Horten94 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en SSD disk. Tenker jeg skal ha den på 120gb for windows og WoW. Jeg tenkte litt på "http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=661337#extra" Men jeg er veldig usikker på SSD og håpet av noen av dere hadde erfaring med dette. Vil egentlig ikke gi noen max-pris men helst under 2000kr. Takk Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Tidligere var det en del problemer med kontrolleren som sitter i enkelte SSD'er, dette kan ha bedret seg, men det vet jeg ikke. Av SSD'er er/var dermed Intel, Crucial og Samsung helt trygge og stabile valg. Selv har jeg en Crucial m4 i dag, og kommer til å kjøpe en Samsung 830 senere i år. Så rådet mitt er følgende: - Kjøp Crucial m4, Samsung 830 eller Intel 520 - Kjøp en SSD med SATA 6 Gb/s (om hovedkortet du har i dag ikke støtter dette vil nok neste gjøre det, i mellomtiden er det bakoverkompatibelt). - Sjekk prisene hos Dustinhome. De er som regel et hakk billigere, og (minst) like gode som Komplett på kundeservice m.m. -Deluze Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Som Deluze sier, Samsung, Intel eller Crucial ;-) På Komplett så har Crucial en sånn "minnevelger" som sjekker om pcen er kompatibel med noen av Crucial SSDene eller minnebrikkene ;-) Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 kingston v+ eller Corsair SSD Performance Pro Series har Background Garbage Collection som er ganske praktisk Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 kingston v+ eller Corsair SSD Performance Pro Series har Background Garbage Collection som er ganske praktisk Alle SSDer har BGC ;-) Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Da går jeg får intel 520 Er "http://www.dustinhome.no/product/5010610013/intel-520-series-2-5-120gb-ssd-sata-600-mlc-25nm-bulk/?intcmp=searchProvider_dacsa" Den samme som jeg linka på toppen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå