Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, max 2000-2500,-, (Gaming/3ds max/AE)

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg akkurat en oppgraderingspakke fra komplett ettersom min gamle maskin begynte å bli skrøpelig. ( http://www.komplett....aspx?sku=649118 ). Jeg kjøpte et Radeon HD5850 kort for ett år tilbake men det tok dessverre kvelden for et par dager siden. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med å plukke ut ett nytt kort (evt 2) til rundt 2000-2500 kroner siden jeg har null peil på skjermkort. Pcen skal brukes mye til after effects, 3ds max og gameing (BF3/Hon/Diablo 3)! Noen forslag? :) Jeg kjører også et dual screen set up så vil gjerne ha et kort med 2xDVI. Dårlig erfaringer med adaptere som streiker ;)

Endret av Dikki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har sendt returforespørsel til komplett men venter på svar. Men håper på å kunne oppgradere til ett nyere kort ved å betale ett mellomlegg når den tid kommer.

Takker for kjapt svar:) Vil dette gjøre susen med mitt nye system? :)

Glemte å si i forklaring at jeg kjører dual screen så vil gjerne ha ett kort med 2xDVI :) Min feil.

Lenke til kommentar

Okei. Det er egentli 2 DVI kontaker på den, bare den ene er HDMI. Og HDMI og DVI er samme kontakt egentli, bare HDMI sender lyd gjennom :)

Så se om skjermen din har HDMI inngang :)

Begge korta der gjør susen.

HD7850 er etterfølgeren til HD5850.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Okei. Det er egentli 2 DVI kontaker på den, bare den ene er HDMI. Og HDMI og DVI er samme kontakt egentli, bare HDMI sender lyd gjennom :)

Skjermene har kun DVI og VGA innganger. Så det er litt dritt. Men kan jo alltids kjøpe et adapter ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gått for GTX 570... (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625001) (evt. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638785)

570 er et helt utrolig kort, som jeg ikke har noen ting og si på.. Jeg har Gainward's Golden Sample versjon av kortet, og er utrolig fornøyd! Eneste er at kjølinga til Gainward er litt dårlig, men det er ikke selve kortets feil.

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gått for GTX 570... (http://www.komplett....aspx?sku=625001) (evt. http://www.komplett....aspx?sku=638785)

570 er et helt utrolig kort, som jeg ikke har noen ting og si på.. Jeg har Gainward's Golden Sample versjon av kortet, og er utrolig fornøyd! Eneste er at kjølinga til Gainward er litt dårlig, men det er ikke selve kortets feil.

Hvorfor i guds navn skal han kjøpe det kortet framfor de nyere fra AMD i denne prisklassen? Du vet, selv om du har det, så trenger det ikke være best.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skjermene har kun DVI og VGA innganger. Så det er litt dritt. Men kan jo alltids kjøpe et adapter ;)

Viss jeg husker rett, så følger det som regel med en overgang fra DP til DVI :)

Men dette kan du nå lese deg fram til også da om det følger med :)

Lenke til kommentar

Det du gjør er at du ringer komplett og spør om de kan kreditere det skjermkortet som er defekt, samtidig som du da skal legge til egne penger og kjøpe et nytt hos de. Dette har de aldri vært vanskelige på før, og du kan da kikke på GTX680 eller AMD 7970.

Pengene som går itl det nye skjermkortet er med de pengene jeg evt får tilbake fra komplett for det gamle skjermkortet ;) Så prisklassen blir fortsatt det samme. Men takk for forslaget :)
Lenke til kommentar

Med tanke på AE og 3ds, som begge aksellereres av nvidia-kort, AE får spesielt hjelp av CUDA, så ville jeg faktisk gått for et 570 til de to bruksområdene. Hadde 680 som er ute så langt hatt bedre compute-ytelse ville jeg anbefalt det, men det er naturligvis en helt annen pris, og kortene er skikkelig amputert i forhold til compute, yter omtrent på nivå med et 570 på samme område.

Det kommer visstnok nyheter fra nvidia i mai, så det kan være verdt å vente litt og se hva som skjer. I verste fall kommer det ikke noe nytt med spesiell nytte for AE og 3ds, slik at din eneste gevinst er et (av noen) ventet prisfall på noen av kortene som ble lansert tidligere i år.

Lenke til kommentar

Med tanke på AE og 3ds, som begge aksellereres av nvidia-kort, AE får spesielt hjelp av CUDA, så ville jeg faktisk gått for et 570 til de to bruksområdene. Hadde 680 som er ute så langt hatt bedre compute-ytelse ville jeg anbefalt det, men det er naturligvis en helt annen pris, og kortene er skikkelig amputert i forhold til compute, yter omtrent på nivå med et 570 på samme område.

Det kommer visstnok nyheter fra nvidia i mai, så det kan være verdt å vente litt og se hva som skjer. I verste fall kommer det ikke noe nytt med spesiell nytte for AE og 3ds, slik at din eneste gevinst er et (av noen) ventet prisfall på noen av kortene som ble lansert tidligere i år.

Takk for svar. Jeg tåler litt drop i FPS på BF3 istedenfor å måtte leve med dårlig ytelse i AE og 3DSmax. Kan dessverre ikke vente til mai ettersom jeg har en haug med eksamner som skal leveres i mai. Men din anbefaling er da et 570 CUDA kort? Hvordan er det spillmessig sammenlignet med HD7850 / 7870?

Endret av Dikki
Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gått for GTX 570... (http://www.komplett....aspx?sku=625001) (evt. http://www.komplett....aspx?sku=638785)

Hvorfor i guds navn skal han kjøpe det kortet framfor de nyere fra AMD i denne prisklassen? Du vet, selv om du har det, så trenger det ikke være best.

For det første: Vennligst gjengi når i innlegget mitt jeg har sagt at det kortet jeg har er det beste. Har overhodet ikke sagt at det er det beste, men at JEG syntes det er et utrolig bra kort til den prisen, og trygt kan anbefale det.

For det andre: Må det nyeste være det beste? Hvis du ser på denne BF3-testen, ligger begge kortene veldig tett opp under hverandre, men GTX 570 tar 7850 i 2 av 3 tester.

Uansett; Iomed at TS tilsynelatende ikke er ute etter et skjermkort til BF3, har jo egentlig ikke den testen noe med saken og gjøre. I tillegg skal ikke jeg si at jeg er verdens beste på skjermkort akkurat, men jeg skjønner ikke hvorfor du totalt utelukker GTX 570 bare fordi det er eldre enn 7850.

xRun ga et godt svar ang. AE og 3ds. at begge aksellereres av nvidia kort. (Helt ærlig visste jeg ikke det)

Uansett til TS; Lykke til med valget! Tipper du blir fornøyd uansett hvilket av de to kortene som antageligvis nå står på bordet for deg. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg tåler litt drop i FPS på BF3 istedenfor å måtte leve med dårlig ytelse i AE og 3DSmax. Kan dessverre ikke vente til mai ettersom jeg har en haug med eksamner som skal leveres i mai. Men din anbefaling er da et 570 CUDA kort? Hvordan er det spillmessig sammenlignet med HD7850 / 7870?

Jeg gamer lite, så det må nesten andre svare på. 570 ser ut til å yte bra i mange tester der også, men som andre har nevnt så fins det bedre kort hvis fokus er gaming. Jeg bruker både 560Ti og 570-kort hos meg, både til rendring i 3ds på scener som er egnet for det (lave minnekrav mm), og til rendring i AE og Premiere der hvor det er nyttig.

Det er sant som det skrives en del om, sammenlignet med f.eks. en Core i7 950 får man typisk 4-5 ganger raskere rendring/eksport i AE og Premiere, og i 3ds med vray RT dyttes enkle scener ut med GI 2-5 ganger raskere pr. frame enn om det samme hadde blitt kjørt på CPU. Siden dette gir meg mat på bordet så legger jeg mest vekt på det, så får gaming komme i andre rekke for min del.

Hvis du går for 570, prøv å få tak i et med dobbel minnemengde, som vil gjøre nytte for seg i flere situasjoner. Hvis du skal rendre på det; sørg for plenty kjøling slik at du holder det nede rundt 65 grader for å være sikker. Der kan det rendre i dager i strekk uten å ta skade. Velg gjerne en versjon med ekstra strømkretser, så er du tryggere selv om du skulle overklokke litt.

Lenke til kommentar

Jeg gamer lite, så det må nesten andre svare på. 570 ser ut til å yte bra i mange tester der også, men som andre har nevnt så fins det bedre kort hvis fokus er gaming. Jeg bruker både 560Ti og 570-kort hos meg, både til rendring i 3ds på scener som er egnet for det (lave minnekrav mm), og til rendring i AE og Premiere der hvor det er nyttig.

Det er sant som det skrives en del om, sammenlignet med f.eks. en Core i7 950 får man typisk 4-5 ganger raskere rendring/eksport i AE og Premiere, og i 3ds med vray RT dyttes enkle scener ut med GI 2-5 ganger raskere pr. frame enn om det samme hadde blitt kjørt på CPU. Siden dette gir meg mat på bordet så legger jeg mest vekt på det, så får gaming komme i andre rekke for min del.

Hvis du går for 570, prøv å få tak i et med dobbel minnemengde, som vil gjøre nytte for seg i flere situasjoner. Hvis du skal rendre på det; sørg for plenty kjøling slik at du holder det nede rundt 65 grader for å være sikker. Der kan det rendre i dager i strekk uten å ta skade. Velg gjerne en versjon med ekstra strømkretser, så er du tryggere selv om du skulle overklokke litt.

Takker for gode råd! Jeg trur nok det blir et 570 kort på meg da siden det er mer framtidsrettet innenfor min utdanning! Som sagt tar jeg raskere rendering framfor FPS når som helst! ;)

Tusen takk for hjelpen alle sammen. xRun overtalte meg til slutt og det ble ett 570 kort ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...