JuC1y Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hei, det pleier ofte å komme opp en gul trekant hos meg. Det kommer nede i høyre hjørne, og det pleier å stå at det er noe konflikt mellom ip adresse. Jeg skjønner ikke hva greia er. Det pleier å komme ofte nå i det siste, før dukket det sjeldent opp, og nå kommer det hver gang jeg starter pcen. Jeg har internett levert fra canal digital og det trådløse modemet er fra lynksis. Jeg har låst internett og jeg får ikke ny ip adresse hele tiden, jeg har fast. Det er to maskiner i huset. En bærbar og en stasjonær. Problemet dukker kun opp i den stasjonære pcen, kan noen vær så snill og hjelpe meg? Takk! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Problemet er som følger: Laptopen har ikke statisk(låst) IP, og blir tildelt samme IP som den stasjonære. -> duplikat IP -> error. Løsningen: (Nr. 3 er den beste) 1) Gi laptopen og alle andre maskiner statisk IP 2) Gi den stasjonære og alle andre PC-er dynamisk IP 3) Endre området de dynamiske IP-ene plukkes i. Si at f.eks dynamiske IP-er er fra 192.168.0.110-200, og sett alle statiske IP-er til 100-109. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 Jeg er ikke noe særlig flink med pcer, så er det en guide der ute som kan vise meg hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Gå i startmenyen til Windows. Skriv CMD <enter> Da skal du få opp et sort vindu. Der skriver du ipconfig <enter> Se hvilken ipadresse og gateway du får der. Gjør også det samme på den andre maskinen. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 På den bærbare pcen får jeg dette: Koblingslokal IPv6-adresse: fe80::4c32:ee1:cc7b:3d32%13 IP4v-adresse: 192.168.0.105 Nettverkmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.0.1 På den stasjonære får jeg dette: IP-adresse: 0.0.0.0 Nettverksmaske: 0.0.0.0 Standard gateway: Det har aldri hendt at det har stått slikt på den stasjonære pcen før, det er første gang jeg opplever dette. Hva skal jeg gjøre nå? Hvordan endrer jeg det? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Det er tydelig at du ikke mottar ipadresse fra router. Du bør prøve med annen nettverkskabel, annen port i router etc for å se hvor feilen ligger. Videre kan du sjekke om du finner nettverkskortet ditt i enhetsbehandling på datamaskinen. Endret 17. april 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Det var ikke sånn før på den stasjonære pcen, det skjedde bare plutselig. Det pleide å komme opp iblant at det er IP-adress konflikt, men det gikk over. Nå er det ikke slik lenger, nå kommer varsel trekanten opp hver gang jeg starter pcen. Som sagt er jeg ikke noe flink med pcer. Jeg vil bare vite hvordan jeg kan lettest endre ipadressen på begge pcene slik at de ikke skjer en konflikt lenger. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Tror ikke det er konflikt som er problemet. Hadde maskinen din hatt statisk IP, så ville den ikke vært 0.0.0.0 nå. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Det var ikke sånn først. Jeg prøvde å fikse problemet, men tror jeg har klart å gjøre noe feil.. Hvordan kan jeg få deg gamle settingene tilbake, og fikse IP-adresse konflikten? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Tror du skal få tak i noen med peiling på PC og få de til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå