Gå til innhold

BK: Fløya i Panorama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott utsikt, men montasjen skurrer flere steder. Hvilken versjon av PS har du? Jeg opplever nemlig svært sjelden problemer av den typen du har fått her. Fra CS4 og oppover er nemlig panoramafunksjonen til PS betydelig forbedret. Selv tricky motiver med sjø og forgrunn nære og lang avstand til fjell i horisont samt mange eksponeringer i bredden med drøy vidvinkel håndterer den godt. Som ved all panorama er det dog viktig med god overlapp og overdriv gjerne antall bilder i serien.

Jeg ville vurdert en vask av objektiv og brikke da du har en god del linselus som skjemmer bildet en del. Såpass mye at jeg la merke til det allerede på den nedskalerte versjonen.

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Liker panorama bilder. Ga deg firer. Dette er litt uintressant motiv for meg, som ikke kjenner stedet. Lurer også på om det skulle vært et bilde til for å få med venstre side av denne øya, som jeg tror det er?

Jeg gjorde akkurat noe lignende med mitt bilde "Fra Holmen". Ble bare nysgjerrig. Har PS egen funksjon for å lage panorama. Jeg har ikke sett det, så jeg limte de sammen selv.

Lenke til kommentar

Helt klart noe feil med sammensetningene av bildene

Brua over til byen er jo på feil sted, den går ikke inn til land på den ene siden. Og den er dobbelt ute i vannet.

Er også noe i vannet på andre siden, hvor det er blidt et industri området ute i vannet som ikke hører til?

Du har også en flyvende fjelltopp i bakgrunnen. Samt 3 store og ikke fine flekker over feilene som er et fjell som er blidt borte eller noe slikt.

Hvis vi ser i vannet er det også en båt vi ser 2 ganger, og bølgene til båtene kunne du jobbet med litt.

Ellers veldig mye støy på sensoren som ødelegger litt av inntrykket med himmelen her.

Hadde du croppa bort halve himmelen og istedenfor fått med deg hele øya kunne du ha lykkes.

Flotte farger og kontraster.

Lenke til kommentar

Her er vel noe som ikke stemmer i sammeføyningen? Litt usikker på om du har funnet delelinjen som det ene bildet kan kuttes langs. For hvis du kutter andre steder enn langs denne linjen vil bildene ikke passe sammen pga vidvinkelfortegningen. Bruker du panorama i photoshop, finner programmet linjen sjøl, og da skal det ikke være mulig å se at bildet er satt sammen av to.

Lenke til kommentar

Motivet er i grunnen veldig fint, men synes nok også at det er i meste laget med himmel.

Er overraska over at PS ikkje taklar panoramafunksjonen betre enn dette.

For oss som ikkje har PS har jo Windows Live Fotogalleri ein velfungerande panoramafunksjon :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...