Gå til innhold

Adobe eller Avid Studio ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, er dette et seriøst spørsmål? :p

Avid Media Composer er nok noe av det råeste. I ekstramterialet i flere storfilmer (Transformers ol), så ser man ofte på skjermer i bakgrunnen at det er Avid de bruker.

Avid sitt program er helt kurant å lære seg. Jeg liker det ganske godt. Det har noen små detaljer som virker tungvindte, men som jeg har skjønt at er lagt opp slik for at profesjonelle klippere skal føle seg hjemme.

Utover Photoshop, så har jeg et bob bob - forhold til Adobes programmer, men mulig det bare er meg. Selv bruker jeg Nuke (The Foundry) og Media Composer (Avid) for å sluttføre det jeg gjør i 3D, så jeg bruker ikke så mye tid i disse programmene. Folk som jobber med slikt på fulltid vil kunne redegjøre mer rundt dette.

Dog, hvis du skal finne det programmet du kan "briefe" mest med at du bruker, så bør du definitvt velge Avid Media Composer ;):p

EDIT: Men det er det du lager som virkelig teller. I 3D, som jeg kan vesentlig bedre enn etterbehandling og klipping, så blir jeg oppgitt over Maya vs. 3D studio Max- diskusjoner som føres av folk som verken kan programmene skikkelig eller som ikke har gjort noe særlig "spektakulært" i noen av dem. Det blir lissom litt latterlig at en 17-åring skriver at 3dsmax er et dårlig program, samtidig som at det er en helt sentral del av pipelinen til store film og effektstudioer, spillutviklere og lignende. Ikke bli en av disse!

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

tomsi42: Les innlegget mitt igjen. eksempelet mitt ang. 3D var for å illustrere at mange er veldig opptatt av hvilket program man bruker, uten at de utretter noe særlig uansett. Bør være ganske obvious ...

Ang. Media Composer så var jeg for rask. Jeg har aldri viet Avid Studio noen oppmerksomhet, så jeg tenkte på MC automatisk når Avid ble nevnt.

datatec: Media Composer får du kjøpt fra www.avid.com til 17000 kr. Mye billigere enn det har vært tidligere, men du bør fremdeles være seriøs hobbybruker for at det skal være aktuelt.

Lenke til kommentar

tomsi42: Les innlegget mitt igjen. eksempelet mitt ang. 3D var for å illustrere at mange er veldig opptatt av hvilket program man bruker, uten at de utretter noe særlig uansett. Bør være ganske obvious ...

Ser det nå - misset den første 3D referansen og da ble det siste avsnittet noe uklart.

Ang. Media Composer så var jeg for rask. Jeg har aldri viet Avid Studio noen oppmerksomhet, så jeg tenkte på MC automatisk når Avid ble nevnt.

Tror det er ganske så forskjellige programmer Studio koster vel rundt 12-1300 kroner. Har fått en version av Studio som premie; har rukket å installere den; men ikke prøve den ut. Ser ut til å være et passe avansert video-redigeringsprogram for oss amatører.

Lenke til kommentar

Fra rapporter fra pro redigerere som har testet Adobe CS6 på NAB som foregår i disse dager så er kjører CS6 fra absolutt alle andre både på funksjonalitet og fart.

Jeg ville testet CS6 grundig før jeg skulle investere i noe annet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...