Gå til innhold

XP2500+ og SLK900 temp

Ali-Baba

Anbefalte innlegg

Kan dere som har dette oppsettet skrive deres idle og load temp, volt og hastighet.. jeg synes min temp (47 grader idle @ 1.85V er litt høyt) har jeg evt montert kjøleren feil eller er det bare å bytte kjølepasta? jeg bruker den pastaen som fulgte med kjøleren. jeg har en 92mm enermax på som går på full pip... men nesten 50 grader load er litt mye synes jeg... er det noe jeg kan/bør gjøre?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg å har slk + xp2500, jeg har standar volt og ei 92mm pabst ned skrudd til minimum. Jeg ligger på 40,5 grader på idle med ekstern måler og 45,5 på max load... Jeg har litt dårli kjølepasta og muligens litt for mye :D

Har du satt den til å suge eller blåse??

Min suger, men vet ikke hva som er best

Lenke til kommentar

Jeg satte den til å blåse nå. fikk endel lavere temperatur, men den svinger voldsomt så avogtil er den varmere.

Synest det virker som om det blir best effekt når vifta står på på fullt å blåser, imotsetning til den gir bedre effekt på lav rmp når den suger

lav rpm er bra... stille... rettelse ikke så mye bråk :lol:

Lenke til kommentar

Kjører en hjemmelaga kjølevariant. Bytta ut vifta på orginalkjøleren til amd(xp2500+ box) med ei 80x80 mm enermaxvifte. Fungerte utmerket :lol:

Idle: 42 grader

Load: 51,5 grader (1 time med prime95)

vcore: 1,9 v

11,5*200@2300mhz

Da jeg prøvde med 2,2 ghz og 1,75 v vcore fikk jeg 43 grader full load :lol: Og dønnstabilt var det også, 2,3 ghz krevde endel mer vcore.

Ikke verst av en hjemmemekka kjøler. Eller?

Lenke til kommentar

Det er viktig at de som snakker om temp, forteller hvordan de måler den. Jeg tror ikke at BIOS gir noe godt svar på temp. BIOS måler ofte CPU socket temp'en og ikke CPU temp'en (ofte 10-15C forskjell).

MBM tilbyr flere følere. For mitt eksempel, bruker jeg W..... Diode i MBM. Det skal visstnok vise CPU for 2500+ på A7N8X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...