Gå til innhold

BK: Seilbåt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er dette bildet en grei komposisjon. Det veit vi erfarne fotografer som holder fotoutstillinger på Nye Galleri Karl Johan, Kunstmaleren og Fjellheisen. I tillegg har jeg holdt tidligere år fotoutstillinger på TP-Galleriet, Kafe X og Galleri Karl Johan. Så det skal ikke en åpenbart nybegynner fortelle meg om komposisjon av et fotografi. Jeg har holdt på med dette siden 1984 og har holdt et foredrag om komposisjonregler i fotografi på Kongsbakken Gymnas. Dette bildet er en helt grei komposisjon og fargene skyldes at jeg har brukt UEKTE HDR eller Tone Mapping av 5 forskjellige eksponeringer slik at det har blitt mere valører i bildet og kontrast.

Lenke til kommentar

Er enig i det k-h-s skriver, og synes ditt svar til han er både utrolig teit og utrolig arrogant.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du legger ut bilder under "kritikk" når du ikke evner eller er villig til å ta i mot den kritikken du får. Som et eksempel vil jeg nevne en så enkel ting som flekker og skjolder i bildeflaten p. g. a. uren brikke. Det minste man kan forlange for et bilde som legges ut til kritikk er at bildet er fritt for slike feil. Siden 2008 da jeg begynte å bruke Digit har du jevnlig fått tilbakemeldinger på nettopp dette, du har fått utførlig beskrivelse på hvordan du kan rense brikken selv og hvordan du kan reparere det i etterbehandlingen. Likevel fortsetter du ufortrødent videre som før. Det samme gjelder fargene i bildene dine som er tonemappet, alt som burde vært hvitt er blått, det eneste som er hvitt i bildet ditt her er de områdene som er utbrent. De andre fargene er helt korrekt beskrevet som "helt bananas". Jeg sier ikke at et bilde skal inneholde naturtro farger - man har tross alt kunstnerisk frihet, men i ditt tilfelle tror jeg helst det er snakk om ukyndighet.

Til opplysning: det å holde utstilling kan hvem som helst gjøre, det forteller ingenting om hvor god fotograf eller kunstner man er. Jeg holdt min første utstilling når jeg gikk på førskolen - det har ikke gjort meg til hverken en god fotograf eller en god kunstner.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel er enig med fargene. Det er ikke alltid en er heldig med fargestikk etc ved bruk av Tone Mapping eller UEKTE HDR. Når det gjelder komposisjonen av dette bildet er jeg ikke enig. Det er en helt grei og god komp i dette bildet med plassering av skuta i bildeflaten på en grei måte. Når det gjelder flekker på sensor i kameraet slår jeg meg langflat.Det er ikke alltid tross nitidig bruk av kloneverktøy i etter behandlings program mulig å fjerne alle flekker og rusk.

Lenke til kommentar

Så det skal ikke en åpenbart nybegynner fortelle meg om komposisjon av et fotografi.

Sett noen av bildene jeg har produsert?

Vet ikke hvordan standard de holder jeg, ta en titt og bedøm selv og kom med feilene i komposisjonene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...