Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, max 2000-2500,-, (Gaming/3ds max/AE)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gtx 570 er et år gammelt og dyrt. kortet jeg linket til er så godt som et gtx 570 da forskjellene er minimale. Skal du ikke ha hd 7870 som er et bedre kort, så ville jeg heller spart litt penger og valgt

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=657061

 

Dette er også rimelig da det var et limited edition kort som de prøver å få tømt lagrene sine for. Det er videre også svært dårlig navngitt av nvidia da det i det minste burde hett gtx 565:P Det er så godt som et gx 570 til en mye koseligere pris.

 

Ønsker å poengtere at jeg selv sitter på et gtx 570. Ble kjøpt for et år siden. Jeg ville aldri kjøpt det i dag.

Endret av vitty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uansett så vil et kort med god ytelse på CUDA og OpenCL gi ham mer til sitt bruk enn noe uten CUDA overhodet. Ettersom 600-serie kortene som har kommet ut så langt ligger på nivå med 570 vedr. compute-ytelse, så ville jeg heller anbefalt et fra forrige versjon, så da er jeg også tilbake til 570. Vet det fins kort som er enormt mye bedre til andre ting, men til OP's behov vil et 570 passe bedre.

Lenke til kommentar

http://www.ps.no/Art...0543&banid=hwpg

 

Jeg er helt enig med deg, bortsett fra at dette kortet ligger ca. 2-4% under gtx 570... Med prisforskjellen ser jeg ingen grunn til å velge gtx 570.... Jeggjentar... dette er ikke et standard gtx 560 ti.

 

De produseres ikke lenger så om han har lyst til å utvide å kjøre SLI senere så får han ikke sjangsen siden de ikke er mulige å få tak i lenger. Derfor burde han ikke gå for et 560 TI 448.

Lenke til kommentar

Å kjøpe et kort fra forrige generasjons skjermkort for å satse på muligheten for SLI i fremtiden er en dårlig investering uansett.

 

2 gtx 570 ligger likt ytelsesmessig med 1 gtx 590, som igjen ligger rett over gtx 680. Poenget er at TS sannsynligvis får bedre ytelse av 1 kort til 2000kr fra neste generasjons skjermkort(gtx 7**/amd 8***) enn 2 gtx 570 SLI. legg på problemene som kommer med SLI med varme, støy og ekstra strømforbruk. For ikke å snakke om driverproblemer etc etc. Så jeg mener fortsatt at TS burde gå for det kortet som gir han mest for pengene i dag.

Lenke til kommentar

Å kjøpe et kort fra forrige generasjons skjermkort for å satse på muligheten for SLI i fremtiden er en dårlig investering uansett.

 

2 gtx 570 ligger likt ytelsesmessig med 1 gtx 590, som igjen ligger rett over gtx 680. Poenget er at TS sannsynligvis får bedre ytelse av 1 kort til 2000kr fra neste generasjons skjermkort(gtx 7**/amd 8***) enn 2 gtx 570 SLI. legg på problemene som kommer med SLI med varme, støy og ekstra strømforbruk. For ikke å snakke om driverproblemer etc etc. Så jeg mener fortsatt at TS burde gå for det kortet som gir han mest for pengene i dag.

 

1GB grafikkminne er igrunn lite, iallefall viss han skal spille spill som BF#, så ville heller holdt meg til GTX 570 eller evt HD7870.

Lenke til kommentar

ta en titt til på kortet jeg linket til er du snill-.- det er ikke mer minne på 570. HD 7870 er en helt annen sak. Jeg er helt enig i at HD 7870 er et godt kjøp, men gtx 560 ti 448 er fortsatt mer bang for bucksa.

 

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-560-ti-448-core-benchmark,3082.html

 

Så ser du forskjellen på gtx 570 og gtx 560 ti 448. De er basert på samme brikke.

Lenke til kommentar

Å kjøpe et kort fra forrige generasjons skjermkort for å satse på muligheten for SLI i fremtiden er en dårlig investering uansett.

 

2 gtx 570 ligger likt ytelsesmessig med 1 gtx 590, som igjen ligger rett over gtx 680. Poenget er at TS sannsynligvis får bedre ytelse av 1 kort til 2000kr fra neste generasjons skjermkort(gtx 7**/amd 8***) enn 2 gtx 570 SLI. legg på problemene som kommer med SLI med varme, støy og ekstra strømforbruk. For ikke å snakke om driverproblemer etc etc. Så jeg mener fortsatt at TS burde gå for det kortet som gir han mest for pengene i dag.

 

1GB grafikkminne er igrunn lite, iallefall viss han skal spille spill som BF#, så ville heller holdt meg til GTX 570 eller evt HD7870.

Dessuten så ligger fordelen med et 590 på gaming, ikke på compute, og ihvertfall ikke ved de belastningene kortet får når det gjør slike oppgaver. 2 stk 570 vil fortsatt være å foretrekke, hvis man trenger mer enn hva ett 570 kan levere av ytelse. Det vil man oppdage etterhvert at man ønsker seg, ihvertfall innen rendring. Jeg vil også anbefale å finne kort med dobbel minnemengde, og for 570's del blir det da 2.5GB.

Igjen: dette sikter seg inn mot OP's uttrykte behov, hvor gaming kommer i annen rekke.

 

Innen en måneds tid kan naturligvis dette være en foreldet anbefaling uansett, ettersom Nvidia kommer ut med nye Kepler-kort hvor compute-ytelsen kan være bedre.

Lenke til kommentar

ta en titt til på kortet jeg linket til er du snill-.- det er ikke mer minne på 570. HD 7870 er en helt annen sak. Jeg er helt enig i at HD 7870 er et godt kjøp, men gtx 560 ti 448 er fortsatt mer bang for bucksa.

 

http://www.tomshardw...hmark,3082.html

 

Så ser du forskjellen på gtx 570 og gtx 560 ti 448. De er basert på samme brikke.

 

Hadde helt glemt det. Men uansett hvilket kort han skulle gått for ville jeg anbefalt et med 2GB vram eller mer.

Lenke til kommentar

Jeg ville vanligvis vært enig, men da snakker vi generellt bruk, og hvor det ikke legges vekt på 3ds og AE. Da har du naturligvis helt rett, jeg er helt enig. Men her har OP definert behovet sitt, og anbefalingen blir dermed stående inntil videre. Et 570 er fortsatt like godt som et 680 til dette.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

og gtx 560 ti 448 er dårligere? Jeg snakker da ikke 2,5 gb versjonen. Jeg ser at det er et godt kort til 3ds og AE, men et standard gtx 570 kontra et standard gtx 560 ti 448 burde jo være et lett valg i stort sett alle sammenhenger med den prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...