[email protected] Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hei. Trenger en mediasenter/pc til å ha på stuepc´n. Hvilken bør jeg gå for? Vet ikke hvor mye jeg må ut med, men hadde håpet på godt under 10 laks. Vurderer Mac Mini, men kunne tenkt meg en Windows maskin. Kravene er at det er Windows 7, god lagringsplass med 4 usb porter og generelt sprek. Forslag og innvendinger er hjertelig velkommen! Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Du kan jo kjøpe en shuttle pc og bygge egen? 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) jepp, en shuttle PC virker som en god PC til dette, som for eksempel denne: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa merk at shuttle er barebone PCer, som betyr at du må kjøpe HDD/SSD, CPU, RAM, GPU og OS i tillegg for så å sette det inn selv Endret 15. april 2012 av olestokk Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Takk for gode tips! Glemte jo helt å slenge med at jeg gjerne vil kjøpe en ferdig bygd pc. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Takk for gode tips! Glemte jo helt å slenge med at jeg gjerne vil kjøpe en ferdig bygd pc. your loss... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 http://www.hardware.no/artikler/na-er-zotacs-bittelille-datamaskin-klar/108313 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Takk for gode tips! Glemte jo helt å slenge med at jeg gjerne vil kjøpe en ferdig bygd pc. your loss... Flott at dere småtasser klarer å dra ned nivået på dette forumet som alltid. http://www.hardware....kin-klar/108313 Takk for godt tips, den var ikke dum! Men klarer jeg å vente.. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Flott at dere småtasser klarer å dra ned nivået på dette forumet som alltid. Så hyggelig å rakke ned på oss unge, skjønner ikke hva som er problemet? Selv om jeg er ung, betyr det at jeg setter ned nivået på forumet? I hvilken forstand setter jeg ned nivået til forumet? Jeg er sikkert en mye mer positiv tilsetting til forumet enn deg når jeg har kommentarer som den der å sammenligne med. Jeg vil si det er mange "vitner" til at jeg for det meste bare hjelper folk her, jeg har selv lagt opp langt over hundre oppsett med selvbygde PCer til folk som har spurt om det. de aller fleste av disse blir mottatt veldig positivt av både de som skal ha seg PC og de andre her på forumet, og det også fra en 16. år gammel person. Det betyr også masse for meg å kunne skrive på dette forumet. Etter jeg startet å skrive mye her har Norsk karakterene mine gått opp til femmere. I tillegg lærer jeg selv mer og mer innen data hver dag. Er jeg fortsatt en negativ tilsetting for forumet? skal jeg slutte å hjelpe folk, synes du det? Jeg skrev faktisk "your loss..." av en grunn, man kommer faktisk mye lengre med en selvbygd PC enn en ferdigbygget PC. Siden du ikke velger å gå for selvbygge PC er det helt greit. hva er det egentlig denne media-PCen skal brukes til? Vet du vil ha Windows, men kanskje ta en titt på XMBC? For eksempel en Apple TV 2 som man legger XMBC på er en super media-boks. Selv om Zotac boksen nevnt tidligere ikke er på markedet, så har den "lillebrødre". som for eksempel denne: http://www.dustinhome.no/product/5010609784/zotac-zbox-nano-ad10-e-plus-amd-1-6-2gb-320-no-os/?intcmp=searchProvider_dacsa Endret 16. april 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Flott at dere småtasser klarer å dra ned nivået på dette forumet som alltid. Så hyggelig å rakke ned på oss unge, skjønner ikke hva som er problemet? Selv om jeg er ung, betyr det at jeg setter ned nivået på forumet? I hvilken forstand setter jeg ned nivået til forumet? Jeg er sikkert en mye mer positiv tilsetting til forumet enn deg når jeg har kommentarer som den der å sammenligne med. Jeg vil si det er mange "vitner" til at jeg for det meste bare hjelper folk her, jeg har selv lagt opp langt over hundre oppsett med selvbygde PCer til folk som har spurt om det. de aller fleste av disse blir mottatt veldig positivt av både de som skal ha seg PC og de andre her på forumet, og det også fra en 16. år gammel person. Det betyr også masse for meg å kunne skrive på dette forumet. Etter jeg startet å skrive mye her har Norsk karakterene mine gått opp til femmere. I tillegg lærer jeg selv mer og mer innen data hver dag. Er jeg fortsatt en negativ tilsetting for forumet? skal jeg slutte å hjelpe folk, synes du det? Jeg skrev faktisk "your loss..." av en grunn, man kommer faktisk mye lengre med en selvbygd PC enn en ferdigbygget PC. Siden du ikke velger å gå for selvbygge PC er det helt greit. hva er det egentlig denne media-PCen skal brukes til? vet du vil ha Windows, men kanskje ta en titt på XMBC? for eksempel en Apple TV 2 som man legger XMBC på er en super media-boks. Ikke ta det så voldsomt innpå deg! Du er helt sikkert flink, men det er litt "der oppe" holdning når du skriver "your loss" til en som IKKE vil bygge selv - som ofte vitner om lav alder. Brukte selv en Acer Revo med godt hell et par år som htpc, men er jo ikke mye annet enn nettsurfing og HD streaming de klarer. Kanskje gå for en løsning der komplett etc bygger en htpc til deg utfra dine behov. På htpc er det alltid et kompromiss som må gjøres mellom ytelse og stillhet. Lykke til. EDIT: Ville ikke brukt et barebone kabinett, men et dedikert htpc kabinett fra feks silverstone. Da de har standard komponentbredde og fine og plasere sammen med øvrig hi-fi utstyr. Endret 16. april 2012 av Mumriken 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Ikke ta det så voldsomt innpå deg! Du er helt sikkert flink, men det er litt "der oppe" holdning når du skriver "your loss" til en som IKKE vil bygge selv - som ofte vitner om lav alder. Jeg reagerer på det å generalisere yngre mennesker som inkompetente idioter... EDIT: Ville ikke brukt et barebone kabinett, men et dedikert htpc kabinett fra feks silverstone. Da de har standard komponentbredde og fine og plasere sammen med øvrig hi-fi utstyr. det er jo ett HTPC barebone kabinett da eller mener du ett sånt kabinett som har formen til en VHS spiller? Endret 16. april 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ja, regner med at det var det han mente. Personlig synes jeg det Shuttle-kabinettet som ble linket til over var altfor høyt. Det finnes en mengde HTPC kabinetter med høyde mellom 10cm og 20cm, som antageligvis er mye lettere å plassere i nærheten av TV-en.. F.eks fra Silvestone: http://www.silversto...=c_htpc&area=en http://www.silversto...=c_slim&area=en Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Trådstarter ønsker en ferdig media-PC. Vennligst respekter dette, og ta diskusjon rundt selvbygg i andre tråder. To innlegg har blitt slettet for å styre tråden tilbake til emnet. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg ville også tatt hensyn til støy hvis jeg var deg. I tillegg er det et skille mellom å ha en fullverdig stasjonær ved siden av Tv (som er et mediapc) og en pc bygd i et kabinett med HTPC- formfaktor. Sistnevnte setter ofte begrensninger på størrelsen på maskinvare (mini- ITX etc) og kan være vanskelig å få til å bli en kraftig maskin uten at det går ut over pris og varme (les: støy). Jeg har bestemt meg for at den gangen jeg noen sinne setter sammen en HTPC kommer denne antageligvis til å bli laget med et vanlig kabinett. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 Drar opp denne da jeg aldri fikk rævva i gir sist gang. Skal jeg gå for Mac Mini, eller er det noen ferdig pc'r jeg bør vurdere? Orker ikke bygge altså. Lenke til kommentar
Simio Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 På størrelsen så er det ingenting som slår en apple tv ( Hvis du ikke velger raspberry pi . Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 8. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2013 På størrelsen så er det ingenting som slår en apple tv ( Hvis du ikke velger raspberry pi . Nå er jeg ute etter en pc, ikke en streamingboks eller en boks man ikke får kabinett eller os på Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) jeg vet du helst vil ha ferdigbygget pc, men ingen klarer å slå intel nuc akkurat nå: http://www.youtube.com/watch?v=LnwGy2812nI Det du trenger i tillegg er: Minne SSD Eventuelt WIFI Og et operativsystem av ditt valg. f. eks. XBMC alt du trenger å gjøre er å klikke ting på plass og du er klar EDIT: ooh.. og en slik, faktisk Endret 10. februar 2013 av Stagga89 Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 eller en helt ferdigbygget HTPC Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 eller en helt ferdigbygget HTPC Takk for begge svar. Den første blir litt for mye jobb, og den andre er dyr mtp specs og når man sammenligner med Mac Mini. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 husk at prosessoren i mac mini er en laptopprosessor og dermed ikke i nærheten av en vanlig i5 og at den i min link er en fullverdig stasjonær prosessor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå