Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Våknet opp blind

Eloquent

Anbefalte innlegg

Fikk høre at moren min i dag våknet opp blind på ett øye, men at synet etter en stund kom tilbake igjen. Hun var ikke 100% blind, men synet hennes var sinnsykt "blurry"/uklart. Jeg har mine egne tanker om hva dette kan være, men spør her ifall noen har erfaring/andre forslag.

Edit: kan legge til at hun ikke merket noe smerte.

Endret av Eloquent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Dette høres ut som grå stær! spessielt når du nevner synet ble "blurry"/uklart, ved grå stær vil personen opplevede som uklart «som i tåke». . I tillegg reduseres kontrastevnen. Hvis hun har gått med dette lenge kan du skimte en grå skygge bak pupilen. Du må overbevise henne om å dra til legen!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette høres ut som grå stær! spessielt når du nevner synet ble "blurry"/uklart, ved grå stær vil personen opplevede som uklart «som i tåke». . I tillegg reduseres kontrastevnen. Hvis hun har gått med dette lenge kan du skimte en grå skygge bak pupilen. Du må overbevise henne om å dra til legen!

Ah, skal prøve å sjekke øyet hennes snarest for å se etter om det er noe på/i øyet som ikke skal være der.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er grå stær (katarakt), for den utvikler seg langsomt over tid. Jeg tenkte med en gang på diabetes. Ved Diabetes Retinopati får man blødninger på netthinnen som gjør en blind for en periode. Noen få mennesker opplever å bli helt blinde som følge av blødningene fordi det danner seg mye arrvev på netthinnen.

Det andre jeg tenkte på, var Aldersrelatert Makula Degenerasjon. Denne finnes i våt og tørr type, men jeg vet for lite om AMD. Det jeg vet, er at skarpsynet kan bli dårligere mens sidesynet kan være noe bedre.

... Jeg kan litt om dette siden jeg jobber med nylig blitte blinde og svaksynte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...