Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kyssesyke


ktmore

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjæresten min hadde kyssesyke for snart et år siden. Jeg vet ikke om det var jeg som ga ham det, eller han som ga det til meg, eller hvor enn det kom fra. Akkurat nå er vi begge i litt dårlig form og føler oss fortsatt mye slitne. I alle fall: jeg har et litt rart spørsmål. Hvis man blir eksponert for kyssesyken hele tiden, gjennom at kjæresten har viruset, vil dette gjøre at symptomene forsvinner saktere? Det er bare en ting jeg hørte når jeg var mindre, men det sitter i bakhodet mitt og venter på å bli besvart :hm: Er dette bare en myte eller...? Jeg ser egentlig ikke noen grunner til at det bør være sant, men klarer ikke legge det fra meg heller...

Endret av ktmore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du først får viruset så er det en livslang ledsager. Man driver ikke å reinfiserer hverandre med EBV-viruset, så har du først fått det så har du det.

 

Det er som du er inne på andre virustyper som man kan reinfiseres med om og om igjen.

F.eks norovirus og rotavirus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...