Gå til innhold

BK: Fra fyret

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I versjon 1 liker jeg hvordan det naturlige lyset påvirker fargene i rommet, høylysene ved vinduet synes jeg er helt greit i et slikt bilde og at det er godt håndtert med en eksponering.

gjorde seg bra

Versjon 2 synes jeg blir for bleik og blass.

Versjon 3 er vel den jeg liker best og som har mest sting i seg, spesielt gulvflisene og kontrastene ved vinduet gjorde seg bra her.

Alle versjonene kan muligens tåle en beskjæring i topp?

Lenke til kommentar

Dette synes jeg ble et spenstig utsnitt, Astrid - med gode farger.

Bildet kan kanskje virke noe smalt og derfor kan et kutt i toppen være bedre.

Skal man være "streng" så ville jeg kanskje sett bilde med opprettet perspektiv.

Takk for ditt bidrag, Astrid :) !

Lenke til kommentar

Likte best nr 1,klart fint spennende og ekte,,noe litt i overkant lyst ved vindu,vel neste utbrent?

I versjon 1 liker jeg hvordan det naturlige lyset påvirker fargene i rommet, høylysene ved vinduet synes jeg er helt greit i et slikt bilde og at det er godt håndtert med en eksponering.

gjorde seg bra

Versjon 3 er vel den jeg liker best og som har mest sting i seg, spesielt gulvflisene og kontrastene ved vinduet gjorde seg bra her.

Skal man være "streng" så ville jeg kanskje sett bilde med opprettet perspektiv.

Likte best nr 1,klart fint spennende og ekte,,noe litt i overkant lyst ved vindu,vel neste utbrent?

Tusen takk for tilbakemeldingen - det er nok bortimot utbrent i det lyseste, ja....

gjorde seg bra

Takker så mye for tilbakemeldingen og vurderingene - mht. utsnittet valgte jeg å beholde såpass mye i toppen fordi jeg da synes jeg får litt mer opplevelsen av å betrakte motivet fra oven.

Takker så mye for kommentaren! Her hadde jeg, som jeg også nevner i svaret til Tjernshaugen, ønske om å få med mest mulig av følelsen av å betrakte motivet ovenfra. Ved å kutte mer i toppen synes jeg noe av dette forsvant, - det samme ser jeg for meg ville skje om jeg rettet opp perspektivet, men jeg har rettet litt på bildet slik at den loddrette sprossa i vinduet er bein.

Men uansett - jeg setter stor pris på alle innspill, - det er alltid veldig fint å få innblikk i hvordan andre opplever bildene! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...