dTd Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei! Jeg har en laptop stående i stua koblet til TV'n og trådløst til en router. Så har jeg en stasjonær PC stående på mitt soverom koblet med kabel til samme router. Denne PC'n deler jeg et par mapper på, som laptopen finner uten problemer. Men ofte, lest nesten hver gang, jeg får en ny fil på soveroms PC'n, si for eks at jeg laster ned noe i en mappe som er delt fra før, oppdager ikke laptopen dette. Jeg har prøvd å refreshe mappen samt koble meg av og på nettverket. Men ingen ting fungerer, eneste som hjelper er å starte laptopen på nytt. Derfor lurer jeg på om noen vet om andre metoder som kan fikse dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Min umiddelbare oppfatning er at det må være noe rart med innstillingene på laptopen din. Hvilket OS har du på maskinene? Hvilke rettigheter har du satt på mappene? Hvilke brannmurprogramm(er) kjører du? Bruker du Windows Utforsker når du blar igjennom delte mapper? Har du prøvd med andre maskiner og sett om problemet gjelder for disse óg? (at disse ikke får oppdatert innholdet i mappa) Har du prøvd å koble til med bare kabel? Har du sjekket at det faktisk er riktig mappe du ser på? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Skal vi se. Begge maskinene har windows 7 professional 64bit, den aktuelle mappen har vel alle R/W permission. Ingen av pc'ne har noen form for antivirus, foruten windows egene innebygde. Ja, jeg benytter windows utforsker for å bla gjennom mappene, har ikke testet veldig grundig med andre pc'er, jeg har dog en tredje laptop som ikke har opplevd dette problemet, men den slås av og på mye hyppigere enn laptop nr 1. Og ja jeg er helt sikker på at det er riktig mappe, har også koblet laptop nr 1 med kabel, men ikke ikke like mye som med wlan, men jeg mener å huske at det skjedde et par ganger med kabel også. Men det finnes ikke en kommando man kan kjøre i cmd for eks som refresher dette på et vis? eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå