Star Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei! Jeg holder på og lage en hjemmeside der jeg ønsker å bruke frames. Har to lister ( en intern og en med lenker) alt fungerer fint, men jeg får ikke til å vise hvert dokument på hovedsiden! Alt kommer opp som et separat vindu. Har noen ideer? Star* Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 hadde vært hundre ganger så lett å hjelpe deg (for min del ihvertfall) hvis du enten la med kode eller link.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 <a href="blupp.htm" target="yeah_baby">blupp</a> yeah_baby er navnet på den framen som linkene skal vises i. Om linkene skal vises i samme frame som den linken står i, skriver du target="_self". Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg ville aldri brukt frames Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg ville aldri brukt frames ...var ikke det han spurte om Lenke til kommentar
designerus Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg ville aldri brukt frames Aldri si aldri! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Du må sette target="navnetpåhovedsiden" i a-taggen target="_blank" f.eks åpner et nytt vindu Edit: Er ikke heeelt sikker på om det skal være " rundt navnet Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Edit: Er ikke heeelt sikker på om det skal være " rundt navnet skal være det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Skal alltid være "" rundt attributter. Til dere som ikke liker frames, greit nok, men det er en grunn til at de finnes. Noen ganger der det den beste måten å gjøre ting på (vil ikke starte en frames diskusjon her, men det bir litt dumt å hate alt man selv mener er noe dritt, bare fordi man ikke har hatt bruk for det enda) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Er fullt mulig å lage et stilig design i frames - så lenge du tenker over ka du gjer og tilpasser designet godt Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det finnes mye bedre alternativer til frames, for å slippe å gjenta andre, legger jeg til en adresse som forklarer ulemper med frames. Her sånn Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det finnes mye bedre alternativer til frames Faktisk ikke alltid: hvordan inkluderer du en ekstern kilde på siden din? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg bruker ofte php funksjonen include, men den virker bare på filer på mit webområde. Har ikke sett en grunn til å inkludere eksterne sider, men det kan løses med iframe hvis det absolutt trengs. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg bruker ofte php funksjonen include, men den virker bare på filer på mit webområde. Har ikke sett en grunn til å inkludere eksterne sider, men det kan løses med iframe hvis det absolutt trengs. Er fremdeles en frame.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg bruker ofte php funksjonen include, men den virker bare på filer på mit webområde. Har ikke sett en grunn til å inkludere eksterne sider Og dette har hvilken relevans med html? Ikke det at jeg prøver å være spydig eller noe, men php har veldig lite med saken å gjøre... Jeg kan òg inkludere innhold via java-servlets eller enellerannen form for .net, men det har lite med html å gjøre. Det kan fint brukes, men det var ikke det mannen spurte om Bra at du nevner iframe, som faktisk er html Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det finnes mye bedre alternativer til frames, for å slippe å gjenta andre, legger jeg til en adresse som forklarer ulemper med frames. Her sånn Users with Frames-Challenged Browsers The November 1996 browser statistics from Interse show the following distribution of browser usage: Netscape 2: 13% of users Netscape 3: 47% of users Internet Explorer 3: 28% of users Other browsers or earlier versions: 13% of users Jeg blir vanvittig imponert over hvor oppdatert denne problemstillingen er hva ER egentlig problemet? ALLE browserne jeg har klarer helt fint å lese frames, og dersom problemet er søkemotorer som refererer til sider som bare gir 60% av det du leter etter så er vel dette et problem som er forholdsvis enkelt å løse? <body OnLoad="if(parent.frames.length==0)top.location='index.html?targetpage=riktigside;> pluss litt pussel i index.html :-? <noframe> din nettleser støtter ikke frames, skaff deg en ny! </noframe> beste hilsener: Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg bruker ofte php funksjonen include, men den virker bare på filer på mit webområde. Har ikke sett en grunn til å inkludere eksterne sider Og dette har hvilken relevans med html? Ikke det at jeg prøver å være spydig eller noe, men php har veldig lite med saken å gjøre... Jeg kan òg inkludere innhold via java-servlets eller enellerannen form for .net, men det har lite med html å gjøre. Det kan fint brukes, men det var ikke det mannen spurte om Bra at du nevner iframe, som faktisk er html Han spurte hva jeg brukte. Jeg svarte. Du mener vel også at dette er en klar fordel foran frames? Html kan ikke brukes til alt i verden. Dino_: Hvis du leser den adressa jeg la til, vil du finne ut hva problemet er. Iframes og frames er IKKE det samme, så arve87 sin kommentar er overflødig. Det var frames denne diskusjonen var om, var den ikke? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Iframes og frames er IKKE det samme, så arve87 sin kommentar er overflødig. Det var frames denne diskusjonen var om, var den ikke? Det er jo i bunn og grunn en frame, kanskje ikkje på samme måten - men grunnprinsippet er det samme Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg blir vanvittig imponert over hvor oppdatert denne problemstillingen er hva ER egentlig problemet? ALLE browserne jeg har klarer helt fint å lese frames, og dersom problemet er søkemotorer som refererer til sider som bare gir 60% av det du leter etter så er vel dette et problem som er forholdsvis enkelt å løse? Dette har ikke noe med design-messige grunner å gjøre. Det har med hva frames er. Frames er en måte å ødelegge navigasjonen på. Hvis noen blar igjennom siden din og finner noe bra og skal sende en url til den siden til en venn så sliter han. Jeg må inrømme å ha brukt frames i min barndom og i nyere tid når jeg ikke hadde tilgang til en server som støttet server-side script. Men hvis man har det så ser jeg overhodet ingen grunn til å ville bruke frames. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå