Lorot Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Hei! Jeg har søkt meg inn på Økonomi og administrasjon til høsten, førstevalget mitt er for øyeblikket Kristiansand. Jeg har en god kompis der, og det virker som en veldig fin plass å bo, jeg er blitt veldig fasinert av plassen Det jeg tenker mest på for øyeblikket er om jeg skal putte Grimstad eller Bø på andrevalget, siden jeg ikke er sikker på om jeg har høyt nok snitt for å komme inn i Kristiansand. Det varierer jo fra år til år, men man vet aldri. Jeg kommer fra Telemark, så jeg er jo kjent med det meste Bø har å tilby, bortsett fra studentmiljøet. Bø er en kjempefin plass, men samtidig er jeg litt eventyrlysten, og litt lei plassen kanskje. Jeg har søkt litt rundt på dette, men har ikke funnet så mye fyldig informasjon. Jeg lurer da på hvordan studentmiljøet er i Bø? spesielt om det er noen som har bodd i Telemark, som kanskje har fått ett nytt syn på Bø etter å ha startet på høyskolen. Bø har jo en god del rånere, jeg for min del er litt lei disse menneskene, men det er vel ikke bare rånere på høyskolen? ^^(Jeg prøver ikke å fornærme noen, men jeg er ikke akkurat råne-typen, eller hva jeg skal kalle det). Er interesert i det du har å fortelle selv om du ikke er herifra heller. Også lurer jeg da på Grimstad, er det en fin plass? er det nok å finne på der? er studentmiljøet bra? og hvordan er lokalbefolkning? Setter pris på mer informasjon om du har det og! Egentlig det samme om Kristiansand, kanskje jeg forandrer mening om førstevalget. Jeg er jo ikke så kjent der heller, såvidt vært der. Men hvordan er studentmiljøet og lokalbefolkningen, ting å finne på? Eller annet . Kameraten min som bor i Kristiansand er fra Telemark selv, og har bare sagt positivt om Kristiansand, men Grimstad mente han var ganske "lame"... Han går ikke på universitetet selv. Jeg har jo hørt med han om lokalbefolkningen og fritid, men han er litt spesiell, så hadde vært kjekt å hørt hva andre mener og Jeg har fram til 1 juli å omprioritere på ønskene mine. Setter pris på all tilbakemelding, takk! Endret 15. april 2012 av Lorot Lenke til kommentar
Lykke-lita Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Jeg studerte ett år i Bø, og studentmiljøet der er bra Men jeg studerte ikke økonomi, så vet ikke hvordan det er. "Alle" studentene synes vel rånerne er teite, men sånn er det bare.. Etterhvert tenker man ikke så mye over det. Bø er fortsatt Bø, men det er en fin plass å studere. Anbefaler deg å flytte til Bø, hvis det blir valget. På den måten får du lettere nye venner tror jeg, og bli med på fadderordninger osv i starten, da tror jeg du får en bra tid i Bø De andre plassene har jeg ingen kjenskap til. Lykke til med valget! Endret 15. april 2012 av Lykketroll2 Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Heisann. Har bodd i Grimstad i 20 år nå, og tar matematikk som et emne på UiA her nå. Campus her er veldig fint, og det er masse av "events", fester og lignende som andre studenter arrangerer. Vil si selve byen er fin, spesielt om sommeren når du kan ta en båt ut til øyene rett utenfor byen. Men ikke regn med bra nattliv på byen her. Om du ser bort fra BlueBox, som studentene vanligvis holder seg på, er det bare to andre utesteder, og en av de er 20+, pluss noen koselige restauranter som holder oppe sent i helgene. Og Kristansand ligger jo bare en 30 min biltur unna, så er ikke altfor vanskelig å ta seg en kveldstur dit. Innbyggerene her er hyggelige og greie. Men vi har en del "harry" folk, og rånere. De kommer hovedsakelig fra plasser som Fevik og Landvik, som ligger litt utenfor Grimstad. Men som student så kommer du ikke til å legge så altfor mye merke til disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå