Gå til innhold

[Løst] Har muligheten for å gi navn til linkene blitt borte?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter at forumet oppgraderte seg ser jeg ingen mulighet for å navngi linker i innlegg, altså at linken "http://www.dustinhome.no/produkt_X" kan hete "CPU".

 

Spesielt under Hjelp til Kjøp og Salg av PC kan det fort bli noen linker i løpet av et innlegg (type CPU, GPU, kabinett, PSU etc.) og vanlige linker blir fort til et rot.

 

Har denne muligheten kun endret seg, eller er den blitt borte?

 

Beklager hvis dette allerede er besvart, min raske leting ga ingen andre poster.

 

Mvh

-Deluze

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Funksjonaliteten var der før, nå er den borte. Ikke ligger det noen bruksanvisning over den nye funksjonaliteten noe sted heller.

 

Enig at det burde vært en tydelig og lett finnbar hjelpe tekst for den nye metoden. Fant den kun ved en tilfeldighet selv. Men når det er sakt så syntes jeg det er bedre slik det er nå hvor man merker teksten istedenfor å måtte skrive den inn der man limte inn url-en.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke lære noen pokkers kode. Funksjonaliteten var der før, nå er den borte. Ikke ligger det noen bruksanvisning over den nye funksjonaliteten noe sted heller.

 

Ingenting er borte. Les innlegget over mitt (sitert under), og bruk fem minutter på å prøve deg frem. Ingenting blir ødelagt!

 

Skriv teksten først, så merker du det du vil lage til link. Etter du har merket det så trykker du på link ikonet og limer inn linken.

Lenke til kommentar

Hahaha, nå er du bare vrang.

 

At du, som jeg regner med ser på deg selv som et voksent og oppegående menneske, ikke vil bruke et par minutter på å selv forsøke å finne svaret på et spørsmål, det er latterlig.

 

Men problemet er løst, så … Lykke til med fremtidige problemer, både på forumet og i virkeligheten!

Lenke til kommentar

CPU

 

Skriv teksten først, så merker du det du vil lage til link. Etter du har merket det så trykker du på link ikonet og limer inn linken.

 

Jeg fiklet litt med dette selv, da det virket som en potensiell løsning, men jeg fikk det ikke til. Men nå som det er bekreftet får jeg fikle litt til.

 

 

Eller lær dere BB-koden! :)

 

[url=http://link.no]Link[/url]

 

Hva?! Med koder og slik blir jeg jo en nerd! ;)

 

Takk skal dere ha til begge to!

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Uhm..det som er greia skjønner du Runar er at utseendet til forumet er vel muligens blitt noe penere/ryddigere men funksjonaliteten eller rettere sagt brukervennligheten er enormt mye vanskeligere på det nye forumet enn det var på det gamle.

 

Du husker sikkert at linking forgikk på ett popupvindu i den gamle versjonen. Man måtte ikke være synsk for å skjønne hvordan det fungerte, noe som strengt tatt er et krav for å skjønne hvordan man skal bruke den nye.

 

Jeg har leita høyt og lavt, lest i hjelpeseksjonen men det står ikke omtalt noe sted hvordan f.eks linking eller bruk av spoilere foregår og det er garantert masse annen funksjonalitet som er "gjemt" her inne også.

 

Det burde strengt tatt være unødvendig å trygle om hjelp eller måtte ta en høyskoleeksamen innen it for å bruke et forum.

Lenke til kommentar

Det burde strengt tatt være unødvendig å trygle om hjelp eller måtte ta en høyskoleeksamen innen it for å bruke et forum.

 

Det er det heller ikke. Du sier du har lett høyt og lavt, men du har tydeligvis oversett selve knappene med funksjonene. Som du sikkert kjenner til fra … alle andre nettsteder, hender det at det dukker opp mer tekst hvis du holder musepekeren over en link. Slik fungerer overraskende nok også knappene her på forumet.

 

Ja, det kan være litt forvirrende når ting endres uten forvarsel, men det har aldri skadet å prøve seg frem, trykke på knapper for å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...