Gå til innhold

To eller tre skjermer?

2 eller 3 skjermer  

13 stemmer

1. 1. Hva syns du er best av

• 2 like 24"
    • 1 24" i midten og 2 20" i tillegg, en på hver side

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP LP2465 fra før, og nå har jeg funnet greentech.no som har både LP2465 og LP2065 på lager til en rimelig penge (disse har IPS-paneler og realtivt tynn ramme).

Driver å planlegger nytt oppsett for arbeidsplassen min hjemme, og sitter derfor å velger mellom 2 * 24" (LP2465) eller 1 * 24" flankert av 1 * 20" (LP2065) på hver side. Fordelen med akkurat disse 20" er at de er samme serie og samme design. I tillegg er pixelstørrelsen lik slik at de passer perfekt i areal ved siden av den større LP2465-skjermen.

Jeg ser for meg at med 2*24" vil jeg enten sitte vridd mot en av skjermene hele tiden, eller ende opp med å stirre midt i rammen der hvor skjermene møtes. Men hvis jeg velger å kjøre med 3 skjermer så stiller det plutselig et helt annet krav til hvilken maskinvare jeg må benytte.

Er det noen som har erfaringer med noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skjermkortet(ene) din(e) kjøre 3 skjermer i det hele tatt?

Med et vanlig nVidia/AMD kort kan du ikke kjøre tre skjermer. Det trengs et ekstra.

To skjermer er diggest uansett, du har en rett forran deg og en på venstre side.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

skal du ha 3 skjermer må du enten ha AMD med eyefinity eller GTX600 serien. (Tror jeg, kan noen bekrefte?)

Ellers vil jeg anbefale 2 skjermer, men dette kommer ann på hva du skal jobbe med.

Har to skjermer på jobb og det holder. Tenker du mer avansert som spill, er tre-skjermer kult, men veldig forvirrende, foretrekker heller å ha spillet på en skjerm og youtube/facebook/guides etc på andre.

Har f.eks Outlook på ene skjermen imens jeg jobber med photoshop på den andre på jobb.

Da er en plassert rett foran meg, som om du skulle hatt en, og så har jeg den andre på høyre-siden for lett tilgang til eventuelt email, adobe bridge eller lignende. Meget "handy" om du jobber som grafisk designer.

Endret av snikur
Lenke til kommentar

Med et vanlig nVidia/AMD kort kan du ikke kjøre tre skjermer. Det trengs et ekstra.

To skjermer er diggest uansett, du har en rett forran deg og en på venstre side.

kan fint kjøre 3 skjermer på ett kort, men må ha dual-link/displayport kabel eller no' sånt.

Endret av snikur
Lenke til kommentar

Med et nyere AMD kort kan man kjøre 3 skjermer+. Alt fra ATI Radeon™ HD 5450 og kraftigere/nyere støtter Eyfinity - dvs tre aktive skjermer hvorav en må være koblet med DisplayPort. Den enkelte produsent sin implementering kan variere. Også bærbare med ATI Mobility Radeon™ HD 5400 Series eller høyere støtter Eyfinity.

nVidia støttet dette i SLI på 500-serien og har vel støtte på enkeltkort i 600-serien.

Om man ikke skal spille så finnes det andre løsninger som også kan brukes. Har man hovedkort med integrert GPU, også prosessorer med IGP så kan man kjøre 1 skjerm over denne og de to andre over eksternt kort. To eksterne kort kan også brukes. Det finnes også programvareløsninger for slike oppsett.

@dual-link har ingenting med flerskjermsoppsett å gjøre. Dual-link er en måte å få nok båndbredde på DVI for å kunne ha større skjermoppløsning enn 1920 x 1200.

Lenke til kommentar

Bruksområde er kombinert spilling og programmering. Men til spillingen har jeg ingen ønske om å bruke mer enn en av skjermene.

På jobb har jeg 24" + 19". Og da er det til vanlig visual studio på den store, og chrome på den lille. Og det funker forsåvidt greit.

Sånn rent visuellt syns jeg kanskje det er litt tøffere med en stor i midten flankert av to små på sidene.

Hva hovedpc skal bli har jeg egentlig heller ikke bestemt meg for enda. Den blir sannsynligvis bygd etter behov ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil gått for 2 like.. og heller utvidet til 3 like etterhvert.. . selv har jeg 3x 27" og nyter det..

men jeg mener at skal du ha flere skjermer bør de alle være like.. for og få best mulig komfort

Edit:

Jeg bruker maskinen min til mest spill.. men ved tyngre oppgaver i inventor (autocad) så hender det at jeg fyrer i gang spill maskinen min litt hjemme for og ta igjen litt.. hvis den bærbare jobbmaskinen går tregt (hp Elitebook 8740W med full utrustning)

Endret av Omland07
Lenke til kommentar

kan fint kjøre 3 skjermer på ett kort, men må ha dual-link/displayport kabel eller no' sånt.

Han nevnte aldri om han hadde t Nvidia eller AMD kort... Du kan ikke kjøre 3 skjermerpå et Nvidia physx kort.

Kanskje disse nyeste 6xx men ikke 5xx og under.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Her er ett eksempel: http://www.asus.com/...22GD5/#overview

http://www.guru3d.co...d-7870-review/4

Denne kan drive 3 skjermer(Eyefinity),men har vel litt lite power til det(gaming).

Men siden du skal game med bare en skjerm er skjermkortet greit nok valg.

Edit:

Her har de testet ut HD 7850 med Eyefinity 5760x1080 i Skyrim.

Faktisk ikke så gale.

http://www.hardwareh...-eyefinity.html

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...