vidarkri Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 På hvilken måte melker AP-politikerne dette? Og det er faktisk heller ikke ulovlig å drive valgkamp i et demokrati. At venstresiden synes å være bedre til dette kan jeg ikke se at skulle være negativt selv om mine sympatier ikke ligger i den fløyen. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg forstår heller ikke helt fokuset til aktoratet. Voldsomt fokus på Knight's Templar, virker ut som de er mer gira på å fakke flere folk enn å f.eks. finne ut hvorvidt han er tilregnelig eller ei. Det er her uenigheten mellom aktoratet og siktede ligger. Derfor er det naturlig at det brukes mye tid på det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 På hvilken måte melker AP-politikerne dette? Og det er faktisk heller ikke ulovlig å drive valgkamp i et demokrati. At venstresiden synes å være bedre til dette kan jeg ikke se at skulle være negativt selv om mine sympatier ikke ligger i den fløyen. Jeg har hørt på nyhetene litt til og fra i dag - så jeg har ikke fått med meg om det er noen politikere som med tydelighet forsøker å slå politisk mynt på saken. Skal forsøke å lytte litt ekstra nøye på hva de ulike fraksjonene egentlig sier for tiden Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Breivik sitter å gliser når siktelsen blir opplest, men gråter når den barnslige korsfarer propagandaen vises. Grunnen til at han gråter av videoen er jo at han synes den er rørende. Litt tåpelig kanskje, men den svulstige musikken kombinert med Breiviks dype overbevisning der han mener at "hans egne" blir truet av en skummel fiende gjør det ikke helt uforståelig at han lar seg påvirke. Husk at vi her snakker om en person som har en så dyp overbevisning at han var villig til å drepe uskyldige ungdommer. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hva slags sensur er det dere prater om? Media ville vist dere alt om de hadde sjansen til å gjøre det. Sensuren er at folket fratas muligheten til å selv overvære den viktigste rettssaken i Norge siden andre verdenskrig. Det er en skandale. Det er prosedyre, prinsipper og lover som gjør at kameraene må være slått av og at Breivik må lukke nebbet sitt til tider. Nei, at Breiviks forklaring ikke kringkastes er en avgjørelse. Det er ikke en ufravikelig regel. De kunne tatt avgjørelsen om å tillate filming, men valgte sensur. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 På hvilken måte melker AP-politikerne dette? Tenker kanskje først og fremst på stortingsrep. Stine RH som ble intervjuet under rettsaken av VG i går. Det er klart ABB har en forskrudd virkelighetsoppfatning når han atpåtil tyr til massemord og terror i håp om å forandre noe, jeg er ikke uenig i det, men hun tvinger alle Breiviks meninger som umulig å være enig i. Hun vrenger på konverseringen mellom Breivik og aktoratet for å få alt med Breivik til å virke urimelig, usant og sykelig. Det er løgn. Alle kjenner til oppfatninger lignende Breiviks. Det er ikke umenneskelig og sykelig å ville begrense innvandringen og det er ikke umenneskelig og sykelig å være for markedsøkonomi. 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Det er klart ABB har en forskrudd virkelighetsoppfatning når han atpåtil tyr til massemord og terror i håp om å forandre noe, jeg er ikke uenig i det, men hun tvinger alle Breiviks meninger som umulig å være enig i. Hun vrenger på konverseringen mellom Breivik og aktoratet for å få alt med Breivik til å virke urimelig, usant og sykelig. Det er løgn. Alle kjenner til oppfatninger lignende Breiviks. Det er ikke umenneskelig og sykelig å ville begrense innvandringen og det er ikke umenneskelig og sykelig å være for markedsøkonomi. Hun er vel ikke den eneste som ytrer seg slik da. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 På hvilken måte melker AP-politikerne dette? Tenker kanskje først og fremst på stortingsrep. Stine RH som ble intervjuet under rettsaken av VG i går. Det er klart ABB har en forskrudd virkelighetsoppfatning når han atpåtil tyr til massemord og terror i håp om å forandre noe, jeg er ikke uenig i det, men hun tvinger alle Breiviks meninger som umulig å være enig i. Hun vrenger på konverseringen mellom Breivik og aktoratet for å få alt med Breivik til å virke urimelig, usant og sykelig. Det er løgn. Alle kjenner til oppfatninger lignende Breiviks. Det er ikke umenneskelig og sykelig å ville begrense innvandringen og det er ikke umenneskelig og sykelig å være for markedsøkonomi. Og de som er mot innvandring klarer faktisk å gjøre nøyaktig det samme andre veien. Jeg ser ikke den store forskjellen her. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Innvandring har uten tvil vært positivt for norge. Lurer på hvor vi ville vært i dag uten den kompetansen vi har hentet i utlandet. Når var sist du var hos en etnisk norsk lege, for eksempel? Jeg trur det er asylflyktninger folk er imot. Endret 19. april 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Innvandring har uten tvil vært positivt for norge. Lurer på hvor vi ville vært i dag uten den kompetansen vi har hentet i utlandet. Når var sist du var hos en etnisk norsk lege, for eksempel? Jeg trur det er asylflyktninger folk er imot. Forrige uke. Å ja, og uka før det igjen. To ganger for tre uker siden. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Stine Renate Håheim var på Utøya og ble kjent etterpå for sitatet "Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen!" Det at VG intervjuer henne under rettsaken er ikke AKKURAT det samme som at hun driver valgkamp! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 I øynene til høyreradikaler så er enhver uttalelse fra venstresiden "å sko seg på" 22 juli. 2 Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Har to spørsmål om dette forbudet om å sende rettssaken på tv. - Har ikke media lov til å filme rettssaken uten lyd? Hvorfor? - Har utelandsk-presse lov til å filme? Synes forbudet er helt på trynet, hva er forskjellen på å høre det han sier og å lese det han skriver? :l Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Forbud betyr forbud. Så nei, ingen kan filme sålenge det er forbud mot å filme. Jeg synes ikke forbudet er helt på trynet. Det er mange hensyn som skal tas, og hensynet til de drepte og etterlatte veier tyngst, ikke ditt eller andres behov for informasjon Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Jeg synes ikke forbudet er helt på trynet. Det er mange hensyn som skal tas, og hensynet til de drepte og etterlatte veier tyngst, ikke ditt eller andres behov for informasjon Hensynet til de drepte og etterlatte tar man ved at disse lar være å se på ting de ikke liker eller takler. Vi har derimot et annet hensyn å ta, nemlig viktigheten av denne rettssaken, og viktigheten av åpenhet og demokrati. En slik sensur er ikke åpenhet og demokrati. Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) De kunne brukt 2 kanaler (NRK1 & NRK2), en hvor det sender sånn som nå og en hvor de sender rettssaken, så står man helt fritt til å velge. Endret 19. april 2012 av DeadmauS Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Når man leser hva som sies i retten nå, så skjønner jeg godt at dette ikke kringkastes. Det finnes ingen god grunn til å la Breivik få den talerstolen han ønsker. Ingen! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Eller de kan ha det slik det er nå. Det er ikke referatforbud så jeg kan ikke se at noen går glipp av noe hvis de følger med på de store avisene og nyhetssendingene på ettermiddagen. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Innvandring har uten tvil vært positivt for norge. Lurer på hvor vi ville vært i dag uten den kompetansen vi har hentet i utlandet. Få hue opp av sanden da menneske... motstanden forsvinner ikke bare fordi du ignorerer medaljens bakside.... Lenke til kommentar
DeadmauS Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Eller de kan ha det slik det er nå. Det er ikke referatforbud så jeg kan ikke se at noen går glipp av noe hvis de følger med på de store avisene og nyhetssendingene på ettermiddagen. Nettopp! Man går ikke glipp av noe hvis man følger med på de store avisene, så da kan de som ikke tåler det følge med på avisene. Hvis de absolutt ville sett det på tv, kunne vi opprettet to kanaler slik som jeg foreslo. Forbudet er tåpelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå