Gå til innhold

[Løst] Gamiiing


Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge en Gaming stasjonær PC, er usikker på hvilke komponenter jeg burde velge. Har lyst på en som skal kjøre alt av spill på høyeste grafikk instillinger og skal også greie og filme med fraps samtidig. Budskjett = 10-12k

Har en Alienware M14x gaming laptop kjøpt for 11mnd siden, kostet meg da 11700,- helt grei, vurderes solgt. usikker hva den eventuellt er verd, tror jeg kan få solgt den for 7-8k.

Endret av Kimmi1996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet folk kommer til å reagere, men jeg vil ikke at det skal starte en diskusjon, og jeg vil se hva trådstarter mener ang. dette;

 

 

hvis du dropper Windows 7, og finner det på andre måter (ulovlig vis) så kan du bruke 800 kroner mer på skjermkortet, og du kan gå opp til 7950 evt. 580 skjermkort..

 

Igjen; Værsåsnill, ikke kom og si at jeg oppfordrer TS til dit og datt, gir bare han tips! :)

 

ta en ny titt på oppsettet du, jeg hadde litt tekniske problemer og posta ett gammelt ett istad

Lenke til kommentar

jeg vet folk kommer til å reagere, men jeg vil ikke at det skal starte en diskusjon, og jeg vil se hva trådstarter mener ang. dette;

 

 

hvis du dropper Windows 7, og finner det på andre måter (ulovlig vis) så kan du bruke 800 kroner mer på skjermkortet, og du kan gå opp til 7950 evt. 580 skjermkort..

 

Igjen; Værsåsnill, ikke kom og si at jeg oppfordrer TS til dit og datt, gir bare han tips! :)

Du skal ikke oppfordre til noe, da diskusjon rundt piratkopiering ikker er lov her på forumet. Det samme gjelder PM :)

Lenke til kommentar

jeg vet folk kommer til å reagere, men jeg vil ikke at det skal starte en diskusjon, og jeg vil se hva trådstarter mener ang. dette;

 

 

hvis du dropper Windows 7, og finner det på andre måter (ulovlig vis) så kan du bruke 800 kroner mer på skjermkortet, og du kan gå opp til 7950 evt. 580 skjermkort..

 

Igjen; Værsåsnill, ikke kom og si at jeg oppfordrer TS til dit og datt, gir bare han tips! :)

 

Olestokk sitt oppsett inneholder ett 680, som er vesentlig kraftigere enn 7950 og 580, og i tillegg er W7 med i prisen.

Lenke til kommentar

@Knut Knudsen, ikke langt unna

Alle spill på fult er en ting, men når du hiver på fraps i tillegg blir det fort en ganske annen sak. Er dog en god del faktorer som spiller en rolle her.

Mildt sagt, og et 680 er ikke i nærheten av kraftig nok til å dra Shogun 2, Witcher 2 eller Metro 2033 på sine maksimale settings. FRAPS er for det meste avhengig av god IO-ytelse, så lenge du har en grei SSD med nok plass og litt ekstra CPU-ytelse fungerer det helt fint.

Lenke til kommentar

@Knut Knudsen, ikke langt unna

Alle spill på fult er en ting, men når du hiver på fraps i tillegg blir det fort en ganske annen sak. Er dog en god del faktorer som spiller en rolle her.

Mildt sagt, og et 680 er ikke i nærheten av kraftig nok til å dra Shogun 2, Witcher 2 eller Metro 2033 på sine maksimale settings. FRAPS er for det meste avhengig av god IO-ytelse, så lenge du har en grei SSD med nok plass og litt ekstra CPU-ytelse fungerer det helt fint.

 

Ser på youtube at 680'en kjører Metro2033 på maximale instillinger glatt 50 fps+ - :)

Lenke til kommentar

Vel 3820 må ha LGA2011-hovedkort og jeg hadde heller kjøpt en Dell U2312HM enn den Eizo-skjermen for gaming.

 

Aha! Jeg har så sykt lyst på i7 istedet for i5... høres bare my bedre ut, jeg bryr meg ikke om det kommer litt over budskjettet. Så at i7 3820 er bedre en i7 2600k, så derfor så valgte jeg den. Noen andre i7-er for 2-3k som er bra?

Lenke til kommentar

Alle i7-modeller er gode, men til ditt bruk er det penger rett ut av vinduet. Min 2600k kjører jeg oftest med Hyperthreading deaktivert med mindre jeg kjører 3DMark eller andre syntetiske tester, det er ikke verdt den ekstra varmen for 0% bedre ytelse og høyere temperaturer.

 

Med mindre du er villig til å legge ut 500-600 kr for et hovedkort med LGA2011-sokkel må du over på i7-2600k eller i7-2700k om du skal ha i7. i7-3820 er ikke bedre enn i7-2600k heller forresten.

 

EDIT:

Angående Metro 2033 og 50 fps, så er det tatt fra feil sted. Spill gjennom spillet og du møter på flere steder der du kommer langt under det med et 680.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

- Grønne disker egner seg dårlig til lagrig av spill. Vill heller valgt en 7200RPM. Koster ikke så mye mer

- Du har valgt en SSD med SATA2 mens hovedkortet støtter SATA3. Intel 520 er et mye bedre valg.

- RAM-brikkene passer ikke under kjøleren du har valgt. Gå for lavprofil versjonen av Vengeance.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...