Sukipower Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hei Trenger litt hjelp med en nybygd pc, spec her: Xfx core 750w psu Seagate 2tb disk Samsung dvd±r Intel I5 2550k cpu Gigabyte GA-Z68X hovedkort Corsair Force3 ssd 120gb 2x Corsair 8gb kit ddr3 1333mhz ram Coolermaster miditower Zotac Geforce GTX 680 2GB skjermkort Får bare fortelle hele historien fra første oppstart. Fikk da ikke bilde fra 680'n, byttet til et eldre 8800 og bildet kom frem. Begynte å installere Win7 på ssd'n og fikk stadige restarter, ingen lydsignaler som skulle tilsi noen problemer. Etter å ha knotet en stund, var win7, nettverksdriver, lyddriver og skjermdriver installert, men da med bsod. Har ingen logg, men det var likt denne: Kernel-Power 41. Plukket da ut dvd og ssd, byttet psu til en eldre chieftec 560w, kjørte memtest i 4,5 timer uten feil, innstallerte da win7 fra usbpinne på 2tb disken, hadde en bsod under innstallasjon, men ingen restarter. Når jeg endelig øynet et håp fikk jeg flere slike: 0x00000c5 og Memory Management: 0x000001A. Prøvde nå det første oppsettet, men med et eldre amd hk med cpu og ram, ellers alt det nye, og det starter selvfølgelig ikke. Må forøvrig si at jeg har bygd pc'er i mange år, uten disse problemene Så er det noen med tips om hvor jeg skal fortsette? Setter stor pris på all hjelp Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Disse to stop kodene kan skyldes en myriade av forskjellige ting. Hvis du klarer å få tak i dump fil å laste opp evt ferdig konvertert til .txt, hvis du vet hvordan, så er det lettere å hjelpe (Gjerne flere for å se om det er samme feil hver gang). Det som oftest er skyld i disse feilmeldingene er problemer med drivere (Skjermkort/chipset hovedsaklig) og ram. Diverse antivirus har også gitt disse feilmeldingene. Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Takker for den Bjoolz. Har nå kommet et lite skritt lengre i feilsøkingen, begge hd'ene, dvd og skjermkort er ok. Prøvde psu'en på et annet hovedkort, vil ikke starte. Har akkurat nå tatt ut cpu fra sokkelen og det kan se ut som det er skader på noen pinner der, vet ikke hvor mye som tolereres, ser bøyd ut ifra en bestemt vinkel, skal prøve å ta et bilde å legge ut her. I mellomtiden skal jeg prøve rambrikker og cpu i en annen maskin. Har en anelse av at det er både psu og hk som feiler. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Corsair Force3 ssd 120gb GT? Oppdater Firmware på den før du installerer nytt OS. Har denne selv og min hadde siste firmware da jeg fikk den, men iflg mange tråder jeg fant rundt forbi samt på komplett.no's kommentarfelt så er det flere som har opplevd det du beskriver. Endret 17. april 2012 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Corsair Force3 ssd 120gb GT? Oppdater Firmware på den før du installerer nytt OS. Har denne selv og min hadde siste firmware da jeg fikk den, men iflg mange tråder jeg fant rundt forbi samt på komplett.no's kommentarfelt så er det flere som har opplevd det du beskriver. Står ikke Gt på den nei, men funker feilfritt på amd oppsett. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Bare veit at det finnes en del info om Corsair Force3 diskene. Problemene har, i følge hva jeg leste før jeg installerte min egen, dukka opp sporadisk. Noen med en gang og andre etter bare noen uker. Kunne kanskje lønt seg å sjekke FW alikevel? Har du en annen maskin med fungerende operativsystem du kan koble disken til for å sjekke? Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Bare veit at det finnes en del info om Corsair Force3 diskene. Problemene har, i følge hva jeg leste før jeg installerte min egen, dukka opp sporadisk. Noen med en gang og andre etter bare noen uker. Kunne kanskje lønt seg å sjekke FW alikevel? Har du en annen maskin med fungerende operativsystem du kan koble disken til for å sjekke? Skal jeg bare plugge den inn som den er da? Er Win7 på den nå. Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Ny oppdatering, har nå hk,cpu,dvd og 2 rambrikker som nevnt i første post. Bruker en eldre chieftec 560w psu og en eldre 2.5" hd, funker fjellstøtt, kjørt pcmark7 et par ganger også. Så nå skal jeg sjekke om den startr med gf680'en, krysser fingre her nå Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Enda en oppdatering, gf 680'n starter og gir bilde, gir meg for kvelden nå. Blir å oppdatere firmware på ssd først i morgen, så får jeg prøve en install på den etterpå. Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Da er all hw oppe å går, men opplever enda restarter i tide og utide. Hvordan finner jeg hendelseslogg og hvordan legger jeg den ut her? Har forresten oppdatert firmware på ssd'n til siste versjon. Endret 21. april 2012 av Sukipower Lenke til kommentar
Sukipower Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Ingen med peiling på dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Da er all hw oppe å går, men opplever enda restarter i tide og utide. Hvordan finner jeg hendelseslogg og hvordan legger jeg den ut her? Har forresten oppdatert firmware på ssd'n til siste versjon. Høyreklikk min datamaskin og velg behandle. Under system tools finner du event viewer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå