Gå til innhold

Hva er solbriller laget av?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sendt en mail til Brilleland.

Hva som skjedde der er en historie i seg selv. Han kommer sikkert bare til å komme med sin versjon. Da han klarte å knekke dem, forklarer han med at det var en dårlig brille (av plastikk), men fakta var fordi han hadde skrudd gjenga så hardt, at de knakk da han åpna stanga

 

Han sa faktisk at jeg skulle klage til Spy fordi jeg hadde fått en dårlig brille.. Brillene hadde jeg hatt i 2 år og blir ødelagt på en liten tur på brilleland.

Endret av player__
Lenke til kommentar

Kan jo hende det var slitasje etter to år. Jeg hadde noen plastbriller som falt i biter etter kun étt år. Det er ikke uvanlig at produsenter legger inn svakheter i produktene slik at de ikke skal vare evig. De fleste solbrillemerkene lages på ulike skift i samme fabrikk så det er det samme for de så lenge forbrukeren kjøper nye briller innen en viss tid.

 

"Most sunglasses are made by the same company. Do you prefer the "quality" of Ray-Ban to Oakley? Do you think Bulgari is better than Dolce & Gabbana, or Salvatore Ferragamo is better than Prada? Wake up. They're all made by one company, Italian manufacturer Luxottica–one of the biggest consumer companies that consumers have never heard of. Luxottica also makes sunglasses branded Burberry, Chanel, Polo Ralph Lauren, Paul Smith, Stella McCartney, Tiffany, Versace, Vogue, Persol, Miu Miu, Tory Burch and Donna Karan."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det var slett ikke noen slitasje. Den ene gjenga var løs, å kun det.Det er jeg sikker på.Jeg brukte dem svært forsiktig og sjelden.

 

Det som skjedde var at han gikk bak i butikken å skulle skru den løse gjengen, men kom tilbake og sa at stanga var bøyd, og hvis han begynte å skru ville brillen ryke. I neste øyeblikk åpner han stanga og den knekker. Ops sier han, slik skjer når det er en plastikk brille.

Etterpå sjekker jeg den gjenga han altså sa han ikke hadde skrudd på, og den sitter bom fast. Han sa han ikke hadde gjort noe, men der er forklaringen på hvorfor det gikk som det gikk. Den røyk fordi han hadde skrudd gjenga alt for kraftig.

Lenke til kommentar

Kan jo hende det var slitasje etter to år. Jeg hadde noen plastbriller som falt i biter etter kun étt år. Det er ikke uvanlig at produsenter legger inn svakheter i produktene slik at de ikke skal vare evig. De fleste solbrillemerkene lages på ulike skift i samme fabrikk så det er det samme for de så lenge forbrukeren kjøper nye briller innen en viss tid.

 

"Most sunglasses are made by the same company. Do you prefer the "quality" of Ray-Ban to Oakley? Do you think Bulgari is better than Dolce & Gabbana, or Salvatore Ferragamo is better than Prada? Wake up. They're all made by one company, Italian manufacturer Luxottica–one of the biggest consumer companies that consumers have never heard of. Luxottica also makes sunglasses branded Burberry, Chanel, Polo Ralph Lauren, Paul Smith, Stella McCartney, Tiffany, Versace, Vogue, Persol, Miu Miu, Tory Burch and Donna Karan."

 

Jeg har også hatt vanlige plastbriller som har blitt ødelagt med en gang, men disse brillene her var laget av Propionate. Det har jeg fått greie på nå.

Endret av player__
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...