Performance27 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Hei! Tenkte nå å ta meg et par å fri fra skolebenken før jeg begynner igjen på høyskole for å tjene opp litt kapital. Det første som slo meg var fisketråler, holder til på Østlandet, mens stort sett alt av slekt og familie bor i Vesterållen, så har nok sikkert et nettverk der oppe som kan hjelpe meg i å skaffe meg en jobb. Men vil helst klare det på egenhånd. Her er noen litt dumme spørsmål jeg lurer på før jeg evt. drar frem søknaden og CV ; - Hvilke kurs må til før man kan begynne? - Hvordan er turnus ordningene? - Hvor lenge er man ute av gangen? - Hvilke rederi kan dere anbefale? - Hvordan blir man lønnet og hvordan regnes lønnen? - Når på året kan man regne med å få mest fisk? Håper dere som har erfaring kan hjelpe til å svare på noen av disse spørsmålene. Mvh. J. Endret 20. april 2012 av Performance27 Lenke til kommentar
Lavalampe Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Du trenger IMO-50 og godkjent helseattest. 6 uker på/av er veldig vanlig på trålere. Er det bra fiske så jobber du mellom 12 og 14 timer i døgnet. Du går på lott, altså lønn etter antall tonn fisket. Når jeg var jobbet som fisker på friturene mine så hadde jeg rundt 75.000kr pr tur, brutto. Send meg en PM så kan jeg gi deg noen rederier som kanskje trenger folk, liker ikke skrive slikt på forumet:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå