Gå til innhold

[Løst] Flerskjermsløsning over to grafikkort

wthell

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å sette opp en flerskjermsløsning over to grafikkort. Grafikkortene jeg har er et NVidia GTX260 og et NVidia Geforce 8600 GTS.

Mitt spørsmål er da, er det mulighet for å sette opp en flerskjermsløsning over to grafikkort, hvor da hovedskjermen som jeg spiller på drives av GTX260-en og de "sekundære" skjermene drives av 8600 GTS-en?

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det, så "mister" du tilgangen til flere videoutganger om du aktiverer SLI, dette har noe med måten grafikkprosesseringen skjer.

Løsningen jeg tenker på er ikke SLI-enabled, og med to ulike kort.

Ser ut til at jeg bare får prøve meg fram :p

Takker for svar, vil poste resultatet når jeg får kommet meg så langt :)

Lenke til kommentar

Det bør gå - jeg vet jeg fikk til skjermer over flere kort med GTS 250 og innbygd GPU på et nVidia basert hovedkort. Samme gjorde jeg på Z68 hovedkortet mitt for noen dager siden. I alle tilfellene kjørte jeg tre stk skjermer.

Intern GPU + ekstern eller 2 eksterne skal ikke ha noe å bety.

Lenke til kommentar

Det vil gå, men du får ingenting ala Surround Gaming eller Eyefinity da må du bruke en Soft TH eller Soft Tripple Head som er programvare for å få til dette.

Og ytelsen er drastisk forskjellig fra Eyefinity typen til Soft TH.

Ingenting er i veien for å drifte flere skjermer på skrivebordet og muligens strekke de over flere skjermer, det skal la seg gjøre med den billig løsningen.

Bare husk at oppsettet MÅ gjøres i OSet og ikke i kontrollpanelet for skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager sent svar, men fikk for en stund siden flerskjermløsningen opp og gå.

Ble et rimelig pent oppsett, og stortrives med det.

Kjører venstre og høyre skjerm på 8600GTS og midtskjermen på GTX260, funker som snus! Null snag i spillene jeg spiller på denne gamle riggen (Eks. Fear 2 og Assassins Creed Brotherhood på full måkkings)

Riggen inneholder nå en AMD Athlon x2 5000+, 4GB ram og de to ovennevnte grafikkortene.

Takk for alle svar i tråden :)

post-208749-0-40684300-1336052553_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...