_howy Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei Prøvde nylig å sette inn 3 x 200GB WD hd'er + de 2 jeg har fra før: en 120GB WD og en 30GB Quantum. I tillegg til dette har jeg en cd-brenner og en dvd-rom.. Hovedkortet mitt er et 845E Max2 fra MSI.. Det som skjer er at når jeg prøver å sette på alt og starte windows så kommer jeg til win-bootscreen der det står windows xp osv... Her klikker den og pcn restarter og slik går det i loop noen som har opplevd noe lignende?? vurderer å skaffe meg nytt hk fordi jeg gidder ikke bale sånn med dette. Gidder heller ikke update bios (ennå) for da må jeg sette inn disk-stasjonen igjen :-? eller er det noen som vet om et prog som lar deg installere via windows?? noe som støtter msi seff regner ikke med at jeg får så mange svar her, men takker likevel edit: joda, denne hører til under lagringsmedier 8) Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 hvis du ikke vil opdatere biosen, så hjelper det nok lite, gidder du ikke sette inn diskettstasjonen for å ordne problemet, jaja.. ungdommen er lat sier jeg bare Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 For liten strømforsyning er kanskje en mulighet. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 vurderer å skaffe meg nytt hk fordi jeg gidder ikke bale sånn med dette. Gidder heller ikke update bios (ennå) for da må jeg sette inn disk-stasjonen igjen :-? :o omFG! Anyways dette høres ut som du har for lite power. Kor kraftig powersuply har du? Dette skjedde med en kompis og han fikk ordnet det ved å kjøpe seg en 550watts powersuply. Lenke til kommentar
_howy Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 hehe... var litt ment som en spøk d der med nytt hk.. :smile: har 420W strøm, men er litt merkelig d da fordi jeg klarte å boote mange ganger først, men da jeg satte opp raid-setupen slik at den fant hdene så klikka plutselig windows.. ?? menne... er d noen som vet om windows-bios-flashprog til msi?? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Det finner du på MSI sine hjemmesider. Vet ikke hva det heter, men med litt egen innsats finner du nok det ut. Har du prøvd å kjøre med en og en disk? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Programmet du skal bruke til å oppdatere BIOS'en din heter MSI Live Update, og det finnes også på CD'n som fulgte med hovedkortet ditt. Da flashes BIOS via Windows. Lenke til kommentar
_howy Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Det finner du på MSI sine hjemmesider. Vet ikke hva det heter, men med litt egen innsats finner du nok det ut. Har du prøvd å kjøre med en og en disk? prøvde med bare 1 disk, men d klikka likevel.. det programmet som ligger på hjemmesiden deres er ikke lenger mulig å bruke på hovedkortet mitt. de har deaktivert det - det sier iallefall at mainboard not supported.. jaja.. der gikk den siste disketten (1,44MB'en) min til helvete.. tror jeg stikker ned på komplett og kjøper nytt hk i mårra lell jeg Lenke til kommentar
_howy Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Sitter nå her og kjører hele systemet.. ikke no prob med strøm, men med en gang jeg går inn i raid'en og "installerer" hd'ene herper windows.. jaja. kan prøve igjen en siste gang Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Vet ikke om dette hjelper men eg har også msi. da eg la inn 3 disker på raiden så måtte eg ta 1 og 1 av gangen. Kun koble til 1, starte på ny ta neste o.s.v... Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Mulig jeg er på ville veier.......................?........Støtter hovedkortet/BIOS så store disker? Har selv et MSI HK som ikke støtter disker over 160GB? Lenke til kommentar
_howy Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Det funke greit når jeg satte dem der brenneren og dvd'en sto før. Skal formatere dem nå først så skal jeg prøve tipset ditt Thorvald.. bjoen2: hk og raid støtter 200GB fordi jeg hadde 1 på raiden fra før. skulle gjerne updata bios, men den siste floppyn tok kvelden i går :-? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 altså, alle hovedkortprodusenter har programmer så du kan flashe bios via windows..et kjekt lite program hvor du kun trenger å laste ned nyeste oppdatering, så bruker du programmet til å oppgradere bios med den filen du har lastet ned, voila, så er det gjort via windows så trenger du bare å reboote. og siden du kom deg inn i windows, men når du prøvde å installere diskene så gikk det adundas så burde det vel gå fint å skaffe programmet pluss nyeste bios. Lenke til kommentar
_howy Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 altså, alle hovedkortprodusenter har programmer så du kan flashe bios via windows..et kjekt lite program hvor du kun trenger å laste ned nyeste oppdatering, så bruker du programmet til å oppgradere bios med den filen du har lastet ned, voila, så er det gjort via windows så trenger du bare å reboote. og siden du kom deg inn i windows, men når du prøvde å installere diskene så gikk det adundas så burde det vel gå fint å skaffe programmet pluss nyeste bios. nei alt funker greit, bortsett fra når jeg kjører de 2 200GB hd'ene på en raid-kontolleren, men funker greit på standart ide-bus.. problemet er at MSI har deaktivert windows-flash alternativet etter at d var noen folk som krevde dette akkurat i dette sek fikk jeg 400GB ekstra plass... er sikkert fullt til kvelden (100mbit og dc hehe) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 altså, alle hovedkortprodusenter har programmer så du kan flashe bios via windows..et kjekt lite program hvor du kun trenger å laste ned nyeste oppdatering, så bruker du programmet til å oppgradere bios med den filen du har lastet ned, voila, så er det gjort via windows så trenger du bare å reboote. og siden du kom deg inn i windows, men når du prøvde å installere diskene så gikk det adundas så burde det vel gå fint å skaffe programmet pluss nyeste bios. nei alt funker greit, bortsett fra når jeg kjører de 2 200GB hd'ene på en raid-kontolleren, men funker greit på standart ide-bus.. problemet er at MSI har deaktivert windows-flash alternativet etter at d var noen folk som krevde dette akkurat i dette sek fikk jeg 400GB ekstra plass... er sikkert fullt til kvelden (100mbit og dc hehe) hvorfor i all verden fjernet de det da jeg liker den muligheten, gjør alt så mye enklere enn å måtte streses med floppy.. fint du fikk fiksa det da Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 funker det ikke å lage en boot-cd ? Du kan eventuelt starte opp med en gammel win98/95 cd hvis du har, så trykke shift+f5 (tror jeg) for å skippe autoexec/config.sys, for så å oppdatere via fil på harddisk, HVIS du har en FAT partisjon. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Intern eller ekstern(pci) raid-kontroller? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 jeg ville tro det vil hjelpe om du installerer Windows på nytt. høres ut som et slikt problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå