Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kamera! Allsidig,bra til konsert og ferier..

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er for tiden på utkikk etter et nytt kompaktkamera, og håper det er noen som kan komme med litt tips :)

Har et Sony DSC-WX1 fra før av og det er et greit kamera, men ikke bra nok..

(Har også et Canon Eos 1000D speilrefleks)

Bra bildekvalitet, skarpe og klare bilder, bra fargegjengivelse, og god zoom er nok det viktigste.

Og bra film/lyd.

Jeg er ute etter et kamera som passer til de fleste, vanlige situasjoner og fotografering.

Men jeg er også veldig opptatt av at det kan være bra på konserter/festivaler, og i litt mørke forhold!

Noen jeg har sett på er, Panasonic Lumix DMC-TZ30, Olympus SZ-14, Samsung WB150 og Olympus SH-21.

Er det noen som har noen tips om hvilke kamera som kan passe?

Eller har noe å si om de jeg har nevnt? :)

Endret av idamiipo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har vært borti Panasonicen, svært bra kamera!

Kameraet har en svært god kvalitets opplevelse og en enorm linse!

Har dessverre ikke tuklet så mye med det, men kan sies at det er et knall kamera (Bra'e bilder)!

Kanskje litt dyrt, men far i huset her har en Canon G12, trolig det beste kompakt kameraet på markedet! Må ses, og tar knall bra bilder! Det geniale med dette kameraet er at skjermen kan flippes ned over (forsåvidt utover også), dette gjør at under konserter kan du holde kameraet høyt opp, og følge med på skjermen samtidig!

Men er det for dyrt ville jeg også ha tatt en titt på Casio, de har svært bra'e kompakt-kameraer og har mange artige funksjoner!

Canon G12 - http://www.komplett....aspx?sku=610335

Casio EXILIM EX-ZR200 - http://www.komplett....aspx?sku=745055

Husk å si hvilket kamera det ble da!

Mvh

Christian

Endret av PavilionI7
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om noen av de aktuelle kandidatene egner seg noe særlig til konsert-bruk og mørke forhold - de har rett og slett for liten sensor og objektivene er ikke spesielt lyssterke.

Hva mener du med god zoom? Skal den dekke et stort område? At zoombevegelsen er myk? Den støyer lite?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært borti andre Panasonic Lumix, og det er knallbra.

Det Canon kameraet virker jo veldig bra, takk for flott tips :)

Ang.zoom, altså, jeg vil det skal kunne zoome et stykke :p

Og at det kan zoome litt og kvaliteten holder seg bra, ikke blir elendig ved å zoome litt.

Og om konsertbruk, det kameraet jeg har, som jeg linka til, det er helt ok på konserter, så da håper jeg jo at nyere og litt bedre kameraer er enda bedre.

Ta det bildet her da f.eks, jeg satt ikke så langt unna, og bildet er greit nok. Trenger ikke pro speilreflekstype bilder :p

Men jeg har både dårligere, og bedre bilder tatt på konsert.

Skulle gjerne vært litt skarpere/klarere, og derfor og bra zoom så om man står litt unna blir det ikke helt ræva bilder..

Og med lys, jeg har egentlig aldri hatt særlig problemer ang.lys og slik på konserter, ikke som jeg kommer på.

Men ja, det er bare å komme med tips! Og fint om de ligger på rundt 3000+ :)

Er student, så kan ikke bruke flere tusen. Og skal utenlands på konsert og festival, så kjekt å ha noe nytt og bra, og denne gangen vil jeg investere litt, og ikke ende opp med noe drit igjen.. ;)

Endret av idamiipo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...