Eloquent Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Fikk høre at moren min i dag våknet opp blind på ett øye, men at synet etter en stund kom tilbake igjen. Hun var ikke 100% blind, men synet hennes var sinnsykt "blurry"/uklart. Jeg har mine egne tanker om hva dette kan være, men spør her ifall noen har erfaring/andre forslag. Edit: kan legge til at hun ikke merket noe smerte. Endret 15. april 2012 av Eloquent Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Dette blir bare vill gjetning, men det kan være alt fra hvordan hun har ligget på puten mens hun sov (press på synsnerven), til grå stær eller allergisk reaksjon på et eller anna. Enig med hun over her, få med hu mor til legen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Kanskje en liten blodpropp? Ærlig talt vet jeg ikke. Send henne til legen NÅ, i stedet for å henge på forum. Det kan forverre seg. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Kanskje det er netthinneavløsning, pappa hadde lignende problem, og da må han fort til legen og sykehus for å feste den igjen. Bare få gjort det fort! http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1671&Itemid=77 Lykke til! Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Hun er for sta til å dra til legen med det med mindre det skjer igjen, dessverre. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) - Endret 29. juli 2017 av th1nk Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Dette høres ut som grå stær! spessielt når du nevner synet ble "blurry"/uklart, ved grå stær vil personen opplevede som uklart «som i tåke». . I tillegg reduseres kontrastevnen. Hvis hun har gått med dette lenge kan du skimte en grå skygge bak pupilen. Du må overbevise henne om å dra til legen! 2 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Kanskje gråstær.. Men ser øyet normalt ut eller er det på en måte noe som "lekker" på det hvite i øyet? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Av og til så ser jeg veldig dårlig når jeg våkner på morgenen, synen er veldig uklar og "blurry". Men det går fort over etter at jeg har gnugget med i øynene en stund og fått litt iskaldt vann i trynet. Anonym poster: 88c6656a1656b7934807a65bd1f4b0d7 1 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 12. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2012 Dette høres ut som grå stær! spessielt når du nevner synet ble "blurry"/uklart, ved grå stær vil personen opplevede som uklart «som i tåke». . I tillegg reduseres kontrastevnen. Hvis hun har gått med dette lenge kan du skimte en grå skygge bak pupilen. Du må overbevise henne om å dra til legen! Ah, skal prøve å sjekke øyet hennes snarest for å se etter om det er noe på/i øyet som ikke skal være der. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Dette hender av og til med meg også. Spesielt hvis jeg sovner på sofaen, da er synet uklart/blurry en stund etterpå. Jeg vet ikke hva det kommer av. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Haha. Det har kun skjedd med meg da jeg sovnet på fest en gang. Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Jeg tviler på at det er grå stær (katarakt), for den utvikler seg langsomt over tid. Jeg tenkte med en gang på diabetes. Ved Diabetes Retinopati får man blødninger på netthinnen som gjør en blind for en periode. Noen få mennesker opplever å bli helt blinde som følge av blødningene fordi det danner seg mye arrvev på netthinnen. Det andre jeg tenkte på, var Aldersrelatert Makula Degenerasjon. Denne finnes i våt og tørr type, men jeg vet for lite om AMD. Det jeg vet, er at skarpsynet kan bli dårligere mens sidesynet kan være noe bedre. ... Jeg kan litt om dette siden jeg jobber med nylig blitte blinde og svaksynte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå