vikingkylling Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Nå har 3DS vært ute i over ett år, så det er på høy tid å feire det. Hva er da bedre enn å feire det med noen nye spill til en billig penge? Vi ser stadig anbefalinger av dyre spill man får kjøpt i en butikk, men jeg tenkte det er på høy tid å ha en tråd for anbefalinger av spill til eShop. Disse er stort sett ganske billige, men likevel "fullverdige" spill. Så kom med anbefalinger, folkens. NB: Jeg vil foretrekke at denne tråden holdes "ren", så retrospill kan anbefales i andre tråder. De fleste er jo på eShop av en grunn. Jeg kan begynne med noen personlige anbefalinger: 3DS Ware: Pullblox (kr 48,-). Puzzler laget av folkene bak WarioWare. Navnet er litt tvilsomt, men i korte trekk handler det om at en unge har klatret opp i et tårn og må hentes ned. Dette gjøres ved å dra og dytte blokker for å finne en vei opp. Det høres helt enkelt ut, og i teorien er det det. Men tenk deg at du har en skjerm full av Tetris-blokker og må dytte dem inn og dra dem ut for å klare å klatre opp, så ser du fort at det blir et problem etterhvert. FreakyForms (kr 48,-) Et av de få på denne listen jeg ikke har prøvd selv ennå, men bare fordi jeg ente opp med minigolf i stedet. Det er et plattformspill der man lager sin egen karakter (ganske bokstavelig talt) og utforsker mye rart. Har hørt mye positivt om det, men ikke prøvd det selv ennå. Let's Golf 3D (kr 48,-) Golft, logisk nok. Det er ikke det mest avanserte golfspillet jeg har prøvd, men moro er det. Det er ikke uten grunn Let's Golft har dukket opp på det meste av plattformer opp gjennom årene. Liker du golf kan du nok like dette, Liker du ikke golf... vel, da liker du nok ikke dette. Fun Fun Minigolf Touch! (kr 40,-) Minigolfspill, logisk nok. Det minner mye om vanlige golfspill, så det er i full 3D, har helt greie kontroller og meget bra grafikk. Morsomt nok kan man bruke Mii'er som spillere (etter at vi har kjøpt muligheten til det i butikken, men det koster bare 500 Credits, og jeg fikk 7.700 Credits i første Cup alene.) Selve cupene er standard minigolf, så regn med syke hindringer og mye moro underveis. Trick Shop på den annen side er som navnet sier ikke vanlig minigolf, men man gjør "triks" på banen. I første Trick Shop har vi for eksempel en hel masse mynter på banen og fem forsøk på å plukke dem opp med ballen. Interessant, og kan nok bli ganske avhengighetsskapende om man vil ha alt perfekt. Det jeg synes er rart er at jeg ikke har funnet noe multiplayer på dette spillet, men ærlig talt savner jeg det ikke. DSi Ware Shantae: Risky's Revenge (kr 96,-) Så vidt jeg har fått med meg skulle det være et "fullversjon" spill, men ble sluppet på DSi Ware i stedet. Det er bra for oss. Det er et plattformspill med bra humor, bra grafikk og meget bra kontroller. Shantae bruker magi, så det blir en del "nesten rollespill" siden vi kan kjøpe mer magi, har et inventorie og så videre. Og selv om det er en oppfølger til Shantae til GameBoy Color har det lite å si. Handlingen er ikke så alt for avansert, men det er en bra ting. Go Series: Iwy the Kiwi? (kr 40,-)Ja, det er faktisk et spørsmåltegn etter tittelen. Aner ikke hvorfor. Selve spillet er latterlig enkelt, men likevel vanskelig: Kiwifuglen Iwy løper som gal fra venstre til høyre på skjermen, og du må tegne broer, plattformer osv med stylusen for å hindre at han/hun faller ned. Det er stort sett hele konseptet, og siden du bare tegner rette linjer sier det seg selv at det ikke er vanskelig å lære. Men fuglen løper rimelig fort, og etterhvert har du dårlig tid til å tegne noe før han/hun når deg. Det blir hektisk, men utrolig moro. Soul of Darkness (kr 40,-)Ganske vellykket klone av Castlevania. Det er rimelig likt 2D Castlevania, men har nok av interessante nyvinninger til å gjøre det, vel, interessant. For eksempel kan du bli forvandlet til en vannskapning og styre vannet i en viss grad, for eksempel ved å lage en liten geysir som løfter deg opp til en plattform. Liker du Castlevania er det verdt en titt. Dette er bare en brøkdel av alt som befinner seg på eShop, så har du anbefalinger eller savner noe er det bare å si ifra i denne tråden. Jeg håper å kunne oppdatere den bedre etterhvert. Jeg har ikke tatt med noe til Virtua Console, men ønskes det kan det selvsagt ordnes. Endret 16. april 2012 av vikingkylling Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Mighty Switch Force Puzzle/platformspill fra WayForward(About a blob Wii, Shantae) der du styrer en robotpolitibetjent som skal fange en gjeng med rømte fanger. Gameplaymessig er det et platformspill med en twist. Du har evnen til å aktivere enten røde eller blåe platformer. Når du aktiverer de blåe kan du ikke gå de røde og vice versa. Denne mekanikken gjør at spillet, i tillegg til platforming, også handler om gåteløsing. Både grafikken og lydbildet er solid og, riktignok uten å ha spilt særlig mange eShop-spill, vil jeg påstå at det er i toppsjiktet når det gjelder originale spill til tjenesten. Lengdemessig er det nok litt kort, men WayForward ga nylig ut gratis DLC til spillet. http://www.youtube.com/watch?v=Ov25xcK4LS4&feature=related Endret 11. juni 2012 av Leflus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå