Gå til innhold

Nettside med frames?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg holder på og lage en hjemmeside der jeg ønsker å bruke frames.

Har to lister ( en intern og en med lenker) alt fungerer fint, men jeg får ikke til å vise hvert dokument på hovedsiden!

Alt kommer opp som et separat vindu.

Har noen ideer?

Star*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal alltid være "" rundt attributter.

Til dere som ikke liker frames, greit nok, men det er en grunn til at de finnes. Noen ganger der det den beste måten å gjøre ting på (vil ikke starte en frames diskusjon her, men det bir litt dumt å hate alt man selv mener er noe dritt, bare fordi man ikke har hatt bruk for det enda)

Lenke til kommentar
Jeg bruker ofte php funksjonen include, men den virker bare på filer på mit webområde. Har ikke sett en grunn til å inkludere eksterne sider

Og dette har hvilken relevans med html? Ikke det at jeg prøver å være spydig eller noe, men php har veldig lite med saken å gjøre... Jeg kan òg inkludere innhold via java-servlets eller enellerannen form for .net, men det har lite med html å gjøre. Det kan fint brukes, men det var ikke det mannen spurte om

Bra at du nevner iframe, som faktisk er html ;)

Lenke til kommentar
Det finnes mye bedre alternativer til frames, for å slippe å gjenta andre, legger jeg til en adresse som forklarer ulemper med frames.

Her sånn

Users with Frames-Challenged Browsers

The November 1996 browser statistics from Interse show the following distribution of browser usage:

Netscape 2: 13% of users

Netscape 3: 47% of users

Internet Explorer 3: 28% of users

Other browsers or earlier versions: 13% of users

Jeg blir vanvittig imponert over hvor oppdatert denne problemstillingen er :)

hva ER egentlig problemet? ALLE browserne jeg har klarer helt fint å lese frames, og dersom problemet er søkemotorer som refererer til sider som bare gir 60% av det du leter etter så er vel dette et problem som er forholdsvis enkelt å løse?

<body OnLoad="if(parent.frames.length==0)top.location='index.html?targetpage=riktigside;>

pluss litt pussel i index.html :-?

<noframe>

din nettleser støtter ikke frames, skaff deg en ny!     

</noframe>

beste hilsener: :D

Lenke til kommentar
Jeg bruker ofte php funksjonen include, men den virker bare på filer på mit webområde. Har ikke sett en grunn til å inkludere eksterne sider

Og dette har hvilken relevans med html? Ikke det at jeg prøver å være spydig eller noe, men php har veldig lite med saken å gjøre... Jeg kan òg inkludere innhold via java-servlets eller enellerannen form for .net, men det har lite med html å gjøre. Det kan fint brukes, men det var ikke det mannen spurte om

Bra at du nevner iframe, som faktisk er html ;)

Han spurte hva jeg brukte. Jeg svarte. Du mener vel også at dette er en klar fordel foran frames? Html kan ikke brukes til alt i verden.

Dino_: Hvis du leser den adressa jeg la til, vil du finne ut hva problemet er.

Iframes og frames er IKKE det samme, så arve87 sin kommentar er overflødig. Det var frames denne diskusjonen var om, var den ikke?

Lenke til kommentar
Jeg blir vanvittig imponert over hvor oppdatert denne problemstillingen er :)

hva ER egentlig problemet? ALLE browserne jeg har klarer helt fint å lese frames, og dersom problemet er søkemotorer som refererer til sider som bare gir 60% av det du leter etter så er vel dette et problem som er forholdsvis enkelt å løse?

Dette har ikke noe med design-messige grunner å gjøre. Det har med hva frames er. Frames er en måte å ødelegge navigasjonen på. Hvis noen blar igjennom siden din og finner noe bra og skal sende en url til den siden til en venn så sliter han.

Jeg må inrømme å ha brukt frames i min barndom og i nyere tid når jeg ikke hadde tilgang til en server som støttet server-side script. Men hvis man har det så ser jeg overhodet ingen grunn til å ville bruke frames.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...