Schnapps Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Når vi først er i gang med latterlige måter å dumme ut Brevik på så stikker vel Dagbladet sin 'faktasjekk' av Breivik-uttalelser seg ut som en pinlig greie som ser ut til å være skrevet av sommervikarer i redaksjonen. Noen saker har han helt klart bommet grovt på; men hele greia bærer jo preg av en 'finn flest mulig feil'-holdning så vi får flest mulig saker (hittil 6 stk...) og klikk ut av det - om det er direkte galt eller bittesmå unøyaktigheter som man finner hos alle som uttaler seg om noe bare man er vanskelig nok er ikke så viktig. En del av sakene som listes opp er rene definisjonssaker der man vil få forskjellige svar når man spør forskjellige mennesker - uavhengig av politisk ståsted, og Dagbladet tolker selvfølgelig disse uten unntak i 'sin' favør; dvs. at Breivik tar feil. Det mest tåpelige og banale er dog flisespikking av denne typen: Breivik: ''halshogging er en tradisjonell europeisk dødsstraff, som ble praktisert i Frankrike fram til 1960..." Dagbladet: LØGN!: "Den siste faktiske bruk av giljotinen var i 1977" Alle skjønner at poenget selvfølgelig ikke det eksakte året, men at Frankrike har bedrevet dette frem til relativt moderne tid. Det eksakte årstallet er selvfølgelig helt uvesentlig for poenget hans. Endret 21. april 2012 av Schnapps 4 Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 barnemorderen og terroristen hadde jo ikke tatt seg tid til å skape, eller i det minste kamuflere verket, eller verkebyllen sin med omformuleringer enl - han tok med seg 50 sider med grunnlag fra england, og resten var klipp og lim, hentet på nettet, av helt vanlig publikasjoner. Nå har han aldri hevdet at han har skrevet hele greia selv heller; tvert i mot så er han helt klar på at veldig mye er hentet fra andre. Den 'han har klippet og limt og gir ut hele publikasjonen som sin egen men vi har jammen avslørt ham'-holdningen er en ren medieskapt sak og har ingen forankring i virkeligheten. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 barnemorderen og terroristen hadde jo ikke tatt seg tid til å skape, eller i det minste kamuflere verket, eller verkebyllen sin med omformuleringer enl - han tok med seg 50 sider med grunnlag fra england, og resten var klipp og lim, hentet på nettet, av helt vanlig publikasjoner. Nå har han aldri hevdet at han har skrevet hele greia selv heller; tvert i mot så er han helt klar på at veldig mye er hentet fra andre. Den 'han har klippet og limt og gir ut hele publikasjonen som sin egen men vi har jammen avslørt ham'-holdningen er en ren medieskapt sak og har ingen forankring i virkeligheten. Det der er igrunn en stråmann. å lage et klipp-og-lim kompendium er fortsatt mindre krevende. Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det der er igrunn en stråmann. å lage et klipp-og-lim kompendium er fortsatt mindre krevende. Nå går ikke kommentaren min på om det er krevende eller ikke; den går på at mange ser ut til å tro at han har stjålet masse og utgitt det som sitt eget. Og å skrive om noe tar jo bort hele poenget med nettopp å være tro mot kilden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Det eneste TV oppnår med dekninga av ABB er at han blir en martyr.......det virker mot sin hensikt rett og slett 14-15 åringer er konfirmerte ergo voksne. Blitt herdet etter all terrorn , dette er bare ett av flere tilfeller......den lille tilliten folk har til PST er gått fullstendig til helvete. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 "Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen!" Er det derfor folk vil dømme ABB til døden.......dobbeltmoralisme kalles det Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Med årene som kommer, så vil jeg tro at flere og flere støtte idelogien/meningene hans.. ikke handlingene, men meningene hans, rett og slett fordi noe av det han nevner er noe man kan se at mange støtter fra før av. At det han sier er noe nytt er rett og slett latterlig å påstå! Hvis noen synes at "Stoppe/begrense innvandringen" er noe nytt etter at ABB kom på banen er rett og slett naiv. Tviler jeg sterkt på. Denne fyren har begått politisk selvmord, og for hver tilhenger han får vil samtidig tusenvis av motstandere oppstå. Det gjør meg godt å tenke på at han utover årene vil sitte å råtne alene i fengselet glemt og forhatt, viten om at planen hans feilet totalt. Dette handler ikke om høyre eller venstre, men moderate mot ekstremisme. De neste generasjonene har nå fått et primæreksempel på konsekvensene av ekstremisme, og hatet som følger uansett hvilken religiøs eller politisk bakgrunn den har. Jeg ser for meg en mer opplyst, engasjert og bevisst fremtid. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg syntes at folk burde høre på ABB. Han mener ekstremt mye bra og han er en smart mann! Men dere må ikke misforstå meg... Jeg støtter ikke terroren som han har gjennomført! Jeg syntes at folk burde høre på ABB. Han mener ekstremt mye bra og han er en smart mann! Men dere må ikke misforstå meg... Jeg støtter ikke terroren som han har gjennomført! Jeg synes ikke folk burde høre på deg. Du er en ekstremt skrullete person. Men ikke misforstå, jeg støtter ikke deg eller synet ditt! Jeg synes ikke folk burde høre på deg. Du er en ekstremt skrullete person. Men ikke misforstå, jeg støtter ikke deg eller synet ditt! Greit... Om 50 år så vil dere angre fordi dere ikke hørte på den ABB hadde å si. Jeg syntes at folk burde høre på ABB. Han mener ekstremt mye bra og han er en smart mann! Men dere må ikke misforstå meg... Jeg støtter ikke terroren som han har gjennomført! Wow. Jeg håper virkelig at du bare har misforstått innvandringskritikk med desillusjonert paranoid sosialdarwinisme. Nei, jeg har absolutt ikke missforstått noe. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg syntes at folk burde høre på ABB. Han mener ekstremt mye bra og han er en smart mann! Men dere må ikke misforstå meg... Jeg støtter ikke terroren som han har gjennomført! Jeg tolker deg som enten et troll eller ignorant. Han er ikke "smart". Alle faktafeil, selvglorifiseringen og gjentatte mislykkede forsøk på å skape "store" bedrifter vitner om dette. Han må være smart ja for jeg tror ikke at det er mange som hadde greid å planlegge det han har gjort. Han har gjennomført noe meget vanskelig og for å gjøre det så er han smart til en viss grad. Han har også en ideologi som faktisk er bra, men ideologien hans om å drepe så mange tar jeg avstand til! Lenke til kommentar
Mazurka Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Han har også en ideologi som faktisk er bra, men ideologien hans om å drepe så mange tar jeg avstand til! Hvor mange synes du hadde vært passende? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Han har også en ideologi som faktisk er bra, men ideologien hans om å drepe så mange tar jeg avstand til! Hvor mange synes du hadde vært passende? Snakker vi om en slags lovlig kvote her? Lenke til kommentar
Mazurka Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg fryser på ryggen over alle som hevder at de støtter ABB sin ideologi, men tar avstand fra hans handlinger. Det er en logisk konsekvens fra hans syn på verden og hans handlinger. Ikke at han er kritisk til innvandringspolitikken eller kritisk til en religion, det er det mange som er. Men hans verdenssyn som han demonstrerer hver dag i rettsaken, er at vi står overfor en invasjon og at vi blir okkupert. Denne okkupasjon kan skje pga en sammensvergelse mellom muslimer, norske styremakter og en samlet presse. Logikken er at siden vi er i krig, er det legitimt å bruke vold mot både okkupanter og quislinger. Han (og flere med ham) er "gutta på skauen" i denne krigen. Barna på Utøya var en del av den kulturmarxistiske eliten som etter ABB sin oppfatning, er viktigere mål enn muslimske innvandrere. 2 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Skulle ønske at det andre nettavisene kunne gjøre som Dagbladet, 2 forsider. Det blir litt mye nå Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg fryser på ryggen over alle som hevder at de støtter ABB sin ideologi, men tar avstand fra hans handlinger. Det er en logisk konsekvens fra hans syn på verden og hans handlinger. Ikke at han er kritisk til innvandringspolitikken eller kritisk til en religion, det er det mange som er. Jeg fryser på ryggen når jeg tenker på at det finnes folk som ikke klarer å skille en gal manns handlinger fra ideologiske standpunkt. Om jeg skulle følge din logikk så ville jeg måtte sky både muslimer og alle kristne som pesten. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva er hans ideologisk standpunkt? Ønsker du en kristen-fascistisk stat med Breivik som konge -- eller er du simpelthen i mot ikke-vestlig innvandring? 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Hva om han ikke er gal? Hva om handlingene er en logisk konsekvens - om enn ufattelig ekstrem - av hans ideologi? Jeg minner om at det er nok av poster her på forumet, fra før 22. juli, som varslet nettopp en voldelig nasjonalistisk reaksjon på venstresidens "svik" mot det norske folk. Er du venn nok med forumets søkefunksjon så finner du flere nasjonalistiske brukere som har spådd at noen en dag ville sette Stoltenbergs og andres hode på en stake. Inklusive de som mente at det ville være vel fortjent. Da kan man spørre: Hvorfor er det som for et par år siden var en historisk uungåelig reaksjon på det multikulturelle sviket idag en gal manns verk? Geir Endret 21. april 2012 av tom waits for alice 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Er ikke selv enig i Breiviks ideologi, men det er en helt legitim ideologi som jeg syns ikke det skal være noen "skam" å være enig i. Det er viktig å se at selv om man er enig med Breivik i de politiske sakene er man ikke nødvendlgvis enig i terrorangrepet. 3 Lenke til kommentar
Mazurka Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Om jeg skulle følge din logikk så ville jeg måtte sky både muslimer og alle kristne som pesten. Dette var da en merkelig logikk, men om det hjelper kan jeg godt si at jeg skyr de som sier at de er enig i Osama Bin Laden sin politikk, men ikke hans handlinger? Lenke til kommentar
793 Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva om han ikke er gal? Hva om handlingene er en logisk konsekvens - om enn ufattelig ekstrem - av hans ideologi? Jeg minner om at det er nok av poster her på forumet, fra før 22. juli, som varslet nettopp en voldelig nasjonalistisk reaksjon på venstresidens "svik" mot det norske folk. Er du venn nok med forumets søkefunksjon så finner du flere nasjonalistiske brukere som har spådd at noen en dag ville sette Stoltenbergs og andres hode på en stake. Inklusive de som mente at det ville være vel fortjent. Da kan man spørre: Hvorfor er det som for et par år siden var en historisk uungåelig reaksjon på det multikulturelle sviket idag en gal manns verk? Nå er det en stor forskjell mellom et attentat mot stastministeren av landet og et massemord påført 77 uskyldige mennesker. Det tror jeg du selv også forstår, selvom det ikke hindrer deg i gå til slike smålige angrep mot en hel tankeskole. Det har aldri vært, og vil aldri være, noen bred støtte til Breiviks handlinger å finne innen hverken norske eller europeiske nasjonalistmiljøer. Det av den såre enkle grunnen, av at hans handlinger på Utøya motrstrider selve tankegrunnlaget til nasjonalismen; kjærlighet og troskap til ens eget folk. Om du vil finne støtte til Breiviks handlinger, får du heller lete innen zionistiske og kulturkonservative kretser. 2 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva om han ikke er gal? Hva om handlingene er en logisk konsekvens - om enn ufattelig ekstrem - av hans ideologi? Jeg minner om at det er nok av poster her på forumet, fra før 22. juli, som varslet nettopp en voldelig nasjonalistisk reaksjon på venstresidens "svik" mot det norske folk. Det skal vel strengt tatt litt mer til enn å være enig i at " det er et svik" og mene at "det vil føre krig" og troppe opp på en ungdomsleir med intensjoner som ABB hadde. For meg blir det helt absurd. Jeg kan forstå logikken i angrepet på regjeringskvartalet ettersom det følger det samme prinsippet/ metoden som den Norske stat selv innehar og bruker (ref Libya). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå