N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Ser ut som et bra oppsett det der. 1. Bytt PSU til Corsair HX/AX, OCZ ZT SERIES eller XFX. 2. Bytt CPU kjøler til Noctua NH D14, eller Cooler Master Hyper (en av dem) 3. Bytt til ASUS hovedkort da de ofte har smartere løsninger enn alle andre produsenter. 4. Kabinettet er bare rett og slett laget av plast og bare no drit 5. Se litt på midi tower NZXT kabinettene, de er som oftest bedre. NZXT HALE90 er en solid serie som er minst like god som AX-linja til Corsair Ingenting galt med Havik 120 om man liker utseendet på den Gigabytes Z77-hovedkort ser veldig gode ut. Phantom er ikke dårlig, men det har noen svakheter ja. Endret 26. april 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 1. Bytt PSU til Corsair HX/AX, OCZ ZT SERIES eller XFX. 2. Bytt CPU kjøler til Noctua NH D14, eller Cooler Master Hyper (en av dem) 3. Bytt til ASUS hovedkort da de ofte har smartere løsninger enn alle andre produsenter. 4. Kabinettet er bare rett og slett laget av plast og bare no drit 5. Se litt på midi tower NZXT kabinettene, de er som oftest bedre. 1: Hva gjør dem bedre? Prisen er vel en ting, og jeg så jo på den 750w av OCZ først, men leste noen reviews om NZXT at den ikke var så aller værst. 2:Er de mye bedre? Eller er det pris som avgjør her også? Likte utseende, men det skal jo være inni så det trenger jo ikke ha så mye å si. Men den jeg satte opp fikk bra creds for å være stille og bra. 3: Hvilke smartere løsninger mener du? Har ikke studert med lupe hvordan de er/ser ut, så hadde vært greit å vite. 4: Det at kabinettet er laget av mye plastikk gjør jo egentlig ikke SÅ mye etter min mening. Det skal jo stå for det meste på gulvet uansett. Eller er det noe med andre materialer som gjør andre bedre? 5: Har sett på de også, men tenkte størrelse var bedre i forhold til plass/kjøling etc. På hvilke måter kan midi tower av den være bedre? Bare spør for å få litt bedre overblikk. Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 1. Bytt PSU til Corsair HX/AX, OCZ ZT SERIES eller XFX. 2. Bytt CPU kjøler til Noctua NH D14, eller Cooler Master Hyper (en av dem) 3. Bytt til ASUS hovedkort da de ofte har smartere løsninger enn alle andre produsenter. 4. Kabinettet er bare rett og slett laget av plast og bare no drit 5. Se litt på midi tower NZXT kabinettene, de er som oftest bedre. 1: Hva gjør dem bedre? Prisen er vel en ting, og jeg så jo på den 750w av OCZ først, men leste noen reviews om NZXT at den ikke var så aller værst. 2:Er de mye bedre? Eller er det pris som avgjør her også? Likte utseende, men det skal jo være inni så det trenger jo ikke ha så mye å si. Men den jeg satte opp fikk bra creds for å være stille og bra. 3: Hvilke smartere løsninger mener du? Har ikke studert med lupe hvordan de er/ser ut, så hadde vært greit å vite. 4: Det at kabinettet er laget av mye plastikk gjør jo egentlig ikke SÅ mye etter min mening. Det skal jo stå for det meste på gulvet uansett. Eller er det noe med andre materialer som gjør andre bedre? 5: Har sett på de også, men tenkte størrelse var bedre i forhold til plass/kjøling etc. På hvilke måter kan midi tower av den være bedre? Bare spør for å få litt bedre overblikk. 1. Har hørt langt mer positive ting med OCZ ZT SERIES enn NZXT f.eks og samme med de andre PSU'ene jeg nevnte. 2. Noctua har fått masse skryt av å være VELDIG stille og bra. En av de beste luftkjølerene i markedet og et par hakk bedre enn den du valgte. 3. Hmm.. ting som hjelper deg med å koble f.eks frontpanel greiene lettere.. og sikkert andre ting.. det med frontpanel (front led osv..) er en av de vanskeligste greiene ved å bygge selv og ASUS har en liten greie som gjør det veldig enkelt 4. Har du sett på Corsair 650D/Corsair 600T f.eks? Eller NZXT Tempest/ Phantom 410? som regel større vindu, mindre vekt og lite med plast 5. Big tower er ganske unøvdenig spør du meg.. Midi tower holder _MASSEVIS_ og får plass til det meste Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 1. Har hørt langt mer positive ting med OCZ ZT SERIES enn NZXT f.eks og samme med de andre PSU'ene jeg nevnte. 2. Noctua har fått masse skryt av å være VELDIG stille og bra. En av de beste luftkjølerene i markedet og et par hakk bedre enn den du valgte. 3. Hmm.. ting som hjelper deg med å koble f.eks frontpanel greiene lettere.. og sikkert andre ting.. det med frontpanel (front led osv..) er en av de vanskeligste greiene ved å bygge selv og ASUS har en liten greie som gjør det veldig enkelt 4. Har du sett på Corsair 650D/Corsair 600T f.eks? Eller NZXT Tempest/ Phantom 410? som regel større vindu, mindre vekt og lite med plast 5. Big tower er ganske unøvdenig spør du meg.. Midi tower holder _MASSEVIS_ og får plass til det meste NZXTs HALE90 og HALE82-serie er begge veldig gode. Om TS ønsker å gå for disse for utseendets skyld er det ingenting galt med det. NZXT Havik 120 er også en veldig god luftkjøler. Nope, stemmer ikke. Z77-linja fra Gigabyte er meget god. Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 1. Har hørt langt mer positive ting med OCZ ZT SERIES enn NZXT f.eks og samme med de andre PSU'ene jeg nevnte. 2. Noctua har fått masse skryt av å være VELDIG stille og bra. En av de beste luftkjølerene i markedet og et par hakk bedre enn den du valgte. 3. Hmm.. ting som hjelper deg med å koble f.eks frontpanel greiene lettere.. og sikkert andre ting.. det med frontpanel (front led osv..) er en av de vanskeligste greiene ved å bygge selv og ASUS har en liten greie som gjør det veldig enkelt 4. Har du sett på Corsair 650D/Corsair 600T f.eks? Eller NZXT Tempest/ Phantom 410? som regel større vindu, mindre vekt og lite med plast 5. Big tower er ganske unøvdenig spør du meg.. Midi tower holder _MASSEVIS_ og får plass til det meste NZXTs HALE90 og HALE82-serie er begge veldig gode. Om TS ønsker å gå for disse for utseendets skyld er det ingenting galt med det. NZXT Havik 120 er også en veldig god luftkjøler. Nope, stemmer ikke. Z77-linja fra Gigabyte er meget god. 1. Har hørt langt mer positive ting med OCZ ZT SERIES enn NZXT f.eks og samme med de andre PSU'ene jeg nevnte. 2. Noctua har fått masse skryt av å være VELDIG stille og bra. En av de beste luftkjølerene i markedet og et par hakk bedre enn den du valgte. 3. Hmm.. ting som hjelper deg med å koble f.eks frontpanel greiene lettere.. og sikkert andre ting.. det med frontpanel (front led osv..) er en av de vanskeligste greiene ved å bygge selv og ASUS har en liten greie som gjør det veldig enkelt 4. Har du sett på Corsair 650D/Corsair 600T f.eks? Eller NZXT Tempest/ Phantom 410? som regel større vindu, mindre vekt og lite med plast 5. Big tower er ganske unøvdenig spør du meg.. Midi tower holder _MASSEVIS_ og får plass til det meste NZXTs HALE90 og HALE82-serie er begge veldig gode. Om TS ønsker å gå for disse for utseendets skyld er det ingenting galt med det. NZXT Havik 120 er også en veldig god luftkjøler. Nope, stemmer ikke. Z77-linja fra Gigabyte er meget god. 1. Jo, de er sikkert gode, men jeg har aldri hørt mye om NZXT sine PSU'er, men mye mere skryt av PSU'ene jeg nevnte.. Han kan sikkert velge de han har valgt, jeg fraråder han ikke elns, bare tipser 2. igjen, har hørt LANGT mere postive ting om d14 en NZXT sine CPU kjølere.. personlig ville jeg gått for Noctua d14, pga MASSE skryt 3. Hmm.. er ikke helt sikker, men det jeg vet er at gigabyte ikke gjorde bra på andre linjer.. da var det asus det gjadt.. men kan hende gigabyte har fått smartere løsninger de og nå. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Javel, da har jeg gjort noen omrokeringer, byttet ut kjøler, strøm, HK, og kabinett. Ikke store forskjellen i pris, ett par hundre kr mindre, og forhåpentligvis ikke dårligere. HK: Ikke sikker på hva som var forskjellen på LE og LX versjonene, så la til det billigste, ettersom det i bunn og grunn er samme kort. Eller? SSD: Jeg valgte den "Bulk" versjonen. Det blir ikke noe problem det med tanke på installering inn i kabinett og med kabler og slik? (Ettersom det bare er SDD i boksen). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ingen problemer her heller nei. Store fulltower kjøler vanligvis dårligere siden du får større avstander for luften å flytte seg og det derfor lettere skapes varmelommer. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Skjønner. Da kan det sikkert være greit med midi ja. Utseende er stort sett det samme uansett. Men skulle likt å sett Havik 120 satt opp mot Noctua kjøleren. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2652&page=5 ca 5°C forskjell når 150W kjøles, 3°C når du kjøler 85W. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Ahh, hørtes ikke ille ut det. Men jeg får se. 100kr skiller de to uansett, så det får bli som det blir. Er det stor forskjell på støynivå på dem? Endret 26. april 2012 av Nixxy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Står 6dB på testen, det er jo bare å åpne den opp og søke gjennom? Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Dårlig formulert spørsmål. Det jeg egentlig skulle spørre om, var om man hører stor forskjell på på de 6 dB. For hvis de kjøler sånn ca like bra, og temp/dB forskjell er så liten, kan det være like greit å gå for den billigste. Endret 26. april 2012 av Nixxy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Desibel er logaritmisk, og skalaen fungerer slik at 10dB (10 ganger så høyt støynivå) oppleves som dobbelt så bråkete. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Ja det stemmer det. Men om den bare er 6 ganger så bråkete som Noctuaen, og den er ganske stille, så er vel ikke det all verden. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Men jeg tror jeg bare dropper å tenke på det og bare velger en når jeg skal bestille. Er ikke så stor forskjell i mine øyne, så jeg blir sikkert fornøyd uansett. Takker uansett for at du tar tiden å svare på spørsmålene mine. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Alt av deler er nå bestilt, og jeg gleder meg allerede som en liten unge til å starte byggingen. Det som er igjen er bare skjermkort, og der er det litt usikkerhet enda. http://www.komplett....aspx?sku=743413 Denne ble nevnt som ett bra kort til prisen, og bra OC muligheter. Men etter litt snoking og graving fant jeg http://www.komplett....aspx?sku=743410 Nå har ikke jeg mulighet til å kjøpe GPU før litt uti/slutten av mai, så jeg holder meg åpen så lenge. Men i mellomtiden tenkte jeg kunne høre litt om 7970 kortet til HIS. Hvordan er dette kortet? Er det verdt de 700kr mer enn det 7950 koster? Klokker det bra, altså godt forbi GTX 680? Eller vil det være like "bra" å kjøpe 680 da, ettersom tilgjengeligheten blir bedre utover mai? En del spm. men håper noen tar seg tid. Edit: Lette også etter noen tester/reviews av HIS 7970, men fant ingen i det hele tatt. Er det fordi det er helt nytt? Endret 30. april 2012 av Nixxy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Like greit å kjøpe et GTX 680 når du først er såpass høyt oppe i pris i mine øyne, og det kommer fra en som sitter med 7970. Et 7970 vil kanskje gi 5% ekstra ytelse over et 7950 når begge er overklokket, men det er vanskelig å forsvare prisen for et 7970 om du ikke har planer om full vannkjøling med en custom loop. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Full vannkjøling med en custom loop har jeg nok ikke noe planer om nei. Så om du syns jeg da heller burde glimte over på 680 i stedet om jeg velger å gå for den prisklassen, så er det nok mulig jeg heller gjør det. Hvilket av dem er det som er "best" med tanke på kjøler etc. om jeg vil OC det bittelitt? Vet det er som å skyte i mørket, men med tanke på 670 og slik, hvor langt under 680 er det antatt at de vil ligge? På linje med 7970 for eksempel? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det skal rulles ut en haug med forskjellige 680-kort i de neste ukene, så det er vanskelig å si noe om 680 og best nå. ASUS har en "DirectCU 2"-variant som virker lovende, ellers er det bare referanse-modeller. 670 havner nok et sted mellom 7950 og 7970 avhengig av hvilke spill som testes. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Skjønner, da får jeg nesten bare vente å se hva som skjer fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå