Gå til innhold

Bowers & Wilkins P5 til Android?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd, og sett på headsett over lengre tid, og kommet frem til at B&W P5 gir den beste lyden jeg har hørt fra et headsett. De gir en klokkeklar lyd, noe ikke alle headsett kan tilby.

Jeg hører på rock, og er derfor ikke på jakt etter noe Beats, eller andre headsett som overdriver på bassen. Så vær så snill og hold anbefalinger av andre produkter utenfor dette emne.

Men tilbake til hva jeg egentlig vil ha svar på.

Jeg har sett på mange tester, videoer på YouTube etc, hvor alle har hatt en iPhone de har testet den på. Jeg har også sett at headsettet er spesiallaget for iPhone, men ser at det også følger med en ledning som vil funke på andre telefoner også.

Så det jeg lurer på er: Hvordan funker dette headsettet på Android telefoner? Gjør den andre ledningen jobben sin? Og funker ledingen med fjernkontroll bare på iProdukter, eller funker den på alle produkter?

Vennligst svar meg på dette, i og med at jeg skal kjøpe nytt headsett snart, og er da avhengig av at disse vil funke på min nykjøpte Android telefon.

PS: Vennligst ikke post reklame for f.eks Beats, iPhone og/eller andre produkter, i og med at jeg ikke vil ha et produkt som enten fokuserer på musikk med mye bass, eller som de fleste fjortiser går rundt med for å vise seg frem.

M.V.H SPAAACE

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd P5 på Galaxy S2 og kan bekrefte at ledningen med fjernkontrollen fungerer til skifte av musikkspor ( bruk Headset controller appen fra markedet). Har ikke prøvd om den fungerer til samtaler.

Takk.

Det var vel det jeg lurte på med tanke på at jeg ikke har så veldig lyst til å ta opp telefonen, låse den opp, og så pause musikken, bare for å svare på et spørsmål. Da er det som regel enklere å ha en pauseknapp å trykke på.

Jeg bryr meg ikke om mikrofonen funker på en Android telefon, bryr med bare om at pause og skifting av spor funker.

Da håper jeg bare at fjernkontrollen også funker på Galaxy Nexus.

Hvilken app er det du mener egentlig?

Jeg søkte opp på Play Store, men fant mange headset controller apper.

Er det eventuelt en av disse?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kober.headsetbutton&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5rb2Jlci5oZWFkc2V0YnV0dG9uIl0.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.ibetyoudid.headsetvolume&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsIm9yZy5pYmV0eW91ZGlkLmhlYWRzZXR2b2x1bWUiXQ..

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.jays.headsetcontrol&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsInNlLmpheXMuaGVhZHNldGNvbnRyb2wiXQ..

Hvis det ikke er en av disse, vennligst send meg en link til riktig app.

Uansett. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål jeg har lurt litt på i etterkant:

Hvordan funker disse på PC?

Er det god lyd, eller er det dårlig (som f.eks in-earbuds som følger med mobilen, hvor du som regel må holde pause knappen inne for å høre stemmene)?

Dette er noe jeg må ha svar på, for hvis B&W P5 ikke funker optimalt på PC, så er det ikke vært kjøpet.

Lenke til kommentar

Har disse selv og de fungerer fint med alt jeg har av lydutstyr. Vet ikke helt hva du mener med spørsmålet om de gir god lyd. Kan iallefall si at de fungerer veldig bra mot pc da de er relativt lettdrevne. Bruker man iphone-kabelen mot pcen så kan dette lage litt kluss (iallefall i min erfaring), så da må man gjerne bytte kabel. Medieknappene fungerer ikke med pc.

I forhold til generell lydkvalitet så må jeg si meg veldig fornøyd. Anbefaler selvsagt at du bruker et skikkelig lydkort eller en USB-DAC for å mest ut av whatever lydutstyr du kjøper. Selv bruker jeg Fiio E10, som er en rimelig usb-dac/hodetelefonforsterker. Men man kan fint bruke det med et vanlig, integrert lydkort, bare så det er sagt.

Ellers veldig behagelige å bruke over tid og den passive lyddempingen fungerer bra i kontormiljø.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

B&W P5 vil da bli de hodetelefonene jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe.

Eneste som nå faktisk hindrer meg er mangel på penger etter en nylig innkjøpt mobil.

Heldigvis er det ikke lenge til bursdagen min, og av erfaring så kommer jeg nok til å få noe penger.

Takk til alle som har delt sine erfaringer, og som i mine øyne har anbefalt dette produktet.

Den dagen jeg har råd vil hodetelefonene ligge i en pakke på postkontoret ;)

Men en ting til.

Har disse selv og de fungerer fint med alt jeg har av lydutstyr.

Hvor kjøpte du hodetelefonene.

Billigste jeg fant var på cdon.com og koster litt over 2000.

Så hvis du vet om et sted disse selges billigere, så vil jeg gjerne høre fra deg.

Lenke til kommentar

Kjøpte mine i England for ca 2500kr. Synes CDON hadde en veldig fin pris på dem :-)

Takk for svar.

B&W P5 vil da bli de hodetelefonene jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe.

Eneste som nå faktisk hindrer meg er mangel på penger etter en nylig innkjøpt mobil.

Heldigvis er det ikke lenge til bursdagen min, og av erfaring så kommer jeg nok til å få noe penger.

Takk til alle som har delt sine erfaringer, og som i mine øyne har anbefalt dette produktet.

Den dagen jeg har råd vil hodetelefonene ligge i en pakke på postkontoret ;)

Men en ting til.

Har disse selv og de fungerer fint med alt jeg har av lydutstyr.

Hvor kjøpte du hodetelefonene.

Billigste jeg fant var på cdon.com og koster litt over 2000.

Så hvis du vet om et sted disse selges billigere, så vil jeg gjerne høre fra deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...