aita Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Her er bildet som er online. Her er det lastet opp her: Lenke til kommentar
aita Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Trur kaanskje jeg har funnet litt av svaret selv, uten å vite hvordan jeg kan løse det. Når jeg høyreklikker og velger egenskaper -> detaljer står det enten ingenting eller "uten kalibrering" under fargevisning. Det er fra rawfiler. Redigerer jeg jpg filen og lagrer den, står det sRGB under fargevisning. Kan det ha noe å si? Hvordan løser jeg det? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Bildet du viser er i Adobe-RGB, tror feilen ligger der, når du er ferdig med redigeringen og skal eksportere bildet må du huke av for s-RGB. Endret 15. april 2012 av Nautica Lenke til kommentar
aita Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Tusen tusen takk! Men når sRGB allerede er valgt i photoshop, og det tydeligvis ikke har noe å si, hvordan får jeg bildet om til sRGB? Assign to profile? eller Convert to profile f.eks? Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Tusen tusen takk! Men når sRGB allerede er valgt i photoshop, og det tydeligvis ikke har noe å si, hvordan får jeg bildet om til sRGB? Assign to profile? eller Convert to profile f.eks? Bruk Convert to profile. Eventuelt bruk "Save for Web and Devices" på File-menyen. Der er det en opsjon for å automatisk konvertere til sRGB (på nyere versjoner av Photshop). Uansett, når du gjør dette så jobb på/lagre en kopi. Endret 15. april 2012 av se# Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Som regel convert to profile, men hvis det går rundt for Photoshop så skal man velge assign to profile. Ellers tar save for Web og konverter til sRGB for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå