Andey- Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Min fars laptop hadde her tidligere problemer med utgående lyd fra HDMI-utgangen. I den forbindelse oppdaterte jeg driverne fra produsent, men da ble lyden helt borte. Lydikonet nede i høyre hjørne (tray icon) har et rødt kryss. Det er en Acer 5738ZG det er snakk om, og status er følgende. Under "Avspillingsenheter" ser alt fint ut, og både HDMI output og Speakers (Realtek HD Audio) ser fint ut. Ved "Enhetsbehandling ligger både nVidia HD Audio og Realtek HD audio drivere og ingen indikerer feil. Når jeg trykker på tray icon, altså lyd-ikonet nede til høyre, så starter windows feilsøking og får meldingen "Lydenhet deaktivert - Problem ikke løst". Utfra mine kunnskaper har jeg etter beste evne forsøkt å løse dette: Forsøkt ulike drivere til Acer 5738ZG, både eldre og nyere versjoner Gjort en rollback på begge drivere Deaktivert og avinstallert begge drivere via enhetsbehandling hvor Windows Update har installert nye drivere automatisk ved restart av pc. Oppdatert til nyeste BIOS Noen som har vært borti samme problem og har løsning eller tips til hva og hvordan dette kan utbedres? Lite lysten på en formatering av pc'en da dette er min fars pc med utallige dokumenter etc. På forhånd takk Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Hallo! Ja, det er alltid kjedelig å måtte gjøre en masse arbeid til ingen nytte ved å formatere hd mv. Nå er det flere ting du kan gjøre, men det ser ut for at det er nyttesløst med det meste, i og med at du har prøvd å reinstallere driverne etc, men der fins en siste utvei, og det er å se på kontrollpanelet i W7- og velg autokjør. Se om valgene står riktig der. Der fins lydvalg for cdrom osv osv. De fleste valgene står på "velg standard". Feks lyden i første valg for lyd cd er win media player. Hvis dette valg er flyttet på, så vil man jo ikke få lyd. Vennligst BmOnline ps: Du sier at det står lydenhet deaktivert, da må du prøve å aktivere den. Det gjør du ved å velge aktiver på egenskaper for gitt lyd. Velger du avspilling og ser hvilken komponent som er deaktivert, så kan du aktivere ved å velge høyreklikk og aktiver. Endret 15. april 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå