Gå til innhold

Min første låt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva syntes dere? denne låte består av en vokal fra et sted, et gitarriff samplet hundre ganger og en rytme jeg har laget selv. Har aldri gjort dette før, og det tok knapt en time med Magix Music Maker? Hva skal vi med mennesker når dataprogrammer kan gjøre alt?

http://soundcloud.com/michael-h-wynn/falling-down-track

Når jeg nå hører den på litt større høytaler, merker jeg at basssporet kunne vært bedre. Jeg har ikke helt forstått hvordan jeg skal kunne gjøre dette ennå.

Lenke til kommentar

Det blir statisk og direkte vondt å lytte til. Programmer er ingen ting uten mennesker som kan å bruke de. Først kan man bruke noen år på å lære seg å bruke kvalitetsprogrammer og så kan man bruke noen måneder på å lage en god låt. Å leke seg én time i et tøyseprogram blir stort sett vont for ørene og lite mer. Det er selvsagt en start men med mindre du har tenkt å legge 1000 ganger mer tid og innsats i det er det sjanseløst.

Jeg kritiserer ikke at du forsøker, men at du tar for lett på det.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Synes BadCat var litt streng med deg, for alle begynner en plass og Rom var ikke bygget på en dag.

Det ligger ekstremt mye arbeid bak mange av de populære artistene.

Det å lage musikk er øvelse, trening og eksperimentering.

Synes det er viktig å gi konstruktiv kritikk sånn at man skjønner hva som kan endres.

Se litt på strukturer som vers og refreng, bridge osv, det er vanlig strukturell oppbygging som gir variasjon.

Være nøye med å stemme instrumentene slik at det ikke låter surt.

Ting som blir stikker seg ut og blir veldig repetitive fungerer som regel ikke så bra. F.eks den break'en som er på trommene gjør seg av og til, men ikke hele tiden.

Jeg har vært akkurat på samme stedet som deg før, så jeg vet hvordan det er, men hvis du jobber med det blir det bedre og bedre :)

Lenke til kommentar

Synes BadCat var litt streng med deg, for alle begynner en plass og Rom var ikke bygget på en dag.

Det ligger ekstremt mye arbeid bak mange av de populære artistene.

Det å lage musikk er øvelse, trening og eksperimentering.

Synes det er viktig å gi konstruktiv kritikk sånn at man skjønner hva som kan endres.

Se litt på strukturer som vers og refreng, bridge osv, det er vanlig strukturell oppbygging som gir variasjon.

Være nøye med å stemme instrumentene slik at det ikke låter surt.

Ting som blir stikker seg ut og blir veldig repetitive fungerer som regel ikke så bra. F.eks den break'en som er på trommene gjør seg av og til, men ikke hele tiden.

Jeg har vært akkurat på samme stedet som deg før, så jeg vet hvordan det er, men hvis du jobber med det blir det bedre og bedre :)

Takker for innspill. Falling down låta er mer et produkt av programvaren enn av meg, ser det ut til. Har dere hørt på hip hop låta mi. Den har jeg gjort litt mer selv i:

http://soundcloud.com/michael-h-wynn/problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...