Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST] Trenger hjelp med TP-Link adapter

Anbefalte innlegg

Først litt info:

- Har en stasjonær PC med Win7 uten trådløst nettverk, men har bredbånd via kabel.

- Har en Nintendo 3DS som ikke kan bruke kabelen (logisk, da det er en liten håndholdt konsoll), men har trådløst nettverk.

- Kjøpte et TP-Link adapter (http://www.komplett....aspx?sku=617287) for å få bredbånd på 3DSen via PCen.

I teorien skulle det være helt enkelt, og det var det - den første tiden. Jeg fikk adapteret, installerte driveren og et konfigurasjonsprogram, satte opp nettverket og hadde 3DSen på internett på under et kvarter fra jeg tok adapteret ut av esken. Det gikk usedvanlig raskt og smerte fritt. Men dette er jo dataland, så det varte jo ikke lenge...

Prøvde å få 3DSen på nettet nå, men ikke faen. Har sittet her i nesten en time og koblet fra adapteret, koblet til adapteret, avinstallert driverene, installert driverne på ny, oppdatert driverne, restartet PCen og fuglene vet hva annet, og alt jeg har klart så langt er å på et eller annet vis fjerne en nettverkskobling. Seriøst, da jeg startet hadde jeg Lokal Tilkobling 1 (bredbåndet) og Lokal Tilkobling 2 (adapteret). Nå har jeg kun LT1. Har ikke den fjerneste ide hvorfor.

For å få adapteret til å fungere så det kan få 3DSen på nettet måtte jeg sette det i SoftAP mode, men det fungerte også helt fint første gang. Nå får jeg bare en feilmelding som sier jeg må "check and disconnect ad hoc network, or re-enable adapter." Jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør noen av delene.

Noen som har et tips?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gikk nok heller ikke. Men jeg tror jeg er litt nærmere en løsning. Når jeg sjekker konfigurasjonsprogrammet står det ikke noe IP-adresse. Dvs der den skulle stått står det bare 0.0.0.0 Men Windows finner adapteret, og lyset står og blinker sakte for å indikere at den har driveren installert, men mottar ikke noe data.

Lenke til kommentar

Og der streiket faenskapen igjen. :grumpy:

Edit: Løste problemet. Igjen. :p Jeg tviler på at noen kommer til å lese denne posten med det første, men i fall andre har samme problem som meg og prøver å søke (og dermed finner denne posten) kan jeg ta løsningen min.

Btw jeg har Win7, 64-bit. Det har nok en del å si, da 64-bits operativsystem ikke er så støttet som 32-bits foreløpig.

Det første problemet var at adapteret nektet å godta SoftAP mode. (for de som lurer: SoftAP står for Soft Access Point, så du kan lete den opp i listen over Access Points når du leter etter trådløse nettverk.) Dette løste jeg ved å kjøre som Administrator.

Deretter fikk jeg problemet mer ICS. Dette er navnet på den trådløse koblingen jeg vil bruke for å koble til nettet. Har slitt mye med denne, og merket at å kjøre i Kompabilitetsmodus for WinXP og Vista ikke virket i det hele tatt. Kort sagt fikk jeg da ikke velge en nettverksport. (listen var rett og slett tom). Altså måtte jeg kjøre i Win7-modus. Jeg slet mye med å finne ut hva som var problemet, men til slutt fant jeg ut nesten ved en tilfeldighet at jeg hadde glemt å dele internettkoblingen. Pinlig, men da jeg delte bredbåndskoblingen fungerte alt som det skal. Case closed. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan dette være grunnen til at jeg plutselig mister tilgangen til enkelte nettsider??

Har den samme TP-linken tror jeg fra komplett. Går jeg og tar ut og inn kontakten fra trådløsmodemet i kjelleren.. fungerer det igjen..en periode

Lenke til kommentar

Fant denne kommentaren på komplett

"Fornøyd, tips om tilkoblingen faller ut

17/10/2011 Anmelder: Svein

Har ingenting å utsette på produktet, men vil dele min erfaring angående hva du kan gjøre om adaptere faller ut. Jeg slet litt med at adaptere datt ut, litt som om du hadde plugget det inn og ut igjen. Windows(64-bit) registrerte ikke driver feil. Selv om det fungerer vel og merke, fordi det var slik med begge de to jeg kjøpte. Jeg vet ikke hva adaptere hadde problemer med, men jeg endret krypteringen til WPA2(AES), tok av QSS funksjonen til routeren, samt endret kanal. Etter det sluttet den å falle ut. Jeg har ikke prøvd å gjenskape feilen, men disse endringen gjorde den iallefall 110% stabil. Merk at nå fungerer begge wifi-adapterene feilfritt. Så det er ikke umulig at det er routeren det er noe snålt med. (Jensen, fra canal digital). Takk til komplett for å innvilge en retur jeg ikke fikk behov for, da hjelpen fra TP-LINK sin eget support gjorde at problemet ble løst!! Detaljer: et sånt ekstra program som følger med (ikke driveren) støtter ikke 64-bit windows, en bagatell. Du må bruke CD som følger med for å få den til å fungerer, windows har ikke driver fra før av. Om du da ikke lar windows finne driveren via windows update før du drar ut den gamle wifi donglen. 10ms ping er brukbart, selv til gaming! :D"

Hvordan gjør man dette...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...