Gå til innhold

Dommerfeil PL 12/13

Colin.

Anbefalte innlegg

DOMMERFEIL PL 12/13

Dette er tråden for dommerfeil PL-sesongen 2012/2013.

Jeg vil med hjelp av dere, kunne danne et objektivt bilde av hvilke lag som får fordeler som ikke er fortjent.

Jeg ble inspirert av Maefteda. Beklageligvis kunne han ikke dekke tråden "Dommerfeil PL 11/12" så godt som man kunne håpe. Men kudos for at du laget tråden og kom med idéen. Det er fascinerede å følge med på hvilke lag som får ufortjente avgjørelser.

Min tanke er å samle alle feile avgjørelser i en eller flere poller på slutten av hver runde, og la dem stå åpne til neste runde. Midtukekamper osv. vil pollen holdes frem til lørdags kampene. På denne måten får vi bra syn på hva folket på d.no mener om kontroversielle avgjørelser.

Kom med idéer til hva som kan gjøres for å gjøre dette best mulig.

Hvilke store dommeravgjørelser vil bli tatt med?

Svar:

- Straffesituasjoner

- Røde Kort

- Annulerte scoringer eller scoringer som skulle vært annulert.

--------------------------------------------------------

Arsenal:

Vis skjult innhold

Chelsea

Vis skjult innhold

Liverpool

Vis skjult innhold

Manchester United

Vis skjult innhold

Manchester City

Vis skjult innhold

Tottenham

Vis skjult innhold

Newcastle

Vis skjult innhold

Everton

Vis skjult innhold

----

*Soleklar

*Tvilsom

----

Flere lag kan bli lagt til, men skriver opp disse foreløbig.

post-180862-0-66124900-1334522367_thumb.jpg

Endret av 640509-040147
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg tenkte. Men blir vel vanskelig for noen å stemme imot sitt eget lags-avgjørelser... Hvis du mener det er en bedre måte å gjøre det på så kom med forslag. Eventuelt kan jeg gjøre som Maefteda og selv ta med de som jeg mener er soleklare/tvilsomme.

Lenke til kommentar

Tanken min bak det hele var egentlig å ha en pågående diskusjon om de kontroversielle avgjørelsene der man kom til en slags enighet. Forumet var litt daft forrige sesong, så det gikk ikke som planlagt, etter et par runder der tråden ble glemt bort ble det for mye styr for meg å følge opp, spesielt med tanke på hvor lite folk brydde seg i forhold til tidligere år.

Lenke til kommentar

En måte å gjøre det på:

- Alle som ønsker å bidra oppgir sitt favorittlag som de blir inhabil ovenfor.

- De kan kun stemme på situasjoner/kamper hvor sitt lag ikke spiller.

Problemet er vel bare at vi bare har cirka 3 stemmer hvis Liverpool spiller mot United. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joda, reprisen viser at tevez er akkurat på linje med siste soton forsvarer. Det er jo helt vanvittig så bastante folk skal være her. Jeg er enig i at den kunne gått begge veier, for den er så marginal. Men dommerfeil? Jeg etterlyser litt objektivitet når det gjelder city.

Liverpool skulle kanskje hatt straffe når kolarov takler Johnson. Ellers er det jo muligens et billig frispark til liverpool i forkant av 2-1 scoringen. Kommer ikke på så mange andre situasjoner i den kampen.

Lenke til kommentar
  Aleks skrev (På 26.8.2012 den 18.50):

Oi, fin oversikt! Håper du orker å holde det gående. :thumbup:

Takk skal prøve. ;)

Everket skrev (På 26.8.2012 den 19.01):

Joda, reprisen viser at tevez er akkurat på linje med siste soton forsvarer. Det er jo helt vanvittig så bastante folk skal være her. Jeg er enig i at den kunne gått begge veier, for den er så marginal. Men dommerfeil? Jeg etterlyser litt objektivitet når det gjelder city.

Liverpool skulle kanskje hatt straffe når kolarov takler Johnson. Ellers er det jo muligens et billig frispark til liverpool i forkant av 2-1 scoringen. Kommer ikke på så mange andre situasjoner i den kampen.

Jeg prøver å være objektiv når det gjelder alle lag i denne tråden. Reprisen viser at det var offside, uansett om den var marginal, så var det et mål som ikke skulle vært godkjent.

Jeg syns ikke Liverpool fortjente straffe idag, hadde isåfall vært billig. Noen vil kanskje også mene at Sterling skulle ha fått straffe da han ble dyttet litt. Men jeg kan ikke fra mitt syn se på det som dommerfeil at dommer valgte å la de situasjonene passere.

Lenke til kommentar

post-63678-0-11764100-1346015701_thumb.png

Sitat
The Law is quite clear about this. Any part of the body that can LEGALLY play the ball is considered when the referee looks for offside. That excludes the hands and arms, as they cannot legally play the ball. The same is true of the hands and arms of the opposing players.

Everket skrev (På 26.8.2012 den 19.01):

Såvidt jeg tolker regelverket er Southampton-spilleren "godt" foran Tevez i det ballen spilles. Er dog enig at det er vanskelig å se for linjemannen, og derav ingen stor katastrofe, men det er likevel en feil og burde dermed telles når vi ser etter nettopp det.

Red.: Her er forøvrig Torres-situasjonen, den er riktignok noe mer klar:

Torres-Offside.jpg

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Tar med kamper selv om de ikke er med i førstepost:

Runde 2:

QPR - Norwich (0-1): Green handser utenfor 16-meterstreken med angriper veldig nærme seg. Et rødt kort her ville vært riktig siden han forhindrer en klar scoringsmulighet.

--

Liverpool - Man City (1-0): Johnson blir snytt for straffe. Forsvarer som takler er ikke i nærheten av ballen og tar mann, og det skulle blitt gitt straffe til Liverpool.

--

Stoke - Arsenal (1-2):

- Wilkinson handser og Arsenal blir snytt for straffe og dermed også rødt kort på Stoke-forsvareren. En dobbeltfeil her altså.

- Pennant blir tatt av Gibbs inne i straffefeltet og dommerne gir ikke straffe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Skadet ikke å ta med de to feilaktige bortdømte målene i forrige runde(Everton-Newcastle) heller.

Samt Welbeck-filmingen som ble dømt straffe(ikke like klar)

Lenke til kommentar

Runde 4:

Stoke - Man City (1-2):

*Peter Crouch handser på Stoke sitt mål og målet skulle ikke vært godkjent.

*Manchester City fikk et feilaktig frispark i forkant av sin scoring.

*Wilkinson skulle blitt utvist for sin albue på Mario Balotelli. Han har riktignok blitt straffet av FA.

QPR - Chelsea (0-2):

*I tillegg til John Terry (nevnt) skulle Eden Hazard skulle en straffe også, når han blir felt av Wright-Phillips. Han gikk riktignok ned litt teatralsk, men det var ganske klar kontakt.

Reading - Spurs (1-0):

*Reading skulle hatt straffe når Kyle Walker handset. Sett denne til tvilsom ettersom enkelte mener Walker blir felt i denne situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...