Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Familien min tror jeg blir mobbet, blir ikke det..

Anbefalte innlegg

Ja utrolig rar situasjon, men familien min tror at jeg av en eller annen grunn blir mobbet, jeg nekter for det, siden jeg rett og slett ikke blir det. Og de bare tolker det som at jeg setter inn en form for forsvars mekanisme, og de maser utrolig mye. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. De tror det bare fordi at jeg svarte litt aggressivt, men det var fordi at faren min drev å maste og "spurte" på en utrolig frekk måte om han kunne bruke pc-en min for ett eller annet, selv om jeg var midt oppi noe.

Hva skal jeg si gjøre? Merker at jeg faktisk blir mye mer lei meg og aggressiv siden de så bastant tror at jeg blir mobbet, og jeg tolker jo det videre som at de tror at jeg er venneløs og en taper.. Anonym poster: 54bfd28b08a6c77f027b369d7ab6c1b4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips nr.1:

Hvis dere noen ganger er samlet rundt middagsbordet, uansett om det er en hverdag eller ikke: Snakk med dem. Fortell dem rolig at du ikke blir mobbet, men at du blir sur og aggressiv på/mot dem hver gang de begynner å mase om det.

Tips nr.2:

Hvis ikke tips nr.1 fungerer, så prøv dette: Hver gang de spør om du blir mobbet osv, bare la være og svar dem.. Ignorer spørsmålet, og spør "hvordan er været idag da?".

Ikke det at jeg har erfaring med dette, men hvis jeg hadde vært i dine fotspor, og det du sier er sant, ville jeg nok gjort noe à la dette.. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tips nr.1:

Hvis dere noen ganger er samlet rundt middagsbordet, uansett om det er en hverdag eller ikke: Snakk med dem. Fortell dem rolig at du ikke blir mobbet, men at du blir sur og aggressiv på/mot dem hver gang de begynner å mase om det.

Tips nr.2:

Hvis ikke tips nr.1 fungerer, så prøv dette: Hver gang de spør om du blir mobbet osv, bare la være og svar dem.. Ignorer spørsmålet, og spør "hvordan er været idag da?".

Ikke det at jeg har erfaring med dette, men hvis jeg hadde vært i dine fotspor, og det du sier er sant, ville jeg nok gjort noe à la dette.. :)

Lykke til!

Ja har gjort det første. Men de hører ikke på meg. Og er ikke så morsomt at hver gang jeg ler, enten fordi jeg ser noe morsomt eller noen sier noe morsomt på facebook, så ser de bekymret på meg/høres bekymret ut, og spør hva som er så morsomt. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Kan heller ikke fortelle dem i detaljer om hvorfor ler, de har jo ikke noen rett til å vite i detaljer om privatlivet mitt.

Og til dere andre: Nei det er ikke noe grunnlag, alt startet bare med at jeg hadde på meg en lue, fordi at jeg tapte et veddemål og måtte få sidecut... Og nå tror de tydeligvis at noen har skamklipt meg siden jeg ikke vil ta av lua. Anonym poster: 54bfd28b08a6c77f027b369d7ab6c1b4

Lenke til kommentar

Tips nr.1:

Tips nr.2:

Lykke til!

Ja har gjort det første. Men de hører ikke på meg. Og er ikke så morsomt at hver gang jeg ler, enten fordi jeg ser noe morsomt eller noen sier noe morsomt på facebook, så ser de bekymret på meg/høres bekymret ut, og spør hva som er så morsomt. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Kan heller ikke fortelle dem i detaljer om hvorfor ler, de har jo ikke noen rett til å vite i detaljer om privatlivet mitt.

Og til dere andre: Nei det er ikke noe grunnlag, alt startet bare med at jeg hadde på meg en lue, fordi at jeg tapte et veddemål og måtte få sidecut... Og nå tror de tydeligvis at noen har skamklipt meg siden jeg ikke vil ta av lua. Anonym poster: 54bfd28b08a6c77f027b369d7ab6c1b4

Tips nummer 2 høres ut som et utrolig dårlig forslag. Hvis han prøver å snakke seg vekk fra det så kommer de i alle fall til å tro det.

Så bare fortell dem at du tapte et veddemål da. Ellers er det ikke så utrolig vanskelig å få de til å slutte å tro at du blir mobbet ved å gå ut og være sosial. Da har du jo tydeligvis venner og alt det der.

Endret av Naiits
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...