Gå til innhold

BK: Betongbamsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke program på pc som kan forminske bildefilen?

Artig å få se, ville ikke hatt det på min vegg, men får meg til å tenke på denne kunstnerens barndom. Hva får en til og skape en slik grusom teddybjørn.

Det kan være han har blitt urettferdig behandlet som mellomste mann i barneflokken, som førte til at han har gjort perverse ting mot sin teddy, for å ta igjen. Kanskje også mot mobbere han ikke turte stå imot. At han derfor føler angst for Bamses revansje. At han tror bamse's forbannelse treffer ham i kjærlighets livet, i skole gang og sørger for at livet hans blir surt.

Teddy bjørnen har jo fått plastret seg og fåt revet ut et øye.

Har kunstneren selv påført bamsen dette i ung alder kan han lide av posttraumatisk stress syndrom.

Teddy bjørnens vise av Alf Prøysen kan også ha forsterket syndromet hans.

 

Heldigvis tar naturens drifter overhånd på slike pøbler, og gir de andre og sunnere intresser. Kunstneren følger jo med, men får ikke første ordet.

 

Vel.. ja, bildet sa meg mye det. Jeg skjønner han har behov for å få det ut.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! :)

 

Du har virkelig fått meg til å tenke, både med denne kommentaren og med kommentaren på det andre grafittibildet. Det som var en kjapp betraktning ble til en lang tankerekke. Ser jo at det er et destruktivt bilde.

Ser og at det er krefter og talent som hadde vært fint å ta med seg i et positivt engasjement!

Jeg er glad jeg er ferdig med ungdomstidas mange og sterke tanker og følelser :) Det hender jo at en i den tida tar på seg all verdens problemer uten å være istand til å se løsningene. Og ting kommer til utrykk.

Denne veggen ligger på baksiden av et kommunalt bygg ned mot vannet hvor nesten ingen går. Det er mulig de fikk lov den gangen det ble laget. Det er ikke noe på de andre sidene av bygget.

Hvis ikke bør de jo ordne opp etter seg :)

 

 

Bildet kommuniserte tydeligvis mer enn jeg så ved første øyekast. Men det er et bilde lagt ut i dag av Utøya som har mye sterkere kommunikasjon. Fikk tårer i øynene av det.

 

 

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! :)Du har virkelig fått meg til å tenke, både med denne kommentaren og med kommentaren på det andre grafittibildet. Det som var en kjapp betraktning ble til en lang tankerekke. Ser jo at det er et destruktivt bilde.Ser og at det er krefter og talent som hadde vært fint å ta med seg i et positivt engasjement! Jeg er glad jeg er ferdig med ungdomstidas mange og sterke tanker og følelser :) Det hender jo at en i den tida tar på seg all verdens problemer uten å være istand til å se løsningene. Og ting kommer til utrykk.Denne veggen ligger på baksiden av et kommunalt bygg ned mot vannet hvor nesten ingen går. Det er mulig de fikk lov den gangen det ble laget. Det er ikke noe på de andre sidene av bygget.Hvis ikke bør de jo ordne opp etter seg :) Bildet kommuniserte tydeligvis mer enn jeg så ved første øyekast. Men det er et bilde lagt ut i dag av Utøya som har mye sterkere kommunikasjon. Fikk tårer i øynene av det.

 

:0)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...