Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan låser du FPSen i spillet uten å bruke Vsync?

GameTime.MaxVariableFps 90

Lagret i user.cfg i samme mappe som bf3.exe

Kan også bruke Rivatuner Statistics Server Technology sin framerate limit.

Jeg finner ikke user.cfg - vet du hvor den er lokalisert? Jeg høyreklikker på BF3 og trykker på åpne filplassering som tar meg til origin games, der er det ingen user.cfg. Finner den heller ikke i mine dokumenter. =/

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal man med ett grafikkort til 5000?

Drar det meste med ett gammelt 5850, og det koster vel stort sett ingen i dag.

Trenger ikke gjøre det dyrer enn det faktisk er.

Da har ikke du prøvd BF3 på Ultra og fått akseptabel FPS...

Nei har ikke det. Men det er urelevant.

Poenget er at man trenger ikke putte så mye penger i en enkelkomponent for å kunne spille det som er av spill i dag. Og det vil fortsatt se bedre ut enn på konsoll.

Men klarer å kjøre Skyrim på full pupp. Og dette med ett skjermkort som kosts 1500-2000kr over to år siden.

Vil tro de til samme pris i dag er en del kraftigere.

Så IMO er det å svi av 5000 påett skjermkort totalt unødvendig.

Lenke til kommentar

Sier faktisk stasjonær gaming pc for nå. Har ikke så mye peiling på hva som er bra eller ikke, husker bare før at utviklingen tok mer av enn den gjør nå. Jeg sitter med en 2 år gammel maskin, den kjører alt der ute på high helt fint. Jeg trenger ikke mer, vanlige folk trenger ikke mer.

Konsoller begynner å bli gamle å ut daterte, vent en generasjon som er et par år, så begynner vi å snakke på den fronten igjen. Pc tilbyr stort utvalg av gode gamle klassikere og dag tidens spill som er fremtidens klassikere. Merker selv at det siste året har konsoll spilling dalt sakte for meg og folk i min krets, tror pc vil styre mye frem nå til neste konsoll generasjon. Men alt i alt, for de pengene du har får du deg en god pc, med en saftig gaming skjerm + mer. spent på hva slags valg du gjør/har gjort.

PS: ikke lest alle 9 sidene :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sier faktisk stasjonær gaming pc for nå. Har ikke så mye peiling på hva som er bra eller ikke, husker bare før at utviklingen tok mer av enn den gjør nå. Jeg sitter med en 2 år gammel maskin, den kjører alt der ute på high helt fint. Jeg trenger ikke mer, vanlige folk trenger ikke mer.

Konsoller begynner å bli gamle å ut daterte, vent en generasjon som er et par år, så begynner vi å snakke på den fronten igjen. Pc tilbyr stort utvalg av gode gamle klassikere og dag tidens spill som er fremtidens klassikere. Merker selv at det siste året har konsoll spilling dalt sakte for meg og folk i min krets, tror pc vil styre mye frem nå til neste konsoll generasjon. Men alt i alt, for de pengene du har får du deg en god pc, med en saftig gaming skjerm + mer. spent på hva slags valg du gjør/har gjort.

Ting er ikke slik som før. PC har tatt helt over og det vil fortsette slik uansett hvor kraftige den neste generasjonen av konsoller er. Tror du virkelig at den neste generasjonen av konsoller som burde koste cirka 4000,- kr kan på noen som helst måte være decent? Her snakker vi om at den neste generasjonen av konsoller kanskje kan spille med 1920x1080 med grei FPS.

PS4 eller Xbox 720 versus GTX 690 i SLI og i7-3960x... Med mindre den neste generasjonen av konsoller koster 25000kr,- så blir det nok ingen kamp.

Siste ryktene jeg leste om Xbox 720 var at den skal bruke en custom versjon av et -middelklassekort fra HD 7XXX serien. Hvis dette stemmer så kan den ikke være kraftig nok for BF3 med 1920x1080..

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Null problem å selge en konsoll med tap, dersom det betyr økt fortjeneste gjennom spill-lisenser og online-tjenester.

Den strategien holder nok ikke denne gangen.

Hvorfor ikke? Poenget er at spill til konsoller kan de optimatisere, og fremdeles få ut god grafikk.

Lenke til kommentar

Ting er ikke slik som før. PC har tatt helt over og det vil fortsette slik uansett hvor kraftige den neste generasjonen av konsoller er. Tror du virkelig at den neste generasjonen av konsoller som burde koste cirka 4000,- kr kan på noen som helst måte være decent? Her snakker vi om at den neste generasjonen av konsoller kanskje kan spille med 1920x1080 med grei FPS.

PS4 eller Xbox 720 versus GTX 690 i SLI og i7-3960x... Med mindre den neste generasjonen av konsoller koster 25000kr,- så blir det nok ingen kamp.

Siste ryktene jeg leste om Xbox 720 var at den skal bruke en custom versjon av et -middelklassekort fra HD 7XXX serien. Hvis dette stemmer så kan den ikke være kraftig nok for BF3 med 1920x1080..

Du undervurderer kraftig hvor langt man kommer med optimalisert kode for en spesifikk grafikkprosessor.

En konsoll kan presse ut bortimot 4 ganger så mye grafikk som en tilsvarende GPU på en skrivebordsmaskin. Det er langt viktigere at man får fordelene en grafikkprosessor som har shadere med utvidede programmeringsmuligheter enn å få flest mulig utregningsenheter.

Dessuten er det ikke en kamp, fremskritt på konsoller betyr fremskritt på PC og konsoller har aldri prøvd å levere bedre grafikk enn PCer. Syns også det er en rimelig merkelig sammenligning å trekke mellom en konsoll og en gaming-PC mindre enn 1 promille av befolkningen vil kjøpe.

Et HD 6670 er fullt istand til å drive BF3 på 1920x1080 om man får grafikkkoden spesialtilpasset VLIW5, du ser på grafikk tilsvarende omtrent medium på PC + FXAA og High textures i BF3 med en neste generasjons konsoll. Om du tror at 6670s fyllrate på 10.4 gigapixler i sekundet, 15.6 gigatexler i sekundet, 64GB/s båndbredde og 480 shadere @650MHz ikke vil være istand til å rendre Battlefield 3 i 1920x1080 tror jeg du kan forvente deg et par sjokk i 2014 når de nye konsollene begynner å skinne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du må også huske at konsoller selges med tap. Når xbox og ps3 kom, og de kostet 5000 i butikken, så kostet de faktisk mye mer enn 5000 å produsere. Pengene tjenes tilbake ved at microsoft/sony skal ha en bit av kaka på alle spill som selges.

Lenke til kommentar

1. Kjøp en Nintendo Wii med noen bra partyspill

2. Kjøp øl

3. Bestill Pizza

4. Inviter venner på besøk

Kan bli noen utrolig moro timer med latterlig grafikk og komiske slag i lufta for å utføre ting i spillet.

Selv satser jeg på noe slikt framover.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du undervurderer kraftig hvor langt man kommer med optimalisert kode for en spesifikk grafikkprosessor.

En konsoll kan presse ut bortimot 4 ganger så mye grafikk som en tilsvarende GPU på en skrivebordsmaskin. Det er langt viktigere at man får fordelene en grafikkprosessor som har shadere med utvidede programmeringsmuligheter enn å få flest mulig utregningsenheter.

Høres veldig underlig ut (ihvertfall med noenlunde sammenlinbar ytelse på CPU og andre fronter), har du noen kilde på den påstanden?

AtW

Lenke til kommentar

Høres veldig underlig ut (ihvertfall med noenlunde sammenlinbar ytelse på CPU og andre fronter), har du noen kilde på den påstanden?

AtW

Sammenlign The Witcher 2 på Xbox 360 mot PC: Medium-presetet på PC er sammenlignbart med hva 360 klarer, og du trenger 6770-ytelse for å kjøre medium akseptabelt på PC i 1280x720. Et 6770 er minst 4 ganger kraftigere enn et X1900 XT på alle områder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Sammenlign The Witcher 2 på Xbox 360 mot PC: Medium-presetet på PC er sammenlignbart med hva 360 klarer, og du trenger 6770-ytelse for å kjøre medium akseptabelt på PC i 1280x720. Et 6770 er minst 4 ganger kraftigere enn et X1900 XT på alle områder.

Javel? Det er ikke min erfaring ihvertfall, 720p er velig lav oppløsning (og kjører withcer i den oppløningen på x360), og det går greit på medium med vesentlig lavere ytelse enn du skisserer der. Videre er det lite representativt fordi det er helt mot enden av designlife til konsollen. Spill optimaliserers ikke for så gamle GPUer på PC, så effektiviteten på en x360-æra-GPU går stadig nedover. Mens i starten, der det faktisk har noe så i er forskjllene mye mindre. Etterhvert er ytelsen mye bedre på PC uansett.

AtW

Lenke til kommentar

Dessuten er det ikke en kamp, fremskritt på konsoller betyr fremskritt på PC og konsoller har aldri prøvd å levere bedre grafikk enn PCer. Syns også det er en rimelig merkelig sammenligning å trekke mellom en konsoll og en gaming-PC mindre enn 1 promille av befolkningen vil kjøpe.

Et HD 6670 er fullt istand til å drive BF3 på 1920x1080 om man får grafikkkoden spesialtilpasset VLIW5, du ser på grafikk tilsvarende omtrent medium på PC + FXAA og High textures i BF3 med en neste generasjons konsoll. Om du tror at 6670s fyllrate på 10.4 gigapixler i sekundet, 15.6 gigatexler i sekundet, 64GB/s båndbredde og 480 shadere @650MHz ikke vil være istand til å rendre Battlefield 3 i 1920x1080 tror jeg du kan forvente deg et par sjokk i 2014 når de nye konsollene begynner å skinne.

Det tok hovedsakelig mange år før konsoller ble optimalisert korrekt. Mange av de første PS3 spillene så helt forferdelig ut (PS2 grafikk) og det tok langt tid før det kom spill med akseptabel grafikk. Tenk på at GTX 780 kommer ut når de neste konsollene kommer.. Kanskje GTX 880? Ting er virkelig ikke som før hvorav 'hoppet' mellom skjermkort var tregere og mindre merkbar. Etter for eksempel GTX 2XX serien så har ting hoppet fram ekstremt raskt, det er umulig for konsoller å ta igjen dette - selv dersom de selger med tap.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ha en konsoll og PC? Ikke kjedelig combo med 360/PC, ta heller PC/Wii eller PS3, da har man flere eksklusive å gå for ;)

Er noe skeptisk til om neste konsollene drar 1080p da halvparten av X360 sine eksklusiver som jeg har spilt når ikke 720p engang, mens på PS3 er vel det 1-2 titler som ikke har 720p som native.... Er ikke bare oppløsning jeg ville hatt noe opp til neste generasjon, frameraten er vel så viktig, spill over 50 FPS er så deilig!

Ser faktisk ut som at PCen min vil holde en god tid framover!

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ha en konsoll og PC? Ikke kjedelig combo med 360/PC, ta heller PC/Wii eller PS3, da har man flere eksklusive å gå for ;)

Er noe skeptisk til om neste konsollene drar 1080p da halvparten av X360 sine eksklusiver som jeg har spilt når ikke 720p engang, mens på PS3 er vel det 1-2 titler som ikke har 720p som native....

Ser faktisk ut som at PCen min vil holde en god tid framover!

Hva med å customize en PC med en innebygd-konsoll? =)

PC+Xbox 360

http://www.originpc.com/thebigo-features.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...