Patrick123 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hei. På universitetet hvor jeg studerer har de fagkoder delt opp etter "nivå", altså 1000, 2000, 3000 osv. Fag på 2000-nivå er "tyngre" enn fag på 1000-nivå, osv. På vårt studieprogram var det lagt opp sånn at vi fikk et 2000-fag rett over jul på det 2. semestret. Vi hadde da før jul kun hatt ex.phil og ex.fac samt et 1000-fag. Vi var alle helt nye på universitetet og syntes det var rart at vi fikk et 2000-emne rett etter jul, spesielt da vi senere det semestret også hadde to andre 1000-emner. Husker jeg ikke feil så ble den beste karakteren for noen på dette faget en C, resten var fordelt på D, E og stryk. Jeg lurer på om det er mulig å klage da vi mener det er helt feil sammensetning av fag, vi hadde ganske enkelt ikke kompetanse nok på det tidspunktet til å ha det faget. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Nei. Fagsammensetningen ved et studieprogram fastsettes riktignok ved vedtak (typisk studiedekanens eller universitetsstyrets/høgskolestyrets), men dette er ikke et vedtak som kan påklages av den enkelte student. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå