Gå til innhold

Nytt Grafikk kort, Need help :)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er litt ustø når det kommer til nyere grafikk kort så søker ekspert hjelp her :D

HMDI utgang er et must og ellers skal det brukes til gaming, 5000,- er vell rundt max jeg vill legge meg på.

Har sett på 3 kort, det ene er XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 som jeg fant på komplett og det andre er ASUS Radeon HD7970-3GD5 og til slutt ASUS Radeon HD7970-DC2T-3GD5. Tror det ble rett :)

synes alle korta heter nesten det samme men 2 er jo fra asus og det ene er XFX, så blir jo litt usikker på alt dett :)

Alt av svar mottas med takk, og forhåpentligvis greier jeg og komme fram til et kort som jeg vil bli meget fornøyd med :)

Håper på masse godt svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XFX er et ikke-valg om du bryr deg om kjøling, overklokking eller støy.

GTX 680 er et teknisk sett bedre kort i de fleste spill, ikke kjøp et HD 7970 for høyere pris enn 4000 kr.

Fant to "billige" 7970 på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742462

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659711

Disse kortene er 100% identiske i ytelse og kjøling, og det ene ASUS-kortet som ikke er merket DirectCU II er også helt likt. Om du er opptatt av støy vil DirectCU II være et bedre valg, men som sagt er ikke 7970 verdt å betale mer for enn GTX 680.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Knut:

Har følgende komponenter :

Microsoft 7 Ultimate x64

Gigabyte X58A-UD3R

Intel Core i7 CPU 950 Quad Core 3,85 GHz

x3 Corsair 2GB Ram (skal ha nye Dominators brikker total 32GB)

x2 Samsung HDD 500 GB

ATI Radeon HD 5770 1GB

:)

arni90:

Er veldig opptatt av støy, kortet som jeg har nå bråker som F**N! en av grunnen til at jeg bytter det ut. Kortet burda ha god kjøling, men overklokking blir det vell ikke før det evt blir nødvendig :)

Får kikke litt på korta og håpe i mens jeg prøver og bestemme meg :)

Tar gjerne mot flere tips :)

Lenke til kommentar

GTX 680 er kongen på haugen, rett og slett. Selv med stock-kjøler så har de et fint støynivå. Nå er ikke tilgjengeligheten veldig god, nvidia klarer ikke å produsere nok for øyeblikket. Feks så har komplett.no flere kort som er bekreftet inn på lager 25.april fra MSI og Gigabyte

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Har en 2 år gammel 21" BenQ kjører pr i dag 1680x1050 60Hertz. Men kommer snart til og kjøpe ny, skal ha 27", men kjører som regel 1 skjerm ja, hender jeg bruker TV i lag med pc skjermen, men det er skjeldent :) Olestokk : Synes det virka som en grei løsning jeg :D

Bare så det er sagt - du trenger ikke et så kraftig grafikkort for å kjøre så liten oppløsning, ihvertfall ikke 1680x1050. Dersom 27" ikke har mer enn 1920x1080 trenger du ikke noe mer enn for eksempel HD7870, og heller oppgradere når det ikke fungerer til ditt bruk.

Lenke til kommentar

Okey. Hender jo jeg kobler den opp mot en 60" full HD tv i stua, men har du noe rått og anbefale der da? og minne på skjermkortet? hva duger der? :)

Full HD er 1920x1080, ytelseskravene øker ikke selv om TVen er mye større enn en skjerm så lenge oppløsningen er den samme.

Om kravet ditt er god grafikk i 1920x1080 med 60 bilder i sekundet vil et 7850 takle dette lett :)

Angående grafikkminne på skjermkort er selv 1GB nok i dag, og 2GB vil holde i lang tid fremover. GDDR5 på 1000MHz eller høyere er "det som duger" om det var det du lurte på.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...