TangoSierra Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 hei! Jeg vet ikke om dette er riktig forum for dette, men lurer på følgende: Etter at jeg la inn musikkfilene mine på min nye mac, har itunes av en eller annen grunn gitt flere av filene uriktig artistnavn. Finnes det et program som enkelt kan skifte navn på mange filer av gangen? feks fjerne alle som begynner på 00 etc? takk! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Er det snakk om feil på filnavn eller er det feil på metadata? Er det noen systematikk? Er det en eller form for system kan man sikkert fikse det med et bash script. Eksempel (konverterer alle bokstaver til små): #!/bin/bash for i in `ls` do mv $i `echo $i | tr [A-Z] [a-z]` done Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) iTunes gjør vel mer eller mindre hva programmet selv finner logisk med alle filnavnene dine, du er ikke den første jeg har sett skrevet noe om at iTunes tuller med filer osv. Endret 15. april 2012 av weebl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå