Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pris på billett vil sannsynligvis være 1037kr med gebyr, 990kr uten.

- pass på å følge med på Geekevents for å sjekke om det er sin tur til å kjøpe, mange tabber seg ut her fordi Geekevents ikke klarer å sende deg mail når det er din tur, så du kan fort ende opp uten billett hvis du ikke følger med.

- en sekketralle kan være hendig når du skal inn og ut av skipet

- en hylle er veldig praktisk å ha

- ta med deg vann eller vannflaske! veldig digg hvis du legger flaskene i fryseren natta før natta før du drar, iskaldt vann er godt velkommen :)

- noe godt å sove på er nødvendig hvis du skal sove i skipet, det samme er øreplugger, funker også fett med in-ear øreplugger til musikk. det trengs for en god natts søvn.

- ta en tur innom DC++, TG er ikke TG uten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hylle kan du enten kjøpe på Ikea eller lignende sider, eller du kan lage selv.

Hylla må holde målene på 80 cm lengde x 60 cm dybde.

Jeg har laget et konsept til hylla mi, hvor det er plass til to personer, så målene er 160 cm lengde x 60 cm dybde.

Du kan se det i denne tråden: http://www.diskusjon...owtopic=1428614

Du kan godt si hva du syns om den, eller si hva som burde forbedres/endres på.

Hvis du skal kjøpe på Ikea eller lignende butikker, så må du huske at hylla må passe målene du har til rådighet på TG. Du må også huske på at hylla må ha plass til skjermen din, PC-en din, og eventuelt høyttalere, mat og drikkevarer, og sovepose/ett eller annet du kan sove i/på.

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar
Konstruksjoner skal ikke overstige størrelser i bredde og dybde enn den du/dere har fått tildelt. Maks størrelse på konstruksjoner for 1 stk. deltager er 80 cm i bredde og 55 cm i dybde (Konstruksjoner skal ikke være til hinder for kabler o.l. som blir ført på bordradene) Husk! Dette er utvendige mål på konstruksjonen!
Lenke til kommentar
Konstruksjoner skal ikke overstige størrelser i bredde og dybde enn den du/dere har fått tildelt. Maks størrelse på konstruksjoner for 1 stk. deltager er 80 cm i bredde og 55 cm i dybde (Konstruksjoner skal ikke være til hinder for kabler o.l. som blir ført på bordradene) Husk! Dette er utvendige mål på konstruksjonen!

Dette var rart, for jeg har lest før på gathering.org og på forumer, og sett på andre hyllekonstruksjoner, hvor da vi har fått oppgitt 80x60.

Etter å ha lest ditt innlegg så sjekket jeg selv på gathering.org og så at det var 80x55, noe som jeg syns er veldig rart, så mest sannsynlig har de endret på dette.

I mitt hyllekonsept, så lastet jeg ned et bord som jeg fant på nettet, som kunne legges inn i Google SketchUp (som jeg brukte for å lage hylla), og målene på det bordet var beregnet på åtte personer, og var 80x60 per person.

Jeg får da følge opplysningene på gathering.org og endre på målene på hylla mi.

Får eventuelt sende en mail til gathering.org og få en klarhet i dette.

Men takk for at du ga meg denne informasjonen, for hvis jeg ikke hadde fått med meg dette, hadde det blitt noen klager på TG13 ;)

Lenke til kommentar

min hylle er 78.5x55, litt godt å ha bittelitt ekstra plass, spesielt til ledningene bak, det var mange problemer med ledningene våre, og vi måtte til å fikse bak der flere ganger fordi strømmen gikk.

en annen ting er at hvis du skal ha hyller er det fint å være tidlig ute, hvis noen har satt opp hylle på andre siden av bordet ditt når du skal legge kabler og sånt blir det bare herk, synes synd på de som hadde hylle på andre siden av våres :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

det er fint å sjekke kartet som ligger på side 17 i forumets TG 12 tråd (tror det er side 17, eller så er det noe i nærheten av det), da kan du finne ut hvor nærme du er switchen, da trenger du liksom ikke ta med 10 meter lang kabel hvis du sitter rett på den

i tillegg er det trådløst nett hvis du har med bærbar PC også

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Nettverkskabel må du ha med, selv om komplett har delt ut de siste 2 årene, og den bør være over 10 meter lang. Switch trenger du ikke hvis du ikke skal koble mer enn en maskin på nett av gangen, da alle får en port i switchen på bordet.

Du skal ikke under noen omstedigheter ha med deg en swich , en hub kan du selv ha men en hver form for "smart" nettutstyr gjør så tec sender folk fra sec på jakt etter deg :p

Lenke til kommentar

Du skal ikke under noen omstedigheter ha med deg en swich , en hub kan du selv ha men en hver form for "smart" nettutstyr gjør så tec sender folk fra sec på jakt etter deg :p

Var selvfølgelig hub jeg mente, my mistake..

Edit: og hvorfor ikke quote fyren jeg svarte som nok har mer bruk for svaret enn det jeg har? :p

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

1990 ringte, de vil ha hubben sin tilbake.

switch er helt ok sålenge den står i unmanaged, evnt bare en dum switch.

Lenke til kommentar

1990 ringte, de vil ha hubben sin tilbake.

switch er helt ok sålenge den står i unmanaged, evnt bare en dum switch.

Dette stemmer igrunn ikke.

Alt av managed deltakerutstyr vil vi ikke ha. Grunn til dette er at f.eks D-link svitsjer er så skutt i hodet (CPU-en? :p) at de blokkerer BPDU per default. Detter gjør at når deltakerer er lure og kobler to kabler mellom sin svitsj, og svitsjen på bordet oppstår det en loop, som kverker nettet på den raden.

Men kort og greit, lager du ikke problemer for andre, kommer ikke vi i tech: og lager problemer for deg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at fok har laget loops i nettverk jeg har satt opp for lans, men aldri skjedd noe mer "spennende" enn at problemporten har blitt auto-disablet av STP og jeg har fått varsel om og sjekke config.

Har jeg gjerne ikke prøvd med dårlige nok switcher? :)

Eneste problemene jeg har hatt med d-link er egentlig mass-recalls fra dårlig kvalitetskontroll/design, de som faktisk funker har vært solide.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at fok har laget loops i nettverk jeg har satt opp for lans, men aldri skjedd noe mer "spennende" enn at problemporten har blitt auto-disablet av STP og jeg har fått varsel om og sjekke config.

Har jeg gjerne ikke prøvd med dårlige nok switcher? :)

Eneste problemene jeg har hatt med d-link er egentlig mass-recalls fra dårlig kvalitetskontroll/design, de som faktisk funker har vært solide.

For at STP skal oppdage loops, så er BPDU-ene nødt til å komme rundt. Kommer de rundt, oppdager svitsjen loopen, og shutter en av portene, og da er det ingen problem. Men når spanningtree ikke finner loopene er det veldig få muligheter du har (som ikke bruker mye cpu) til å detektere loopene, og du har da en skikkelig loop, som kan bringe ned kjernerouterne dine.

Og for all del, D-link virker til vanlig pakkedytting. De har bare veldig skadd default-config...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...