D02 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei! har en HD pvr dekoder fra Canal Digiatal. Når jeg slår den på så bruker den 25 sec før logoen kommer på, for så mer enn 1 min før bildet kommer. Det stopper ikke der, det tar også flere sekunder å bytte kanaler. Dette gjør det helt ubrukelig å bruke tven. Det er Sagem 102-ct tror jeg den heter. Noen som vet hva problemet kan være og hva muligheten for å få ny hvis det er noe feil er? Håper noen kan svare, er grundig iriter over boksen. plass på tv-bordet tar den jo også... Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Har samme dekoder. Dekoderen sender ut bildet før alt er startet opp internt i dekoderen. Du må derfor vente et par minutter før du kan bytte kanal. Har du TV med godkjent DVB-C dekoder innebygd, kan du skrote Sagem-dekoderen og få en såkalt CAM som du setter i TV'en, og et kort du setter i CAM'en. Da slipper du ekstern dekoder. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 (endret) takk for svar. Nei jeg har ikke det, men skal få ny tv snart. Finnes det noen tver rundt 3 000,- med DVB-C innebygget? Hvor mye koster det ekstra for det kortet da? edit: det er denne jeg vurderer å kjøpe. og der står det at det er DVB-C, så da vil det funke? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647319#extra Endret 14. april 2012 av D02 Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det står "ikke-sertifisert" på den. Dvs. at Canal Digital ikke har godkjent denne tv'en. Om det virker alikevel, det vet jeg ikke. Jeg betalte 495,- for CAM'en. Den må du bestille direkte fra CanalDigital, og du får med et nytt programkort. Et annet alternativ er jo å kjøpe CanalDigital's nyeste dekoder. Den har fått mye skryt i media, men jeg har ingen erfaringer med den selv. Den bestilles også direkte hos CanalDigital. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Men den koster 3 000. Det er mer enn tven. Det er uaktuelt når jeg ikke bruker tven nok til at det er vert det. Finnes det en tv som funker for Canal Digital og til rundt 3000,-? Edit: og er bra.. Endret 14. april 2012 av D02 Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Sjekk DENNE. Der står det litt mer om det, samt en liste over godkjente modeller. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 37LK430N står på listen, men hva betyr N? covah mener den ikke vil funke, men det står jo på siden deres at den vil? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hvor har jeg skrevet det? Jeg skrev at jeg "vet ikke"... Betydelig forskjell Lenke til kommentar
D02 Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Nei var vel jeg som var trøtt, men hva vil det si at "Digitalfjernsynssertifisering" er "Ikke-sertifisert" Jeg er lei av å kjøpe ting som ikke funker ordentlig, så de minste tingene må bli oppklart Kan noen svare om jeg trenger HD pvr dekoder eller om det funker med DVB-C(kort til tv'n)? Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Det ligger da i navnet? Sertifisert = Canal Digital garanterer at tv'en virker med deres CAM. Ikke-sertifisert = Canal Digital har ikke testet denne tv'en, og kan ikke garantere at deres CAM virker. Ikke-sertifisert betyr altså ikke at det garantert IKKE virker, bare at det ikke er testet av CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå