Ali-Baba Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Kan dere som har dette oppsettet skrive deres idle og load temp, volt og hastighet.. jeg synes min temp (47 grader idle @ 1.85V er litt høyt) har jeg evt montert kjøleren feil eller er det bare å bytte kjølepasta? jeg bruker den pastaen som fulgte med kjøleren. jeg har en 92mm enermax på som går på full pip... men nesten 50 grader load er litt mye synes jeg... er det noe jeg kan/bør gjøre? takker for svar Lenke til kommentar
Bramnar Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg å har slk + xp2500, jeg har standar volt og ei 92mm pabst ned skrudd til minimum. Jeg ligger på 40,5 grader på idle med ekstern måler og 45,5 på max load... Jeg har litt dårli kjølepasta og muligens litt for mye Har du satt den til å suge eller blåse?? Min suger, men vet ikke hva som er best Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 blåse... det sies at man ALDRI skal sette viftene på suge på SLK900... jeg har vurdert delta faktisk... kanskje det vil hjelpe... 80mm... hmmm Lenke til kommentar
Bramnar Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg satte den til å blåse nå. fikk endel lavere temperatur, men den svinger voldsomt så avogtil er den varmere. Synest det virker som om det blir best effekt når vifta står på på fullt å blåser, imotsetning til den gir bedre effekt på lav rmp når den suger lav rpm er bra... stille... rettelse ikke så mye bråk Lenke til kommentar
spyfish Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kjører en hjemmelaga kjølevariant. Bytta ut vifta på orginalkjøleren til amd(xp2500+ box) med ei 80x80 mm enermaxvifte. Fungerte utmerket Idle: 42 grader Load: 51,5 grader (1 time med prime95) vcore: 1,9 v 11,5*200@2300mhz Da jeg prøvde med 2,2 ghz og 1,75 v vcore fikk jeg 43 grader full load Og dønnstabilt var det også, 2,3 ghz krevde endel mer vcore. Ikke verst av en hjemmemekka kjøler. Eller? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 For mest mulig rett temperaturavlesning, er du avhengig av å ha fersk BIOS. Temperaturen min sank med over 10 grader idle etter en BIOS-flashing. Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 hmm. kanskje jeg bør flashe litt her og der bør jeg bruke diskett eller fra windows? Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det er viktig at de som snakker om temp, forteller hvordan de måler den. Jeg tror ikke at BIOS gir noe godt svar på temp. BIOS måler ofte CPU socket temp'en og ikke CPU temp'en (ofte 10-15C forskjell). MBM tilbyr flere følere. For mitt eksempel, bruker jeg W..... Diode i MBM. Det skal visstnok vise CPU for 2500+ på A7N8X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå