Gå til innhold

Problemer med avspilling av BR film

G-Man™

Anbefalte innlegg

Har akkurat gått til innkjøp av Batman Begins på Blue Ray, og skulle se den i kveld, men det gikk vist ikke.

Setter i platen, spilleren begynner å laste (dette tar faktisk opptil 10 minutter), og deretter begynner det en form for loading som filmen tydlig vis har i tillegg. Denne tar også en del minutter før er ferdig, og hvis jeg er heldig, det vil si hvis alt ikke stopper etter denne loadingen, går bildet over til å bli helt sort, med unntak av et lite hvitt firesifferet nummer på skjermen.

Her kan jeg trykke på piltastene på kontrollen, og da virker det som om at det kommer fire nye siffer opp på de som stod der, slik at det blir "dobbel" skrift. Trykker jeg OK knappen, blir bildet sort i 10 sek, før sifferene er tilbake.

Har prøvd gjentatte ganger, men akkurat det samme skjer hver gang. Begynner å blir litt irritert nå, og snart frykter jeg at spilleren flyger ut vinduet.

Håper virkelig noen har peiling og kan hjelpe, hvis ikke kommer jeg til å bli innlagt på mental sykehus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ville gjørt er å sørge for at spilleren har nyeste firmware/programvare. Dette finner du på vanligvis på nettsiden til produsenten, som du kan laste ned til en USB minnepenn eller brenne på en CD. Hvis spilleren din har nettverksinngang, skal den kunne finne nyeste firmware ved å koble den til nettet.

Hvis spilleren din har internminne, gå inn i innstillingene og slett minnet. Om spilleren ikke har internminne, kan du prøve starte filmen med en tom minnepenn tilkoblet. Mange plater som bruker BD-Java, krever minne i spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...