Ubrilium Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hei, jeg er en gutt på 17 år som vært øyeblikk fyller 18. Når jeg øvelseskjører med min far kjører jeg i en gammel toyota yaris ca. 10 år gammel. Når jeg kjører denne bilen føler jeg at jeg kunne tatt oppkjøring når som helst, men når jeg kjører med kjørerlæreren min føler jeg meg som en big time noob. (BMW x3) Grunnen til at jeg kjører så dårlig med kjørerlærer er at clutchen på bmwen føles helt annerledes ut enn på yarisen. noen som faktisk vet om clutchen kan være annerledes enn på yarisen? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Ja, den er annerledes. Clutchen vil nok føles annerledes selv på to biler av samme type. Det er uvant å kjøre en ny bil, og derfor er det lurt å prøve så mange som mulig. Jeg har kjørt alt fra min mors FR-V med 125 hester, min fars Alfa med 150 hester, til en nabos Punto med 60 hester. Det er lurt å prøve biler av forskjellig størrelse, motorstørrelse og clutch for å bli mer allsidig. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Clutchen er annerledes på alle/de fleste biler, det er rett og slett bare en vanesak som du er nødt til å lære deg til Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Min kjøreskole hadde noe drittbiler fra Opel, med gressklippermotor. Nesten umulig å clutche med uten å drepe motoren. Min bil har mye bedre clutch. Clutcher er veldig, veldig forskjellige. Som tidligere nevnt, er clutchen på to identiske biler også forskjellige. Bare husk at den er ikke rødglødende. Trø ned pedalen raskt, men slipp den laaaaangsomt. Er du forsiktig nok, skal det tom. være mulig å få en Opel til å flytte på seg. Endret 15. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 takk for svar, jeg er blitt mye klokere enn jeg var. den største forskjellen med clutchen er vel at jeg kan bruke x3'en sin clutch til å kjøre i kø med uten å bruke gass pedalen. det kan jeg ikke med yarisen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Noen motorer er sterkere enn andre. Dessuten kan de ha litt forskjellig giring. Derfor vil noen biler klare å kjøre uten at du gir gass, mens andre bare slukner hvis du belaster dem på tomgang. Erfaringen din med BMW og Toyota er ikke dum. De ligger i hver sin ende av skalaen når det gjelder motorkraft. Endret 15. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 (endret) ikke for å plage dere, men jeg har enda ett spørsmål jeg har tatt teoriprøven og bestod.. noen som har tips til hvordan jeg kan ta lappen på kortest mulig tid? Endret 15. april 2012 av Ubrilium Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Ta unna alt det obligatoriske, er det eneste gode svaret Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Lærekjøring er veldig viktig. Når du har kjøretimer, er det ikke nok å bare møte opp. Prøv å faktisk lære mest mulig. Når du feiler, få kjørelæreren til å si hva du skal øve på neste gang. Et sammendrag på slutten av hver kjøretime. Fortell din far hva læreren sa, og så øver dere på nettopp de tingene. Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 får satse på å ta den innen 1-2 måneder, fra i morgen av.. bursdagen min er på lørdag..... Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Til lykke med fødselsdagen! Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Hehe, takk takk til alle og en hver, både for gratulasjoner og svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå