Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jada, bare fortsett å misforstå - bare hold meg utenfor. Dere kan jo diskutere alt mulig jeg ikke mener eller sier, så ser jeg en film. Gidder du fortelle meg sånn kjapt, før du trekker deg tilbake - hva misforstod jeg med den helt tydelig formulerte påstanden din? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Konseptet ideal. Ideal = perfekt. Ingenting er perfekt. Les litt Platon, så forstår du umiddelbart hva jeg mener. Veien er målet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 tofagerl: Problemet med de fleste debattforum, er at om en kommer med politisk ukorrekte meninger så blir en veldig fort sablet ned. Om en debattant sier at deattanten er imot innvandring, så blir debattanten stemplet som nazist før man har skrevet noe om hvorfor man er imot innvandring. Det er med andre ord umulig å diskutere sak uten å få stempler og diagnoser. Det gjelder andre saker også. Om man liker apple gjør man det kun fordi man er fanboy og ingenting annet. Playstation vs xbox. windows vs linux. Damer vs menn. Kommunisme vs fasisme. Det som mange etterlyser er et diskusjonsmiljø hvor man kan argumentere for og imot en sak uten å bli stemplet eller tillagt meninger. Dette hjelper ikke når dagbladet trykker sine såkalte faktabokser, hvor enhver kan bruke 5 min av livet sitt på å google at det dagbladet stempler som løgn ofte er riktig. Det er igjen tydelig at det er viktigst å stemple påstander med løgn fremfor å undersøke om det stemmer. Når man allerede feilaktig har stemplet noe som løgn, blir det referert til av andre som stoler på medienes fremstilling. Det er en klassisk vitsetegning av en smaksprøve hvor folk skal plukke ut hvilken drikk de liker best. Alle velger en colakopi. Når man ser alternativene, så er det en kopp med urin, en kopp med tran og en kopp med colakopien. Dermed konkluderes det med at alle foretrekker colakopien som den beste drikken. Sånn fungerer mange diskusjonsforum også. Man refererer til uriktige påstander, og så deler man ut diagnoser og stempler i hytt og gevær. Mer ekstreme debattforum finnes, men da tipper pendelen for langt andre veien. Da skal alle jøder gasses fordi de er jøder, muslimer føder 500 barn og alle blir selvmordskrypere, og verden styres av frimurere. Det må da være mulig å diskutere sak på en ordentlig måte.... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Nei, du argumenterte mot meg etter å ha misforstått meg. Mitt poeng var at et idealsamfunn aldri kan oppnås via vold. Hva ditt poeng var er totalt uinteressant. Hvorvidt et idealsamfunn kan oppnås via vold avhenger av hvordan dette idealsamfunnet skal se ut, noe som ikke trenger å samsvare med din definisjon av et idealsamfunn. At ideal=perfekt har ikke noen innvirkning på det. Når noe er perfekt vil være subjektivt, siden hver enkelt person vil oppfatte ulikt hva som er det perfekte. Du mente at ABB ikke kan være en idealist, noe han helt fint kan være. Hans idealsamfunn er bare et annet enn det vi vil ha. På samme måte som at mitt idealsamfunn sannsynligvis ikke samsvarer med ditt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Er det forresten noen som reagerer på at TV2 nyhetskanalen viser en bukett Ap roser under refereringen? Hadde man ikke reagert om TV2 hjelper deg programlederen hadde gått i rema1000 klær under en reportasje om matvarepriser, eller om FrP logoen ble vist under en innvandringsdebatt? Det neste blir vel at de viser en fotomanipulert abb som pisser på ett brennende norsk flagg i loop ved siden av ap rosene. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 tofagerl: Problemet med de fleste debattforum, er at om en kommer med politisk ukorrekte meninger så blir en veldig fort sablet ned. Om en debattant sier at deattanten er imot innvandring, så blir debattanten stemplet som nazist før man har skrevet noe om hvorfor man er imot innvandring. Det er med andre ord umulig å diskutere sak uten å få stempler og diagnoser. Det gjelder andre saker også. Om man liker apple gjør man det kun fordi man er fanboy og ingenting annet. Playstation vs xbox. windows vs linux. Damer vs menn. Kommunisme vs fasisme. Det som mange etterlyser er et diskusjonsmiljø hvor man kan argumentere for og imot en sak uten å bli stemplet eller tillagt meninger. Dette hjelper ikke når dagbladet trykker sine såkalte faktabokser, hvor enhver kan bruke 5 min av livet sitt på å google at det dagbladet stempler som løgn ofte er riktig. Det er igjen tydelig at det er viktigst å stemple påstander med løgn fremfor å undersøke om det stemmer. Når man allerede feilaktig har stemplet noe som løgn, blir det referert til av andre som stoler på medienes fremstilling. Det er en klassisk vitsetegning av en smaksprøve hvor folk skal plukke ut hvilken drikk de liker best. Alle velger en colakopi. Når man ser alternativene, så er det en kopp med urin, en kopp med tran og en kopp med colakopien. Dermed konkluderes det med at alle foretrekker colakopien som den beste drikken. Sånn fungerer mange diskusjonsforum også. Man refererer til uriktige påstander, og så deler man ut diagnoser og stempler i hytt og gevær. Mer ekstreme debattforum finnes, men da tipper pendelen for langt andre veien. Da skal alle jøder gasses fordi de er jøder, muslimer føder 500 barn og alle blir selvmordskrypere, og verden styres av frimurere. Det må da være mulig å diskutere sak på en ordentlig måte.... Og denne sablingen er dødelig? Eller er det rett og slett nøyaktig det samme som du får: fri tale? Får du ikke lov til å argumentere mot? Blir du arrestert og satt i fengsel sammen med andre politiske uønskede? Eller er du bare en bitter liten grinebiter som ikke klarer å argumentere mot? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hvorfor viser de ikke ABB-saken på video? 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ser dere på? Media vil filma han (uten lyd) når vitner skal forklare seg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Hvorfor viser de ikke ABB-saken på video? Det spm stilles hver dag under live-overføringene til dagbladet, vg etc. Svaret er at det er så "grusomme" beskrivelser at det ikke gagner folk å få det servert på TV, og sendt i repriser i årevis fremover så pårørende får rippet opp i det hele tiden. Presseforbundet tok det helt opp til høyesterett og fikk avvist forespørselen om å sende live fra forklaringen. De vil kunne sende noe live under sluttprosedyrene mot slutten av rettssaken. Slik det er nå er det mye som tas opp, men det blir liggende urørt i statsarkivene til det har gått 60 år og opptakene frigis til bruk, som alle andre rettssaker. Vi får også se noen minutter før retten settes hver dag. Det går stort sett i "nå kommer Breivik inn i rommet, nå setter han seg ned og snakker med Lippestad, nå snakker dommeren litt, også stenges streamen." I skriftlig referat kan ting også utelates som rene beskrivelser av hvordan han gikk bort til X og henrettet ham med to skudd i øret. Da vil det stå &--#60;ABB beskriver et drap på utøya&--#62; i tekstreferatet. Ellers skriver de så og si ordrett referat hele tiden mens rettssaken foregår, som kan leses på nettsidene i etterkant eller underveis. Det sitter en gjeng journalister og skriver fortløpende alt som sies. Endret 23. april 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Ser dere på? Media vil filma han (uten lyd) når vitner skal forklare seg Følger med på tekst oppdateringene, ser ut som det blir noe film fra innsiden. Edit: Eller ikke. Endret 23. april 2012 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg klarer meg bra, men ser at mange innlegg raskt dreier seg om person isteden for sak. Om en person som har lagt inn mange innvandringskritiske innlegg klager på en uttalelse fra krekar så blir fokuset på at han har skrevet innvandringskritiske saker før, og ikke hva krekar sa som personen reagerte på. Si at abb hadde skrevet innlegg i dette forumet. Tipper det hadde gått kort tid før noen hadde varslet om han slik at han fikk advarsler og tilslutt ble kastet ut. Eller så hadde man hengt seg opp i småting. Abb ville aldri kunne diskutert islamisering på dette forumet fordi folk ville stemplet han som nazist fra første innlegg og så ville alt handlet om holocaust og hitler. Nå skal dld som ventet omfatte forum som dette også. Ikke mange med politisk ukorrekte meninger som tør å skrive politisk ukorrekte meninger da og da har man fått MINDRE demokrati og åpenhet, STIKK MOTSATT av hva man skrøt av etter aksjonen. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Veldig enig med argumentet fra Lippestad og den kanten, ang. filming av Breivik. 1 Lenke til kommentar
Mazurka Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg deler forsåvidt Ankh sin bekymring rundt DLD. Likevel mener jeg at personer som uttaler at vold er nødvendig for å stoppe en utvikling i samfunnet de er uenig i, må regne med at PST gjør en risikovurdering rundt dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Ja, logisk nok begrunnet i grunn. Enten viser de alt, eller så lar de være. Ikke vits å vise litt som blir tatt helt ut av proposjoner. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Norge bør faen ikke få lov å kalle seg ett fritt land lengre! Lenke til kommentar
;_; Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Hvorfor viser de ikke ABB-saken på video? Det spm stilles hver dag under live-overføringene til dagbladet, vg etc. Svaret er at det er så "grusomme" beskrivelser at det ikke gagner folk å få det servert på TV, og sendt i repriser i årevis fremover så pårørende får rippet opp i det hele tiden. Presseforbundet tok det helt opp til høyesterett og fikk avvist forespørselen om å sende live fra forklaringen. De vil kunne sende noe live under sluttprosedyrene mot slutten av rettssaken. Slik det er nå er det mye som tas opp, men det blir liggende urørt i statsarkivene til det har gått 60 år og opptakene frigis til bruk, som alle andre rettssaker. Vi får også se noen minutter før retten settes hver dag. Det går stort sett i "nå kommer Breivik inn i rommet, nå setter han seg ned og snakker med Lippestad, nå snakker dommeren litt, også stenges streamen." I skriftlig referat kan ting også utelates som rene beskrivelser av hvordan han gikk bort til X og henrettet ham med to skudd i øret. Da vil det stå &--#60;ABB beskriver et drap på utøya&--#62; i tekstreferatet. Ellers skriver de så og si ordrett referat hele tiden mens rettssaken foregår, som kan leses på nettsidene i etterkant eller underveis. Det sitter en gjeng journalister og skriver fortløpende alt som sies. Jeg har lest 25 år, har de endret det til 60 nå? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Mazurka: Selvsagt, men da kan man ikke samtidig skryte på seg mer åpenhet og demokrati. Da må man heller si at man skal ha mindre åpenhet og demokrati for å få økt sikkerhet. Skal pst ta disse: http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/102234/innlegg/ eller denne: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=25026 denne kanskje: http://avforum.no/forum/hd-software/78791-bond-blu-ray-covere-noen-skulle-vaert-skutt-2.html Kanskje pst må arrestere valgjerd: http://vgd.no/index.php/samfunn/politikk-norsk/tema/151950/innlegg/ Kan pst arrestere elton john: http://www.dagbladet.no/kultur/2004/10/05/410357.html Er mammaene den nye terrortrusselen: http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=167445 Skal drapstrusler mot tnt tas alvorlig: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=125&t=137497&start=60 Som sagt så får pst det travelt når de skal undersøke drapstrusler på nett. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Norge bør faen ikke få lov å kalle seg ett fritt land lengre! ??? 4 Lenke til kommentar
Rattlehead Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Breivik burde bli fengslet inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå