Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har da ingenting med sensur å gjøre. Når en avis skal dekke en ulykke, kan det godt hende at de sitter med svært blodige bilder. Det er en selvfølge at det foretas en redaksjonell vurdering om det er nødvendig å bruke bildet for å belyse saken. Jeg er sikker på at det er mulig og oppsøke andre medier om man har en særskilt interesse for gørra?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men kan jeg spørre deg et spørsmål? Hvorfor er du interessert i å vite at f.eks. Breivik sier "Jeg så flere personer ligge i gresset med skuddsår. De skalv og ba om livet. Jeg gikk bort å skjøt de gjentatte ganger i hodet til det ble helt stille før jeg gikk videre"?

Hvilken interesse har jeg for å følge med på rettsaken i det hele tatt?

Som ikke personlig berørt, så vet jeg at han blir bura inne for livet, om han er tilregnelig eller utilregnelig er for meg irrelevant og vil ikke forandre noe for meg. Så da, av hensyn til meg, kan de like gjerne droppe å skrive om rettsaken og heller skrive en liten artikkel om hva utfallet ble.

Poenget er, at jeg ikke ønsker at en tredjepart, som kanskje har en agenda, skal velge hva jeg kan lese og ikke lese. Men heller at jeg kan danne meg min egen konklusjon om hva som feiler fyren. Det blir ikke det samme å lese [Han drikker vann] enn å se at han tar en tydelig pause, kanskje fremstår nervøs og så tar seg en slurk for å samle seg litt.

Endret av chokke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men kan jeg spørre deg et spørsmål? Hvorfor er du interessert i å vite at f.eks. Breivik sier "Jeg så flere personer ligge i gresset med skuddsår. De skalv og ba om livet. Jeg gikk bort å skjøt de gjentatte ganger i hodet til det ble helt stille før jeg gikk videre"?

Det er svært interessant å se i detaljer hvordan han utrykker seg om slike ting da det sier mye om ham. Dette er en persontype som de aller færreste har erfaring med og det er vedlig interessant å se hvordan en slik person fungerer. Desto mer detaljer man har om saken desto bedre bilde får man også av helheten. Poenget her er at man bør få et valg. Dersom man ikke vil ha noe spesifikk info så kan man velge å ikke lese det. Dersom man ønsker info har man ikke noen valg da andre allerede har tatt valget på dine vegne.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er også en generell ting som ikke har bare med denne saken å gjøre. Når man hele tiden er avhengig av en tredjepart som skal overlevere informasjonen så er man også i stor grad utsatt for at denne tredjepersonen farger informasjonen med sine egne meninger og holdninger. Derfor er det så mye faktafeil og dritt som står i aviser: Det er ofte mer meninger enn fakta. Om man ser og hører informasjonen direkte fra kilden selv er det mindre sjanse for at informasjonen skal bli endret/farget.

Lenke til kommentar

Det er greit at man ønsker innsikt i psyken til ABB, men jeg tror at det er klokt at de ikke gjengir i detalj hva som fremkommer i dagens forklaring. Det er mange barn som også følger med som overhodet ikke har godt av en ordrett gjengivelse av detaljer fra 22 juli.

Men jeg skjønner at det er av interesse og se alt for noen, men det kan ikke ligge rett i glaninga for hvermansen, man må velge og se det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Til nå synes jeg det er bare en enkeltstående av de profesjonelle aktørene i rettsaken som har utmerket seg spesielt. Og det er advokat Lippestad. Hva den mannen tåler, er for meg imponerende. Så at denne saken bare avler menneskelig drit stemmer heldigvis ikke.

Lenke til kommentar

Jeg syntes at folk burde høre på ABB. Han mener ekstremt mye bra og han er en smart mann!

Men dere må ikke misforstå meg... Jeg støtter ikke terroren som han har gjennomført!

Jeg syntes at folk burde høre på ABB. Han mener ekstremt mye bra og han er en smart mann!

Men dere må ikke misforstå meg... Jeg støtter ikke terroren som han har gjennomført!

Utrolig at han klarer å holde maska så godt mens han beskriver sine gjerninger. Hvordan klarer han dette?

Han har en ideologi som tilsier at det er greit å drepe de.

Lenke til kommentar

Til nå synes jeg det er bare en enkeltstående av de profesjonelle aktørene i rettsaken som har utmerket seg spesielt. Og det er advokat Lippestad. Hva den mannen tåler, er for meg imponerende. Så at denne saken bare avler menneskelig drit stemmer heldigvis ikke.

Jeg er så imponert over mannen, og konen hans. Da han fikk telefonen midt på natten sa hun at om hun hadde vært på vakt på sykehuset, og han hadde kommet inn hardt skadet, ville hun like fullt gjort jobben sin for å redde livet hans, med kunnskapen om hvem han var, og at Geir Lippestad burde gjøre det samme.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Utrolig at han klarer å holde maska så godt mens han beskriver sine gjerninger. Hvordan klarer han dette?

Sterk vilje og grundig planlegging, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er så imponert over mannen, og konen hans. Da han fikk telefonen midt på natten sa hun at om hun hadde vært på vakt på sykehuset, og han hadde kommet inn hardt skadet, ville hun like fullt gjort jobben sin for å redde livet hans, med kunnskapen om hvem han var, og at Geir Lippestad burde gjøre det samme.

Jeg lurer på om barnemorderen og terroristen hadde planlagt på forhånd hvilken advokat han skulle velge? Som den kontroll-friken han til nå har vist seg å være, ville ikke det forbauset meg det minste.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Han sa noe om at han driver med en type meditasjon, og bivirkningen av det er at han mister alle følelsene sine.

Ett velkjent mentalt verktøy for bla. idrettsutøvere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...