle3307878.ece

http://www.vg.no/nyh...?artid=10080627

"Flere av ungdommene som var på Utøya under skytedramaet forteller til VG at de er overbevist om at det må ha vært mer enn én gjerningsmann."

skal vi liksom gjøre denne tabben igjen? forkaste hva vitner sier, i likhet med de 20+ vitnene som hadde motsigelser til den offentlige rapporten angående OKC'95? Ikke meg hvertfall.

Endret av erlendeg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Flere av ungdommene som var på Utøya under skytedramaet forteller til VG at de er overbevist om at det må ha vært mer enn én gjerningsmann."

Jeg forstår ikke det minste kvidder av at du poster en link fra dagen etter hendelsen, og mener at den beviser flere gjerningsmenn ... Har du vært helt bortreist i de siste måneder?

I ett mindre passende galgenhumoristisk modus kunne jeg mistenke deg for å være den veldig så mediekåte andre barnemorderen og terroristen, som desperat vil tiltrekke seg fortjent oppmerksomhet ved å poste dette tøyset - er du den andre personen?

Lenke til kommentar

Ingen som kan få meg til å skade et barn, og at du instruerer dette føyer seg bare til i den lange listen med sinnsforvirrede merkelapper dere guruer fra A-Pressens diskusjon.no har prøvd å klistre på meg og andre, dere har en karakter lik en rotte...

Lenke til kommentar

Når man leser hva som sies i retten nå, så skjønner jeg godt at dette ikke kringkastes. Det finnes ingen god grunn til å la Breivik få den talerstolen han ønsker. Ingen!

Når jeg leser hva som sies i retten ser jeg ingen grunn til at vi skal la hysteriske journalister blåse opp et hvert lite utsagn og lage førstesideartikler med krigstyper.

Når jeg leser hva som sies i retten skulle jeg ønske jeg selv kunne få vurdere det.

Talerstol? Eh...

Eller de kan ha det slik det er nå. Det er ikke referatforbud så jeg kan ikke se at noen går glipp av noe hvis de følger med på de store avisene og nyhetssendingene på ettermiddagen.

Jo, for de sensurerer det de mener folk ikke takler eller ikke bør høre/se.

Lenke til kommentar

Hva slags sensur er det dere prater om? Media ville vist dere alt om de hadde sjansen til å gjøre det.

Sensuren er at folket fratas muligheten til å selv overvære den viktigste rettssaken i Norge siden andre verdenskrig. Det er en skandale.

Det er prosedyre, prinsipper og lover som gjør at kameraene må være slått av og at Breivik må lukke nebbet sitt til tider.

Nei, at Breiviks forklaring ikke kringkastes er en avgjørelse. Det er ikke en ufravikelig regel. De kunne tatt avgjørelsen om å tillate filming, men valgte sensur.

Er du blind?

Det var en som skrev lenger opp og som forøvrig er allmenn kjent informasjon:

Ingenting er sensurert for de som sitter i de 17(?) tingsalene med livesending rundt om i landet, men disse personene som er berørt av hendelsen er vel også en del av konspirasjonen.

Det er nok du som er blind, for jeg har aldri sagt at tilhørerne sensurerer noe som helst. Jeg har sagt at retten sensurerer saken, og mediene sensurerer seg selv. Og selv om de ikke gjorde det, får vi kun journalistenes filtrerte informasjon, som beviselig utelater mye eller blåser opp ting som ikke nødvendigvis er særlig relevante for mange.

Du svarer jo ikke engang på det jeg skriver, med roter rundt med tullball som ikke har noe med saken å gjøre.

Det er ingen grunn til å kringkaste dette på TV. Vi kringkaster ikke andre straffesaker, så hvorfor skal denne kringkastes?

Fordi det er en svært alvorlig sak som angår hele nasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Husker spesielt en sak om et fly som såvidt hadde dunket nedi bakken under landing og skrapt opp og bulket litt.

Ett sted stod det enkelt at at fly var uheldig under landing men at det var udramatisk og ingen passasjerer skadd. Noen andre omtalte samme hendelse med at flyet SMALT i bakken og EKSPLODERTE i et FLAMMEHAV

Link/Kilde?

nrk teksttv og tvnorge teksttv en gang rundt 1999

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...