Eudoxos Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg har en eldgammel TV (14" CRT) som jeg har lyst å bytte ut med en liten TV-tuner som kan sende bildet videre til 26-tommeren min og lyden videre til forsterkeren. Signalet jeg får i veggen er av god, gammel analog type. Om bildeutgangen er HDMI eller DVI (eller VGA for den saks skyld) er ikke så nøye. Mine krav er at boksen er liten og billig. Jeg orker ikke å betale mer enn 500,- for noe slikt, det er tross alt TV (så forrige årtusen, lizzm). Noen som vet om en dings som passer beskrivelsen? :-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Tror det kan bli vanskelig å finne. Analog TV er kompositt, er liten grunn til å lage en slik boks med digital utgang. Analoge tunere er stort sett forsvunnet fra markedet. Kanskje en USB tuner til PC kan være et alternativ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353543 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Jeg hadde en sånn, før jeg solgte den på QXL. Den hadde flere analoge innganger, som VGA, analog TV-tuner, composite) og VGA-utgang. Poenget var å kunne bruke PC-skjerm som TV. Analog lydutgang hadde den også. Har sett mye TV på PC-skjerm med den, eller spilt GameCube. Min boks het noe sånt som TRUST POP VIEW. Husker ikke helt. Fjernkontroll hadde den også. Nå har jeg en flatskjerm-TV, som av-og-til også brukes som PC-skjerm. Les mer her: http://www.hardware.no/artikler/trust-combi-tv-pc-pop-view/4308/4 Endret 15. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Eudoxos Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Takker for svar. Hårek: VGA (D-sub) ut hadde også gått fint, signalet er jo analogt i utgangspunktet, så som du sier er det ikke noe poeng i å digitalisere det. Jeg har sett litt på slike USB-løsninger. Tingen er at jeg har egentlig ikke noe interesse av å kjøre dette gjennom datamaskinen min, og jeg frykter at det blir litt stress med drivere og den slags i Linux. Og jeg orker ikke bruke mye penger og iallfall ikke mye tid for å få til dette, da lever jeg heller et lykkelig liv uten TV. Men det gjør meg fortsatt litt vondt å kaste TV-en uten å skaffe et bedre alternativ, når jeg tross alt har signal i veggen. Mannen med ljåen: Dette er nok akkurat hva jeg er ute etter. Ser at den artikkelen er fra 2004, og at produktet naturligvis ikke er å få tak i lenger, ikke engang på eBay. Ser heller ikke ut som om Trust har noen tilsvarende produkter i dag. Det finnes helt sikkert andre, lignende greier fra andre produsenter, så jeg får vel google på og se hva jeg finner. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Kan du ikke bare for enkelthets skyld kjøpe en TV, og bruke den som både TV og PC-skjerm? Jeg har en billig 22" TV fra Samsung. Grei nok som PC-skjerm også. TVen har innganger for tuner, HDMI, VGA og analog. Lenke til kommentar
Eudoxos Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 Jeg kan jo, men det kommer ikke til å skje, siden jeg stadig har bedre ting å bruke pengene mine på. Jeg har allerede en skjerm som fungerer utmerket, og det største poenget med å skaffe en liten tuner er å spare plass til andre ting. Foreløpig ser det litt ut som denne saken ender med å opprettholde status quo, eller at jeg gir bort eller kaster TV-en uten noen TV-erstatning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå