Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådstarter kom med et nytt påfølgende spørsmål som har relevans for to timer siden.

Å hvorfor kommer du med en uttalelse som ikke har relevans til spørsmålet i heletatt og starter en fanboykrig? :3

Consolekiddos vett, nyeste CoD å greier.

OP ta en titt på disse maskinene: http://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306

Jeg ville ventet til Juni å kjøpt en maskin med GTX 680 og Ivy bridge.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

siden alle hær har så god greie =D er det da noen som kan sette opp ett oppsett for 10 k, med alt! skjerm, mus tastatur....

=D tenker jeg må gå for pc ja :D tenkte d i fra starten av, men ville vite hva folk ville.

Såvidt jeg har oppfattet er det flest PC-gamere på diskusjonsfora, så å spørre her vil gi deg en noe ensidig vinkel på ting.

Ellers har vel ikke hæren så voldsomt god peiling på å sette opp et gamingoppsett :p

Angående PC-bygg skal jeg mekke sammen et forslag på dustin.no nå for deg.

Legger svaret i tråden din, for denne tråden er dessverre fylt med tull og drit :nei:

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Dessuten er en PC mye kraftigere enn dagens konsoller siden en PC koster x antall tusen mer en en konsoll gjør. Bare et grafikkort koster gjerne ca 5000,-

Spørsmålet er jo da om du får noe glede av kreftene i Pc`en siden spillene ofte er laget for konsoll først, og etterpå kommer til PC.

Hva i all verden skal man med ett grafikkort til 5000?

Drar det meste med ett gammelt 5850, og det koster vel stort sett ingen i dag.

Trenger ikke gjøre det dyrer enn det faktisk er.

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal man med ett grafikkort til 5000?

Drar det meste med ett gammelt 5850, og det koster vel stort sett ingen i dag.

Trenger ikke gjøre det dyrer enn det faktisk er.

Da har ikke du prøvd BF3 på Ultra og fått akseptabel FPS...

Lenke til kommentar

Se på disse bildene i 3 sekunder hver:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Et bilde er Ultra

Et bilde er Low

Et bilde er Ultra texture, 16xAF, High på Shadow, Mesh og Terrain, resten på low med MLAA.

Hvilket bilde er hva?

Custom innstillinger til Ultra kuttet framerate fra 130 til 55 forresten.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Bilde 1 er Ultra texture, 16xAF, High på Shadow, Mesh og Terrain, resten på low med MLAA.

Bilde 2 er Low

Bilde 3 er Ultra

Men det var ikke det som var poenget med mitt innlegg, ser nå at det strider litt mot innlegget jeg svarte på da... Det å dra noe betyr jo ikke nødvendigvis å kjøre det på ultra, men jeg ville bare si at h*n ikke kan kjøre BF3 på ultra (alt makset ut) med ett HD 5850.

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Bilde 1 er Ultra texture, 16xAF, High på Shadow, Mesh og Terrain, resten på low med MLAA.

Bilde 2 er Low

Bilde 3 er Ultra

Men det var ikke det som var poenget med mitt innlegg, ser nå at det strider litt mot innlegget jeg svarte på da... Det å dra noe betyr jo ikke nødvendigvis å kjøre det på ultra, men jeg ville bare si at h*n ikke kan kjøre BF3 på ultra (alt makset ut) med ett HD 5850.

Nope :tease:

Bilde 1 er ULTRA

Bilde 2 er Low

Bilde 3 er tweaket

Poenget er at du trenger ikke i nærheten av et 680 for å få pen grafikk i BF3. Og et 5850 burde klare de samme innstillingene utenom teksturer med ca 60 fps ;)

Lenke til kommentar

Se på disse bildene i 3 sekunder hver:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Et bilde er Ultra

Et bilde er Low

Et bilde er Ultra texture, 16xAF, High på Shadow, Mesh og Terrain, resten på low med MLAA.

Hvilket bilde er hva?

Custom innstillinger til Ultra kuttet framerate fra 130 til 55 forresten.

Bilde 1 er Ultra

Bilde 2 er Low

Bilde 3 er Custom

Edit: Jeg skrev dette før du postet svaret og det var veldig enkelt å se.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

er bare jeg som klarte å åpne dem nedenifra... klikket på bilde 3 først så bilde 2, så bilde 1. jeg trodde jeg gjorde det andre veien.

jeg ser helt klart forskjell på BF3Ultra2 og BF3Ultra, BF3Ultra2 er helt klart mye mer "kantete" enn BF3Ultra

Lenke til kommentar

Det morsomme er at jeg syns FXAA ingame var for aggressiv på utjevningen og det er derfor jeg bruker MLAA selv :p

Grafikkforskjellene i mine øyne er alt for små til å forsvare det enorme ytelsesfallet på -58%, men hver sin smak.

Det handler vel mer om man kan bruke innstillingene og fortsatt ha høyere FPS enn det man selv syntes er godt nok. For deg er vel dette 120FPS? Da blir nok ytelsestapet for stort for deg.

Lenke til kommentar

Det morsomme er at jeg syns FXAA ingame var for aggressiv på utjevningen og det er derfor jeg bruker MLAA selv :p

Grafikkforskjellene i mine øyne er alt for små til å forsvare det enorme ytelsesfallet på -58%, men hver sin smak.

Det handler vel mer om man kan bruke innstillingene og fortsatt ha høyere FPS enn det man selv syntes er godt nok. For deg er vel dette 120FPS? Da blir nok ytelsestapet for stort for deg.

Har låst til maks 90 fps i BF3, mye mer stabilt enn å ha 120 fps noen steder og 85 fps andre steder.

Lenke til kommentar

Har låst til maks 90 fps i BF3, mye mer stabilt enn å ha 120 fps noen steder og 85 fps andre steder.

Hvordan låser du FPSen i spillet uten å bruke Vsync?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...